ERF
search
accessibility

Komunikacija osoba oštećena vida

Šifra: 32349
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović - Seminar
Andrea Paulik, mag. rehab. educ. - Seminar

izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Upoznati studente s razvojem komunikacijskih obrazaca u djece s oštećenjem vida
Osvijestiti probleme u razvoju komunikacije u ranoj dobi djece s oštećenjem vida
Upoznati studente s uzrocima ranog oštećenja vida i njihovim utjecajem na cjelokupni razvoj djeteta, s naglaskom na razvoj komunikacije djeteta i okoline
Upoznati studente s mogućnosti rane rehabilitacije u svrhu poticanja cjelokupnog razvoja, s naglaskom na socio-emocionalni razvoj i razvoj komunikacije u ranoj dobi
Razvijati kritičko promišljanje i sposobnosti diskusije na teme kolegija
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Objasniti značajke urednog razvoja te prepoznati, opisati i potkrijepiti primjerom način na koji oštećenje vida (sveukupno i pojedina vrsta oštećenja vida) utječe na čimbenike važne u komunikaciji.
Prepoznati i objasniti osnovne uzroke i moguće simptome oštećenja vida u dječjoj dobi.
Predvidjeti kako oštećenje vida utječe na razvoj djeteta na drugim područjima (motorika, spoznaja, briga o sebi, socijalizacija).
Prepoznati razvojna odstupanja u odnosu na oštećenje vida
Objasniti značajke razvoja djece s oštećenjem vida
Nabrojati, definirati i objasniti metode vidnih stimulacija te njihov utjecaj na mogućnost razvoja funkcionalnog vida ranoj dobi.
Zaključiti na koji način treba poticati dijete kako bi se smanjio negativan utjecaj oštećenja vida na razvoj ostalih područja.
Izdvojiti znanstveno utemeljene i relevantne činjenice
Demonstrirati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Predavanja (provjera znanja putem pismenog kolokvija i usmenog ispita):
Komunikacija, vidne funkcije i funkcionalni vid (ishodi 1 i 3)
Razvoj komunikacije u ranoj dobi i utjecaj pojedinih vidnih funkcija (međuodnos kritičnih perioda) (ishodi 1 - 5)
Oštećenja vida s funkcionalnim simptomima u predškolskoj dobi (ishodi 1 - 4)
Rana komunikacija djeteta s oštećenjem vida (ishodi 1 - 4)
Rani razvoj djece (spoznaja, motorika...) s oštećenjem vida (ishodi 1 - 4)
Poticanje ranog razvoja djece s oštećenjem vida (ishodi 1 - 9)
Dijete s oštećenjem vida i dodatnim poteškoćama u ranoj dobi. (ishodi 1 - 4)
Poticanje razvoja djeteta s oštećenjem vida i dodatnim poteškoćama (ishodi 1 - 9)
Komunikacija s obitelji djece s oštećenjem vida u ranoj intervenciji (ishodi 8 i 9)
Rana (re)habilitacija vida (ishodi 1 - 9)
Vidne stimulacije (ishodi 5 - 9)
Vidne vježbe (ishodi 5 - 9)
Obitelj i zajednica u procesu rane intervencije u djece s oštećenjem vida (ishodi 7 - 9)
Komunikacijske vještine (ishodi 7 - 9)
Sustav podrške u ranoj intervenciji u svijetu (ishodi 1 - 9)
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Završna ocjena se formira aritmetičkom sredinom dvaju kolokvija do ocjene vrlo dobar, za ocjenu izvrstan potrebno je pristupiti usmenom ispitu. Uspješnost izrade i izvođenja seminara može utjecati na završnu ocjenu.
U kolokvijima se ocjenjuje razina potrebnog znanja, pravopisna i gramatička ispravnost,
a na usmenim ispitima još i sposobnost kritičkog promišljanja, komunikacijske sposobnosti
te povezivanje nastavnog sadržaja kolegija sa nastavnim sadržajima drugih kolegija i životnih situacija.
Odgovori u kolokvijima trebaju biti što kraći, jasniji i moraju obuhvatiti sve segmente na koje se pitanje odnosi.
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom).
  2. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici)
  3. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja
Literatura:
  1. Rana intervencija za djecu s oštećenjem vida, , Sever, A., Zagreb, 2011.
  2. Perinatalna i dojenačka razvojna psihologija, , Nikolić, S., Zagreb 1996, 1996.
  3. Visual stimulations' critical period in infant with perinatal brain damage, , Alimović S, Katušić A, Mejaški Bošnjak, , 2013.
  4. The assessment and rehabilitation of vision in infants, , Alimović, S., On-line studentska anketa koju provodi Sveučilište; anonimne sugestije putem e-pošte, 2012.
2. semestar
Rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Rehabilitacija

4. semestar
Rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Rehabilitacija

6. semestar
Rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Komunikacija osoba oštećena vida