ERF
search
accessibility

Individualni pristup u socijalnopedagoškim intervencijama

Šifra: 93882
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Neven Ricijaš
Izvođači: dr. sc. Sabina Mandić - Auditorne vježbe
prof. dr. sc. Neven Ricijaš - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Temeljni cilj kolegija je razvijanje zvanja, vještina i profesionalnih vrijednosti za procjenu, planiranje i vođenje individualnog tretmanskog rada s
djecom mladima koji su počinitelji kaznenih djela unutar izvaninstitucionalnog sustava socijalne skrbi i interdisciplinarnih timova.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Po uspješnom završetku kolegija, studenti će:
Moći procijeniti maloljetnog počinitelja kaznenog djela kroz koncepti kriminogenih rizičnih i zaštitnih čimbenika,
Moći definirati ciljeve i načine provođenja intervencija u zajednici prema maloljetnim počiniteljima kaznenih djela,
Moći demonstrirati poznavanje hrvatskog pravnog okvira (zakoni i pravilnici) u području intervencija u zajednici koje se
provode prema maloljetnim počiniteljima kaznenih djela,
Moći primijeniti specifične tehnike rada s maloljetnim počiniteljima kaznenih djela u zajednici,
Moći demonstrirati naučene vještine u radu s maloljetnim počiniteljima kaznenih djela u zajednici,
Upoznati sustav socijalne skrbi te maloljetničkih sudova u izvršavanju maloljetničkih sankcija u zajednici,
Demonstrirati profesionalnu suradnju sa sustavom nadležnim za izvršavanje maloljetničkih sankcija u zajednici,
Prihvaćati uvjerenje o mogućnosti osobne promjene, posebno promjene neprihvatljivog ponašanja, maloljetnih počinitelja kaznenih djela,
Prihvaćati uvjerenje o važnosti osobnog profesionalnog stila rada, profesionalnog entuzijazma, stava prema mladima i
intervencijama, vezano uz rad s maloljetnim počiniteljima kaznenih djela,
Prihvaćati uvjerenje o važnosti cjeloživotnog učenja i potrebi za kontinuirani profesionalni rast i
razvoj, s ciljem usavršavanja znanja i vještina u radu s maloljetnim počiniteljima kaznenih djela.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Sadržaj predavanja prema satnici:
Upoznavanje s kolegijem, njegovim sadržajem i obvezama studenata
Koncept kriminogenih rizika i potreba
Zakonski okvir izricanja i izvršavanja maloljetničkih sankcija u zajednici
Integrativni principi uspješnih maloljetničkih alternativnih sankcija
Programiranje tretmana za individualni rad u zajednici
Temelji komunikacije u pomgačkom odnosu
Uspostava odnosa s nedobrovoljnim korisnicima I.
Uspostava odnosa s nedobrovoljnim korisnicima II.
Pokazivanje razumijevanja i empatija
Motivacija za promjenom i motivacijski intervju I.
Motivacija za promjenom i motivacijski intervju II.
Tehnike promjene ponašanja s nedobrovoljnim klijentima
Rad s roditeljima u okviru maloljetničkih sankcija u zajednici
Razumijevanje obiteljskih konflikata u adolescenciji
Završetak nastave, sažimanje gradiva, evaluacija i feedback
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Ocjena iz kolegija dobiva se usmenim ispitom nakon odslušanih predavanja i izvršenih pozitivno ocjenjenih svih prethodno opisanih obveza.
Usmeni ispit sastoji se od 6 pitanja raspodijeljenih u 3 skupine, pri čemu svaka skupina pitanja mora biti pozitivno ocjenjena.
Ishodi učenja:
  1. Zastupati najbolje interese ciljane populacije
  2. Komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju
  3. Odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja
  4. Primijeniti socijalnopedagoške intervencije u skladu s postojećim uputama, planovima i strategijama stručnog postupanja
  5. Napisati socijalnopedagoško mišljenje i nalaz o provedenim intervencijama
  6. Usporediti učinke različitih socijalnopedagoških intervencija s pojedincima i skupinama pojedinaca iz populacije osoba s problemima u ponašanju
Literatura:
  1. Pojačana briga i nadzor iz perspektive mladih i voditelja mjere, , Ricijaš, N., Jeđud Borić, I., Lotar Rihtarić, M., Mirosavljević, A., , 2014.
  2. Priručnik za edukaciju, , Ricijaš, N., , 2012.
  3. Uvjeti, okolnosti i mogućnosti unapređenja provođenja odgojne mjere Pojačane brige i nadzora u sustavu socijalne skrbi, , Kovačić, Z., , 2004.
  4. Probacija za maloljetnike u Hrvatskoj: stanje i perspektive, , Ricijaš, N., , 2005.
  5. Instrumenti procjene djece i adolescenata, , Ricijaš, N., , 2006.
  6. Pravo maloljetnika na primjeren tretman u izvršavanju alternativnih sankcija, , Ricijaš, N., , 2012.
  7. Atribuiranje vlastitog delinkventnog ponašanja nisko rizičnih i visoko rizičnih maloljetnih delinkvenata, Kriminiologija i socijalna integracija, , Ricijaš, N., , 2009.
  8. Praktične vještine u psihološkom savjetovanju i pomaganju, , Nelson-Jones, R., , 2007.
  9. Savjetovanje usmjereno na osobu, , Mearns, D., Thorne, B., , 2009.
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Individualni pristup u socijalnopedagoškim intervencijama