ERF
search
accessibility

Grupni pristup u socijalnopedagoškim intervencijama

Šifra: 130793
ECTS: 7.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Gabrijela Ratkajec Gašević
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović - Seminar
izv. prof. dr. sc. Gabrijela Ratkajec Gašević - Seminar

izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović - Metodičke vježbe
izv. prof. dr. sc. Gabrijela Ratkajec Gašević - Metodičke vježbe

izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović - Kliničke vježbe
izv. prof. dr. sc. Gabrijela Ratkajec Gašević - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Razviti kompetencije za planiranje, vođenje i vrednovanje rada s grupama djece, mladih i odraslih u riziku.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Nakon odslušanog predmeta studenti će moći:
Razlikovati teorijske pristupe grupnom radu i njihovu učinkovitost s različitim populacijama u riziku
Kritički ocijeniti razlike u ključnim obilježjima rada s dječjim, adolescentnim i grupama odraslih
Vrednovati razlike u obilježjima grupnog rada s različitim populacijama u riziku i o tome pismeno izvijestiti
Povezati svrhu tretmanskih, radnih i životnih grupa s potrebama članova i okolinskim uvjetima
Procijeniti značenje usklađenosti voditeljevih intervencija sa svrhom i ciljevima grupe, potrebama i motivacijom članova, fazama razvoja grupe te obilježenima
okruženja u kojem se grupni rad provodi
Primijeniti standardizirane postupke za upoznavanje, promatranje i sudjelovanje u grupnom radu stručno vođene radne, tretmanske ili životne grupe
Samoprocijeniti svoj vrijednosni sustav i usporediti ga sa standardima profesionalnosti voditelja psihoedukativnih grupa
Samovrednovati svoje iskustvo člana grupe te kompetencije promatrača i voditelja grupnog rada i o tome pismeno izvijestiti
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
SADRŽAJ PREDAVANJA
Definicija, vrste i obilježja grupa
Pristupi grupnom radu, teorijski i vrijednosni okvir grupnog rada
Procesi u grupama, Faze razvoja tretmanskih grupa, Uloge u grupi
Promatranje, procjenjivanje i analiziranje ponašanja i potreba članova grupe
Planiranje grupnog rada sa specifičnim grupama
Vrste voditeljevih intervencija u grupi
Komunikacijski utemeljene intervencije
Intervencije usmjerena na promjenu ponašanja
Kreativne i ekspresivne tehnike u grupnom radu
Krizne intervencije
Vođenje grupe, stilovi vođenja; kompetencije voditelja i suvoditeljstvo
Specifičnosti grupnog rad s djecom i adolescentima;
Specifičnosti grupnog rada s nemotiviranim nedobrovoljnim članovima.
Standardi profesionalnog rada s grupama
Dokumentiranje, praćenje i evaluacija grupnog rada
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Sve aktivnosti studenata se boduju na način da:
Aktivnosti i rezultati rada na vježbama nose do 25 bodova
Aktivnosti i rezultati seminarskog rada do 15 bodova
Provjera znanja do 60 bodova. Provjera znanja odvija se tijekom semestra kroz dva kolokvija jedan pismeni (u sredini semestra) i jedan usmeni (zadnji tjedan nastave) ili usmenim ispitom u redovitim ispitnim rokovima).
Ishodi učenja:
  1. Zastupati najbolje interese ciljane populacije.
  2. Poticati i održavati kvalitetne odnose u stručnim timovima.
  3. Komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju.
  4. Odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja.
  5. Analizirati cijeli kontinuum socijalnopedagoških intervencija za opću i specifične populacije.
  6. Procijeniti obilježja intervencijskog okruženja u svrhu učinkovite provedbe intervencija.
  7. Primijeniti socijalnopedagoške intervencije u skladu s postojećim uputama, planovima i strategijama stručnog postupanja.
  8. Napisati socijalnopedagoško mišljenje i nalaz o provedenim intervencijama.
  9. Usporediti učinke različitih socijalnopedagoških intervencija s pojedincima i skupinama pojedinaca iz populacije osoba s problemima u ponašanju.
  10. Razlikovati područja profesionalnog djelovanja različitih struka u okviru timskog rada s osobama s problemima u ponašanju.
  11. Djelovati u skladu s etičkim principima i suvremenim standardima struke.
Literatura:
  1. Grupni pristup u socijalnopedagoškim intervencijama, , Žižak, A. i sur., , 2011.
  2. Grupni pristup u psihosocijalnom radu, , Ajduković, M., , 1997.
  3. Grupni procesi, , Brown, R., , 2006.
  4. Vještine pomaganja pojedincima i grupama, , Shulman, L., , 1996.
  5. Izazovi grupnog rada s djecom, mladima i odraslima u riziku, , Žižak, A., , 2009.
  6. Planiranje grupnog rada s mladima u sukobu sa zakonom, , Buda-Stranić, I. i Žižak, A., , 2013.
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Grupni pristup u socijalnopedagoškim intervencijama