ERF
search
accessibility

Grupni pristup u socijalnopedagoškim intervencijama

Šifra: 130793
ECTS: 7.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Gabrijela Ratkajec Gašević
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Gabrijela Ratkajec Gašević - Seminar

izv. prof. dr. sc. Gabrijela Ratkajec Gašević - Metodičke vježbe

izv. prof. dr. sc. Gabrijela Ratkajec Gašević - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Kliničke vježbe 15
Metodičke vježbe 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Razviti kompetencije za planiranje, vođenje i vrednovanje rada s grupama djece, mladih i odraslih u riziku.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Nakon odslušanog predmeta studenti će moći:
Razlikovati teorijske pristupe grupnom radu i njihovu učinkovitost s različitim populacijama u riziku
Kritički ocijeniti razlike u ključnim obilježjima rada s dječjim, adolescentnim i grupama odraslih
Vrednovati razlike u obilježjima grupnog rada s različitim populacijama u riziku i o tome pismeno izvijestiti
Povezati svrhu tretmanskih, radnih i životnih grupa s potrebama članova i okolinskim uvjetima
Procijeniti značenje usklađenosti voditeljevih intervencija sa svrhom i ciljevima grupe, potrebama i motivacijom članova, fazama razvoja grupe te obilježenima
okruženja u kojem se grupni rad provodi
Primijeniti standardizirane postupke za upoznavanje, promatranje i sudjelovanje u grupnom radu stručno vođene radne, tretmanske ili životne grupe
Samoprocijeniti svoj vrijednosni sustav i usporediti ga sa standardima profesionalnosti voditelja psihoedukativnih grupa
Samovrednovati svoje iskustvo člana grupe te kompetencije promatrača i voditelja grupnog rada i o tome pismeno izvijestiti
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
SADRŽAJ PREDAVANJA
Definicija, vrste i obilježja grupa
Pristupi grupnom radu, teorijski i vrijednosni okvir grupnog rada
Procesi u grupama, Faze razvoja tretmanskih grupa, Uloge u grupi
Promatranje, procjenjivanje i analiziranje ponašanja i potreba članova grupe
Planiranje grupnog rada sa specifičnim grupama
Vrste voditeljevih intervencija u grupi
Komunikacijski utemeljene intervencije
Intervencije usmjerena na promjenu ponašanja
Kreativne i ekspresivne tehnike u grupnom radu
Krizne intervencije
Vođenje grupe, stilovi vođenja; kompetencije voditelja i suvoditeljstvo
Specifičnosti grupnog rad s djecom i adolescentima;
Specifičnosti grupnog rada s nemotiviranim nedobrovoljnim članovima.
Standardi profesionalnog rada s grupama
Dokumentiranje, praćenje i evaluacija grupnog rada
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Sve aktivnosti studenata se boduju na način da:
Aktivnosti i rezultati rada na vježbama nose do 25 bodova
Aktivnosti i rezultati seminarskog rada do 15 bodova
Provjera znanja do 60 bodova. Provjera znanja odvija se tijekom semestra kroz dva kolokvija jedan pismeni (u sredini semestra) i jedan usmeni (zadnji tjedan nastave) ili usmenim ispitom u redovitim ispitnim rokovima).
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. Grupni pristup u socijalnopedagoškim intervencijama, , Žižak, A. i sur., , 2011.
  2. Grupni pristup u psihosocijalnom radu, , Ajduković, M., , 1997.
  3. Grupni procesi, , Brown, R., , 2006.
  4. Vještine pomaganja pojedincima i grupama, , Shulman, L., , 1996.
  5. Izazovi grupnog rada s djecom, mladima i odraslima u riziku, , Žižak, A., , 2009.
  6. Planiranje grupnog rada s mladima u sukobu sa zakonom, , Buda-Stranić, I. i Žižak, A., , 2013.
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Grupni pristup u socijalnopedagoškim intervencijama