ERF
search
accessibility

Gluhosljepoća

Šifra: 32372
ECTS: 3.0
Nositelji: doc. dr. sc. Iva Hrastinski
izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović - Auditorne vježbe
doc. dr. sc. Iva Hrastinski - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
SILABUS

Kolegij: GLUHOSLJEPOĆA
Studij: preddiplomski - Logopedija; Rehabilitacija
Semestar: zimski
Nositelj kolegija: doc.dr.sc. Ljubica Pribanić
Suradnici na kolegiju: mr.sc. Sanja Tarczay
Status kolegija: izborni
Oblici nastave i broj sati: predavanja (15 sati) i vježbe (15 sati)
ECTS bodovi: 3

Način polaganja: pismeni ispit

Način ocjenjivanja:
91 - 100 bodova = izvrstan (5)
81 - 90 bodova = vrlo dobar (4)
71 - 80 bodova = dobar (3)
61 - 70 bodova = dovoljan (2)

Cilj kolegija:
Cilj je pružiti studentima temeljne spoznaje vezane uz fenomenologiju gluhosljepoće. Vježbe će im omogućiti iskustvenu spoznaju i razumijevanje gluhoslijepih osoba. Studenti će moći planirati podršku odraslim GS osobama.

Sadržaj i raspored rada:
1. Terminologija, definicija, klasifikacija, prevalencija
2. Urođena i stečena GS; sindromi vezani uz GS; Usher Syndrom
3. Prevoditelj, tumač; proces prevođenja, etično ponašanje u prevođenju
4. Komunikacija: poteškoće u pristupu informacijama; načini komunikacije
5. Znakovni jezik i prilagodbe: taktilni, locirani, vođeni, pisanje po dlanu, ručne abecede
6. Projekt - Home Instructors: inovativan model podrške osobama s dvostrukim senzoričkim oštećenjem
7. Model - pet koraka: procjena, planiranje aktivnosti, prioritetne aktivnosti, implementacija, evaluacija

Vrijeme i mjesto održavanja vježbi:
ERF i po dogovoru: Hrvatska udruga gluhoslijepih osoba Dodir

Obaveze studenta:
redovitost pohađanja nastave
a) predavanja obvezna (moguće izostati jedan puta)
b) vježbe obvezne - voditi dnevnik vježbi i osobne komentare uz svaku vježbu
Ishodi učenja:
  1. Opisati djelovanje rizičnih čimbenika za nastanak odstupanja u slušanju, komunikaciji, jeziku, glasu, govoru, čitanju, pisanju, hranjenju i gutanju.
  2. Opisati složene komunikacijske potrebe kod osoba s intelektualnim teškoćama, osoba s poremećajem iz autističnog spektra i osoba s motoričkim poremećajima, senzoričkim poremećajima i poremećajima u ponašanju.
  3. Objasniti načela rane intervencije.
  4. Objasniti etička načela u logopedskom radu.
Literatura:
  1. , 1. Tarczay, S. (2007) Gluhosljepoća ? jedinstveno oštećenje, Ljetopis socijalnog rada, 14 (1), 143-153.
    2. Salaj, I. (2009) Home instructors: inovativan model podrške osobama s dvostrukim senzoričkim oštećenjem (oštećenjem vida/sluha) starije životne dobi. Zagreb: Hrvatska udruga gluhoslijepih osoba Dodir.
    3. Tarczay, S. (2003) Komunicirajmo drugačije. Vodič u svijet komunikacije s gluhoslijepim osobama. Zagreb: Hrvatska udruga gluhoslijepih osoba Dodir.
    3. Škola neovisnog življenja. (2007) Zagreb: Hrvatska udruga gluhoslijepih osoba Dodir
    4. Janssen, M. J., Riksen-Walraven, M., van Dijk, J. P. M. (2002) Enhancing the Quality of Interaction Between Deafblind Children and Their Educators. Journal of Developmental and Physical Disabilities, 14(1), 87-109.
    5. Amaral, I. (2006) Improving Participation and Activity for Students with Multiple Disabilities Including Visual Impairments., , , .
  2. , 1. Gleason, D. (2002) Early interactions with children who are deaf-blind
    http://www.dblink.org/pdf/adamls.pdf, , , .
5. semestar
Logopedija, 5. semestar - Redovni studij - Logopedija
Rehabilitacija, 5. semestar - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Gluhosljepoća