ERF
search
accessibility

Fenomenologija poremećaja u ponašanju

Šifra: 198994
ECTS: 2.0
Nositelji: prof. dr. sc. Neven Ricijaš
izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić
Izvođači: dr. sc. Sabina Mandić - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Predmet Fenomenologija poremećaja u ponašanju osim kao obvezni predmet studentima prve godine preddiplomskog studija socijalne pedagogije, izvodi se i kao izborni predmet na drugim studijskim programima. Predmet se bavi temeljnim etiološkim čimbenicima problema u ponašanju, njihovom klasifikacijom, te raznim fenomenološkim oblicima i prevalencijom, odnosno njihovom zastupljenosti u populaciji, s naglaskom na djecu i mlade.

Cilj predmeta je stjecanje temeljnih znanja o problemima u ponašanju kod djece i mladih, njihovim klasifikacijama, etiologiji, oblicima i fenomenološkim obilježjima.

Teme koje predmet obrađuje su:
Ponašanje i problemi u ponašanju te njihovo pojmovno određenje,
Etiologija poremećaja u ponašanju,
Klasifikacija poremećaja u ponašanju,
Internalizirani poremećaji u ponašanju (depresivnost, anksioznost, samoozljeđivanje)
Eksternalizirani poremećaji u ponašanju (nasilno ponašanje, vršnjačko nasilje-bullying, cyberbullying, ADHD i dr.)
Ovisnosti (psihoaktivne tvari, kockanje, prekomjerno korištenje interneta)

Specifični ishodi učenja ovog predmeta definirani su tako da će studenti nakon uspješnog polaganja predmeta moći/znati:
definirati etiološke čimbenike za razvoj poremećaja u ponašanju,
opisati klasifikacije poremećaja u ponašanju,
razlikovati fenomenološke oblike poremećaja u ponašanju,
analizirati osnovna obilježja specifičnih slučajeva te povezati teorijske koncepte etiologije i fenomenologije poremećaja u ponašanju s konkretnim primjerima.

Način polaganja ispita iz ovog predmeta je putem dva pisana kolokvija i/ili putem pisanog kumulativnog ispita.
Ishodi učenja:
  1. sintetizirati etiologije problema u ponašanju
  2. poticati i održavati kvalitetne odnose u stručnim timovima
  3. komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju
  4. odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja
  5. Synthesise the etiologies of behavioural problems
  6. Analyse the characteristics of persons with behavioural problems
  7. Apply social pedagogical interventions in accordance with instructions, plans and strategies for professional treatment
  8. Write a socio-pedagogical opinion and a finding on the implemented interventions
  9. analizirati obilježja osoba s problemima u ponašanju
  10. Act in accordance with ethical principles and modern standards of the profession
  11. Encourage and maintain best relationships in professional teams
  12. Communicate about information, ideas and solutions to the professional and general public in writing or orally, using professional terminology
  13. Select relevant sources of information to encourage professional self development or lifelong learning
  14. primijeniti socijalnopedagoške intervencije u skladu s postojećim uputama, planovima i strategijama stručnog postupanja
  15. napisati socijalnopedagoško mišljenje i nalaz o provedenim intervencijama
  16. djelovati u skladu s etičkim principima i suvremenim standardima struke
Literatura:
  1. Dijagnostički i statistički priručnik za duševne poremećaje (DSM-5), 5. izdanje, od 33 do 41 str.
    od 59 do 66 str.
    od 462 do 466 str.
    od 469 do 476 str.
    476 str., Američka psihijatrijska udruga, Naklada Slap, 2013.
  2. Pojava nasilja među djecom s obzirom na spol, dob i prihvaćenost/odbačenost u školi, , Buljan Flander, G., Durman Marijanović, Z., Ćorić Špoljar, R., Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja, 2007.
  3. Grupe mržnje na društvenim mrežama. novi oblici nasilja među djecom i mladima, , Ciboci, L., Društvo za socijalnu podršku, 2014.
  4. Mladi i ovisnost o internetu pregled suvremenih spoznaja, , Dodig Hundrić, D., Ricijaš, N., Vlček, M., Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 2018.
  5. Kockanje mladih prevalencija i teorijska objašnjenja, , Dodig, D., Interna skripta ERF, 2013.
  6. Emocionalni i ponašajni problemi mlađih adolescenata zastupljenost i rodne razlike, , Macuka, I., Ljetopis socijalnog rada, 2016.
  7. Materijali i ppt s predavanja, , Predavači predmeta, , .
  8. Obiteljske i psihosocijalne odrednice vršnjačkoga nasilja među mladima, , Rajhvajn Bulat, L., Ajduković, M, Psihologijske teme, 2012.
  9. Doprinos nekih osobnih i okolinskih varijabli u objašnjavanju eksternaliziranih problema adolescenata, , Rajhvan Bulat, Č., Sušac, N., Ajduković, M, Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja, 2019.
  10. Kockanje mladih u Hrvatskoj učestalost igranja i zastupljenost problematičnog kockanja, , Ricijaš, N., Dodig Hundrić, D., Huić, A., Kranželić, V, Kriminologija i socijalna integracija, 2016.
  11. Sportsko klađenje i druga rizična ponašanja hrvatskih srednjoškolaca, , Ricijaš, N., Dodig Hundrić, D., Kranželić, V, Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 2015.
  12. Prevalencija i učestalost konzumiranja psihoaktivnih tvari mladih u odgojnim ustanovama. razlike s obzirom na vrstu ustanove i znanje o psihoaktivnim tvarima, , Ricijaš, N., Kranželić, V., Leskovar, L, Kriminologija i socijalna integracija, 2019.
  13. Privrženost, agresivnost i potreba za traženjem uzbuđenja u adolescenciji, , Stefanović Stanojević, T., Vidanović, S., Anđelković, V., Ljetopis socijalnog rada, 2010.
  14. Elektroničko nasilje među djecom i njegova usporedba s klasičnim oblicima vršnjačkog nasilja, , Strabić, N., Tokić Milaković, A, Kriminologija i socijalna integracija, 2016.
  15. Učestalost vršnjačkog nasilja s obzirom na obilježja adolescenata i doživljeno nasilje u obitelji, , Sušac, N., Ajduković, M., Rimac, I., Psihologijske teme, 2016.
  16. Doprinos percepcije roditeljskog ponašanja, rizičnosti braće sestara i vršnjaka te internaliziranih problema društveno neprihvatljivom ponašanju mladića, , Šincek, D., Ajduković, M, Psihologijske teme, 2012.
  17. Navike korištenja interneta i njihova uloga u doživljavanju neugodnih iskustava na Internetu, , Šincek, D., Tomašić, H., Duvnjak, I, Zbornik radova konferencije Modern Approaches to Teaching Coming Generation, 2015.
  18. Online aktivnosti i rizična ponašanja adolescenata u virtualnom okruženju, , Vejmelka, L., Strabić, N., Jazvo, M, Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja, 2017.
  19. Razvojna psihopatologija normalan razvoj koji je krenuo krivim putem, , Vulić-Prtorić, A, Razvojna psihopatologija, 2001.
  20. Obiteljske interakcije i psihopatološki simptomi u djece i adolescenata, , Vulić-Prtorić, A, Suvremena psihologija, 2002.
2. semestar
Izborni predmeti Rehabilitacija (2. semestar) - Izvanredni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Fenomenologija poremećaja u ponašanju