ERF
search
accessibility

Phenomenology of Behavioural Disorders

Code: 198994
ECTS: 2.0
Lecturers in charge: prof. dr. sc. Neven Ricijaš
izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić
Lecturers: dr. sc. Sabina Mandić - Lectures
Take exam: Studomat
Load:
Lecture typeTotal
Lectures 30
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
Description:
The course Phenomenology of Behavioural Disorders, besides being an obligatory to first year Social Pedagogy students, may also be the optional course for the students of other study programs. The course addresses the basic behavioural problems, etiology (risk factors), classification of behavioural disorders, various phenomenological forms and prevalence in the population, with the emphasis on children and youth.

The objective of the course is to ensure basic knowledge about behavioural disorders among children and youth, its classifications, etiology, forms and phenomenology characteristics.

The course covers the following topics:
Behaviour, behavioural problems, and its conceptual definition,
Etiology of behavioural problems,
Classification of behavioural problems,
Internalised behavioural disorders (depression, anxiety, self-harm),
Externalised behavioural disorders (aggressive behaviour, bullying, cyberbullying, ADHD, etc.),
Addictions (psychoactive substances, gambling, Internet addiction).

Specific learning outcomes of the course are defined in a way that after the successful completion of the course, students will know/be able to:
define etiological factors for the development of behavioural problems/disorders,
describe classifications of the behavioural problems/disorders,
differentiate phenomenological forms of behavioural problems/disorders,
analyse basic characteristics of specific cases, and to associate theoretical concepts of behavioural disorders' with concrete clinical examples.

Exam: two written preliminary exams and/or the cumulative written exam.
Learning outcomes:
Literature:
  1. Dijagnostički i statistički priručnik za duševne poremećaje (DSM-5), 5. izdanje, od 33 do 41 str.
    od 59 do 66 str.
    od 462 do 466 str.
    od 469 do 476 str.
    476 str., Američka psihijatrijska udruga, Naklada Slap, 2013.
  2. Pojava nasilja među djecom s obzirom na spol, dob i prihvaćenost/odbačenost u školi, , Buljan Flander, G., Durman Marijanović, Z., Ćorić Špoljar, R., Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja, 2007.
  3. Grupe mržnje na društvenim mrežama. novi oblici nasilja među djecom i mladima, , Ciboci, L., Društvo za socijalnu podršku, 2014.
  4. Mladi i ovisnost o internetu pregled suvremenih spoznaja, , Dodig Hundrić, D., Ricijaš, N., Vlček, M., Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 2018.
  5. Kockanje mladih prevalencija i teorijska objašnjenja, , Dodig, D., Interna skripta ERF, 2013.
  6. Emocionalni i ponašajni problemi mlađih adolescenata zastupljenost i rodne razlike, , Macuka, I., Ljetopis socijalnog rada, 2016.
  7. Materijali i ppt s predavanja, , Predavači predmeta, , .
  8. Obiteljske i psihosocijalne odrednice vršnjačkoga nasilja među mladima, , Rajhvajn Bulat, L., Ajduković, M, Psihologijske teme, 2012.
  9. Doprinos nekih osobnih i okolinskih varijabli u objašnjavanju eksternaliziranih problema adolescenata, , Rajhvan Bulat, Č., Sušac, N., Ajduković, M, Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja, 2019.
  10. Kockanje mladih u Hrvatskoj učestalost igranja i zastupljenost problematičnog kockanja, , Ricijaš, N., Dodig Hundrić, D., Huić, A., Kranželić, V, Kriminologija i socijalna integracija, 2016.
  11. Sportsko klađenje i druga rizična ponašanja hrvatskih srednjoškolaca, , Ricijaš, N., Dodig Hundrić, D., Kranželić, V, Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 2015.
  12. Prevalencija i učestalost konzumiranja psihoaktivnih tvari mladih u odgojnim ustanovama. razlike s obzirom na vrstu ustanove i znanje o psihoaktivnim tvarima, , Ricijaš, N., Kranželić, V., Leskovar, L, Kriminologija i socijalna integracija, 2019.
  13. Privrženost, agresivnost i potreba za traženjem uzbuđenja u adolescenciji, , Stefanović Stanojević, T., Vidanović, S., Anđelković, V., Ljetopis socijalnog rada, 2010.
  14. Elektroničko nasilje među djecom i njegova usporedba s klasičnim oblicima vršnjačkog nasilja, , Strabić, N., Tokić Milaković, A, Kriminologija i socijalna integracija, 2016.
  15. Učestalost vršnjačkog nasilja s obzirom na obilježja adolescenata i doživljeno nasilje u obitelji, , Sušac, N., Ajduković, M., Rimac, I., Psihologijske teme, 2016.
  16. Doprinos percepcije roditeljskog ponašanja, rizičnosti braće sestara i vršnjaka te internaliziranih problema društveno neprihvatljivom ponašanju mladića, , Šincek, D., Ajduković, M, Psihologijske teme, 2012.
  17. Navike korištenja interneta i njihova uloga u doživljavanju neugodnih iskustava na Internetu, , Šincek, D., Tomašić, H., Duvnjak, I, Zbornik radova konferencije Modern Approaches to Teaching Coming Generation, 2015.
  18. Online aktivnosti i rizična ponašanja adolescenata u virtualnom okruženju, , Vejmelka, L., Strabić, N., Jazvo, M, Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja, 2017.
  19. Razvojna psihopatologija normalan razvoj koji je krenuo krivim putem, , Vulić-Prtorić, A, Razvojna psihopatologija, 2001.
  20. Obiteljske interakcije i psihopatološki simptomi u djece i adolescenata, , Vulić-Prtorić, A, Suvremena psihologija, 2002.
2. semester
Izborni predmeti Rehabilitacija (2. semestar) - Part-time studij - Rehabilitation
Consultations schedule:

Phenomenology of Behavioural Disorders