ERF
search
accessibility

Fenomenologija poremećaja u ponašanju

Šifra: 116862
ECTS: 2.0
Nositelji: prof. dr. sc. Neven Ricijaš
izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić
Izvođači: dr. sc. Sabina Mandić - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Razvijanje temeljnih kompetencija o problemima u ponašanju, njihovim klasifikacijama, etiologiji i fenomenološkim obilježjima.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Definirati i opisati glavne etiološke čimbenike za razvoj poremećaja u ponašanju.
Definirati i opisati glavne klasifikacije poremećaja u ponašanju.
Razlikovati fenomenološke oblike poremećaja u ponašanju i demonstrirati poznavanje obilježja djece i mladih s problemima u ponašanju.
Razumjeti društveno značenje i pojavnost problema u ponašanju.
Analizirati osnovna obilježja specifičnih slučajeva (osobe s razvijenim poremećajima u ponašanju ili u riziku za razvoj poremećaja u ponašanju).
Povezati teorijske koncepte etiologije i fenomenologije poremećaja u ponašanju s konkretnim primjerima.
Razumjeti složenu bio-psiho-socijalnu strukturu poremećaja u ponašanju.
Prepoznati povezanost razine rizika i razine socijalnopedagoške intervencije.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Sadržaj kolegija prema terminima:
Uvodno predavanje, upoznavanje sadržaja kolegija i načina rada
Klasifikacije poremećaja u ponašanju
Adolescencija i pojava problema u ponašanju
Etiologija poremećaja u ponašanju - obiteljski čimbenici
Eksternalizirani poremećaji u ponašanju i agresivno ponašanje
Bullying (vršnjačko nasilje)
KOLOKVIJ 1.
Delinkventno ponašanje
Kockanje I. dio
Kockanje II. dio
Internalizirani poremećaji u ponašanju I.
Internalizirani problemi u ponašanju II.
Tradicionalne droge
Nove droge
KOLOKVIJ 2
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Pismena provjera znanja temelji se na ukupnom zbroju bodova iz dva kolokvija tijekom semestra, ili pisanjem cjelovitog pismenog ispita. Svaki kolokvij donosi najviše 30 bodova, odnosno cjelovit ispit donosi najviše 60 bodova. Izlazak na kolokvij nije obavezan.
Preduvjet za ispravljanje i vrednovanje kolokvija, odnosno ispita, su točno odgovorena 3 kvalifikacijska pitanja na kolokviju odnosno 6 na cjelovitom ispitu.
Ishodi učenja:
  1. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja
  2. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  3. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici
  4. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela
  5. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske rehabilitacije
  6. Objasniti osnovne metodološke postupke i znanstvenu utemeljenost edukacijsko-rehabilitacijskog područja
Literatura:
  1. Osnove socijalne pedagogije, , Bouillet, D., Uzelac, S., Zagreb: Školska knjiga, 2007.
  2. Pojam i tipologija društvenih devijacija: sociološka perspektiva, , Šućur, Z., Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2004.
  3. Kriminalno ponašanje, , Mikšaj Todorović, Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2004.
  4. Poremećaji u ponašanju: između moderne i postmoderne konceptualizacije, , Žižak, A., Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2004.
  5. Privrženost i razvojni rizici djece i mladih u dječjim domovima, , Brašnić, E., Ajduković, M., Ručević, S., , 2009.
  6. Povezanost reaktivne i proaktivne agresije, privrženosti i samopoštovanja adolescenata, Psihologijske teme, , Ručević, S., Duvnjak, I., , 2010.
  7. Osnove socijalne pedagogije, , Bouillet, D., Uzelac, S., , 2007.
  8. Rizična ponašanja mladih i percepcija očekivanih posljedica za rizična ponašanja od strane roditelja, Kriminologija i socijalna integracija, , Ferić Šlehan, M., Mihić, J., Ricijaš, N., , 2008.
  9. Školski neuspjeh i napuštanje škole, Dijete i društvo, , Kranželić Tavra, V., Bašić, J., , 2005.
  10. Vršnjačko nasilje i emocionalna kompetentnost karlovačkih srednjoškolaca, , Livada, S., , 2010.
  11. Obilježja i tretman nasilnog ponašanja djece i mladih, Dijete i društvo, , Žižak, A., , 2009.
  12. Obilježja kockanja zagrebačkih adolescenata, Ljetopis socijalnog rada, , Dodig, D., Ricijaš, N., , 2011.
  13. Poremećaji emocija, dijete i društvo, , Lebedina-Manzoni, M., , 2005.
  14. Strahovi u djetinjstvu i adolescenciji, Suvremena psihologija, , Vulić Prtorić, A., , 2002.
  15. Obiteljske interakcije i psihopatološki simptomi u djece i adolescenata, Suvremena psihologija, , Vulić Prtorić, A., , 2002.
2. semestar
Rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Rehabilitacija

4. semestar
Rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Rehabilitacija

6. semestar
Rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Fenomenologija poremećaja u ponašanju