ERF
search
accessibility

Phenomenology of Behavioural Disorders

Code: 116862
ECTS: 2.0
Lecturers in charge: prof. dr. sc. Neven Ricijaš
izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić
Lecturers: dr. sc. Sabina Mandić - Lectures
Take exam: Studomat
Load:
Lecture typeTotal
Lectures 30
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
Description:
Learning outcomes:
  1. Explaining the levels of support needs of children with disabilities and persons with disabilities, in accordance with the characteristics of their functioning
  2. Explaining different models and programs of community-based education and rehabilitation for children with disabilities and persons with disabilities
  3. Advocating for the needs and rights of children with disabilities and persons with disabilities in the areas of social care, health care, upbringing and education, vocational rehabilitation and employment, and independent living in the community
  4. Analyzing ethical challenges in the field and advocate professional and ethical principles
  5. Applying professional terminology in accordance with contemporary concepts in the field of Education and Rehabilitation
  6. Explaining basic research methodology and evidence base in the field of Education and Rehabilitation
Literature:
  1. Osnove socijalne pedagogije, , Bouillet, D., Uzelac, S., Zagreb: Školska knjiga, 2007.
  2. Pojam i tipologija društvenih devijacija: sociološka perspektiva, , Šućur, Z., Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2004.
  3. Kriminalno ponašanje, , Mikšaj Todorović, Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2004.
  4. Poremećaji u ponašanju: između moderne i postmoderne konceptualizacije, , Žižak, A., Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2004.
  5. Privrženost i razvojni rizici djece i mladih u dječjim domovima, , Brašnić, E., Ajduković, M., Ručević, S., , 2009.
  6. Povezanost reaktivne i proaktivne agresije, privrženosti i samopoštovanja adolescenata, Psihologijske teme, , Ručević, S., Duvnjak, I., , 2010.
  7. Osnove socijalne pedagogije, , Bouillet, D., Uzelac, S., , 2007.
  8. Rizična ponašanja mladih i percepcija očekivanih posljedica za rizična ponašanja od strane roditelja, Kriminologija i socijalna integracija, , Ferić Šlehan, M., Mihić, J., Ricijaš, N., , 2008.
  9. Školski neuspjeh i napuštanje škole, Dijete i društvo, , Kranželić Tavra, V., Bašić, J., , 2005.
  10. Vršnjačko nasilje i emocionalna kompetentnost karlovačkih srednjoškolaca, , Livada, S., , 2010.
  11. Obilježja i tretman nasilnog ponašanja djece i mladih, Dijete i društvo, , Žižak, A., , 2009.
  12. Obilježja kockanja zagrebačkih adolescenata, Ljetopis socijalnog rada, , Dodig, D., Ricijaš, N., , 2011.
  13. Poremećaji emocija, dijete i društvo, , Lebedina-Manzoni, M., , 2005.
  14. Strahovi u djetinjstvu i adolescenciji, Suvremena psihologija, , Vulić Prtorić, A., , 2002.
  15. Obiteljske interakcije i psihopatološki simptomi u djece i adolescenata, Suvremena psihologija, , Vulić Prtorić, A., , 2002.
2. semester
Rehabilitacija, 2. semestar - Regular studij - Rehabilitation

4. semester
Rehabilitacija, 2. semestar - Regular studij - Rehabilitation

6. semester
Rehabilitacija, 2. semestar - Regular studij - Rehabilitation
Consultations schedule:

Phenomenology of Behavioural Disorders