ERF
search
accessibility

Funkcionalna anatomija i fiziologija

Šifra: 116235
ECTS: 3.0
Nositelji: nasl. doc. dr. sc. Fadi Almahariq
Izvođači: nasl. doc. dr. sc. Fadi Almahariq - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Cilj kolegija je naučiti studenta anatomske i neurofiziološke osnove živčanog i lokomotornog sustav.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Nakon odslušanog kolegija i izvršenja svih obaveza studenti će moći:
Navesti i opisati osnovne dijelove središnjeg živčanog sustava
Objasniti osnovna načela ustrojstva osjetnih i motoričkih sustava
Opisati osnove građe i funkcije lokomotornog sustava
Opisati razvoj mozga na mikrorazini i makrorazini
Prikazati osnove građe artikulacijskih organa
Prepoznati čimbenike koji doprinose složenosti funkcioniranja ljudskog mozga i (posljedično) ponašanja

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Temeljna podjela i morfologija SŽS-a (2P+1V)
Stanična građa SŽS-a: neuroni i glija (2P+1V)
Građa i funkcija sinapsi, membranski i akcijski potencijal (2P+1V)
Signalne molekule i signalni mehanizmi (2P+1V)
Morfogeneza i histogeneza SŽS-a (2P+1V)
Ustrojstvo moždane kore i opće moždane funkcije (lateralizacija i lokalizacija) (2P+1V)
Načela ustrojstva osjetnih sustava (2P+1V)
Uho i slušni sustav (2P+1V)
Oko i vidni sustav (2P+1V)
Opće ustrojstvo motoričkih sustava (2P+2V)
Mali mozak i bazalni gangliji (2P+1V)
Hipotalamus, endokrini sustav i limbički sustav (2P+1V)
Lokomotorni sustav (8P+2V)

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Ocjenjuju se rezultati svih triju kolokvija, te se na temelju tih rezultata donosi zaključna ocjena. Ukoliko student nije zadovoljan ocjenom, može pristupiti usmenom ispitu.
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficit
  2. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja
  3. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici
  4. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela
  5. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske rehabilitacije
  6. Objasniti osnovne metodološke postupke i znanstvenu utemeljenost edukacijsko-rehabilitacijskog područja
Literatura:
  1. Temelji neuroznanosti, , Judaš, M., Kostović, I., Zagreb, 1997.
  2. Biološka psihologija, , Pinel, Naklada Slap, 2001.
  3. Priručni anatomski atlas 1: Sustav organa za pokretanje, , Platzer, W., Zagreb: Medicinska naklada, 201.
  4. Thieme atlas of anatomy. Head and Neuroanatomy, , Schuenke, M., Schulte, E., Schumacher, New York: Thieme, 2010.
  5. Priručni anatomski atlas 3: Živčani sustav i osjetila, , Kahle, W., Frotscher, M., Zagreb: Medicinska naklada, 2011.
1. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Funkcionalna anatomija i fiziologija