ERF
search
accessibility

Elektronička pomagala i tehnike u rehabilitaciji osoba oštećena vida

Šifra: 87253
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Ante Bilić Prcić
izv. prof. dr. sc. Marko Periša
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Ante Bilić Prcić - Auditorne vježbe
izv. prof. dr. sc. Marko Periša - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Poučiti studente o karakteristikama i primjeni različitih elektroničkih pomagala, programa i tehnika u rehabilitaciji osoba oštećena vida.
Osposobiti studente za korištenje tih elektroničkih pomagala.
Osposobiti studente za samostalan odabir odgovarajućeg elektroničkog pomagala za osobu oštećena vida s obzirom na njene karakteristike.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Objasniti karakteristike i primjenu elektroničkih pomagala i tehnika u rehabilitaciji slijepih i slabovidnih, kao i programa za korištenje elektroničkih pomagala.
Analizirati povezanost socijalnog modela inkluzije i korištenja elektroničkih pomagala.
Koristiti elektronička pomagala.
Procijeniti učinkovitost i svrhovitost primjene elektroničkih pomagala.
Preporučiti elektroničko pomagalo osobi oštećena vida.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
1. Sustavi invalidnosti (modeli i nomenklatura)
2. Povezivanje invalidnosti i pomoćnih tehnologija
3. Elektronska pomagala za slijepe
4. Elektronska pomagala za slabovidne
5. Programiranje za osobe oštećena vida
6. Sustavi za navigaciju
7. Govorne jedinice i tehnologije konverzije
8. Taktilne jedinice i tehnologije konverzije
9. Mobilni komunikacijski uređaji
10. Odabir primjerenih elektronskih uređaja

Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Kontinuirano praćenje pohađanja nastave, priprema za izvođenje vježbi, te vrjednovanje završnog usmenog ispita.
Ishodi učenja:
  1. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji
  2. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  3. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  4. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  5. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške
  6. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  7. Planirati i provoditi znanstvena istraživanja temeljena na poštivanju etičkog kodeksa i načela društvene korisnosti rezultata istraživanja
  8. Kreirati nova rješenja i protokole povezane s profesionalno-etičkim izazovima struke
Literatura:
  1. Assistive Technology for Visually Impaired and Blind People, , Hersh, M., Johnson, M., , 2008.
  2. Computer vision without sight, , Manduchi, R., Coughlan, J., , 2012.
  3. Versa Braille sistem, , Nikolić T.: Elektronski zabavni centar, , .
  4. Prikaz primjene zvučne bilježnice, , Bilić-Prcić, A., , 1999.
3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Elektronička pomagala i tehnike u rehabilitaciji osoba oštećena vida