ERF
search
accessibility

Edukacijsko-rehabilitacijska procjena I

Šifra: 32655
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Rea Fulgosi Masnjak
Izvođači: prof. dr. sc. Rea Fulgosi Masnjak - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Šifra: RPO-14
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKA PROCJENA I
Opći podaci
Odsjek Inkluzivna edukacija rehabilitacija Godina studija: II / semestar III
Studijski program Rehabilitacija
Nositelj predmeta prof. dr. sc. Rea Fulgosi Masnjak
Ustanova nositelja Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Suradnici na predmetu
Status predmeta obvezni
Okvirni sadržaj predmeta
- svrha i ciljevi edukacijsko-rehabilitacijske procjene
- deskripcija i tumačenje pojava,
- tehnike prikupljanja podataka:
- vrsta dokumentacije, sustavno promatranje, intervju, sociometrijska tehnika, ostale metode prikupljanja podataka,
- kvantifikacija podataka:
- vrste normi, standardizirane vrijednosti.
- skale procjene: vrste i upotreba skala,
- pogreške pri procjenjivanju i kako ih izbjeći,
- skale sudova: vrste i upotreba skala.
Kompetencije znanja i vještine koje predmet razvija
razumijevanje svrhe i ciljeva edukacijsko-rehabilitacijske procjene,
poznavanje osnovnih tehnika za prikupljanje podataka i njihova primjena,
poznavanje pogrešaka pri procjenjivanju,
poznavanje osnovnih tehnika kvantifikacije podataka, te njihove komparacije s dobnim i grupnim normama.
ECTS - bodovi 4
Broj sati Pred.: 2 Sem.: 0 Vj.: 2 Ukupno sati: 60
Način polaganja ispita usmeni ispit pismeni ispit
Metode nastave
predavanja vježbe/seminari samostalni zadatak konzultacije
Ishodi učenja:
  1. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici)
  2. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja (obitelj, škola, vršnjaci, stanovanje, zapošljavanje, itd.).
  3. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  4. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela.
  5. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske-rehabilitacije.
  6. Objasniti osnovne metodološke postupke i znanstvenu utemeljenost edukacijsko-rehabilitacijskog područja.
  7. Planirati profesionalni i osobni razvoj kroz nastavak obrazovanja u struci i srodnim profesionalnim područjima.
  8. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja.
Literatura:
  1. , 1) Novosel-Kernic, M.: Dijagnosticiranje u defektologiji, drugo izmijenjeno izdanje, Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu, Zagreb 1991.
    2) Dieterich, C., A., Villani, C., J., Bennett, P., T.: Functional Behavioral Assessments: Beyond Student Behavior. Journal of Law and Education, 34, 3, 357-368. Jul 2003.
    3) Dalić-Pavelić, S., Fulgosi-Masnjak, R., Stančić, Z.: Utjecaj programa strukturiranih igara na promjenu sociometrijskog položaja učenika s posebnim potrebama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 40, 1, 13-24., 2004.
    4) Fulgosi-Masnjak, R.: Samoprocjena, emocije i postignuće u školskoj situaciji. U: Kiš-Glavaš, L., Fulgosi-Masnjak, R. (ur.), 2002.: Do prihvaćanja zajedno: Integracija djece s posebnim potrebama (priručnik za učitelje)., IDEM, Zagreb.
    5) Fulgosi-Masnjak, R., Dalić-Pavelić, S.: Utjecaj programa strukturiranih igara na promjenu stavova učenika bez teškoća u razvoju prema učenicima s posebnim potrebama u uvjetima integracije, Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 37, 2, 179-191., 2001.
    6) Fulgosi-Masnjak, R., Dalić-Pavelić, S.: Neke metrijske karakteristike Upitnika za mjerenje stavova učenika bez teškoća u razvoju, prema učenicima s posebnim potrebama, Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 37, 2, 219-228., 2001., , , .
  2. , 1) Brink, M. B.: Involving Parents in Early Childhood Assessment: Perspectives from an early intervention Instructor. Early Childhood Education Journal, 29, 4, 251-257. Sum 2002.
    2) Kendrick, M., Poulin, N.: Assessing Quality Inclusive Child Care Placements for Young Children with Special Needs, 2002.
    3) Lynch, E., M., Struewing, N., A.: Children in Context: Potfolio Assessment in the Inclusive Early Childhood Classroom. Young Exceptional Children, 5,1, 2-10. Fall 2001.
    4) Kim, Y., M., Sugawara, A.,I.: Perceptions of Early Childhood Special Education Professionals: Assessment of Functional Skills among Children with Special Needs. Early Child Development and Care, 146, 33-40. Jul 1998.
    5) Grubb, D., Courtney, A.: Developmentally Appropriate Assessment of Young Children: The role of Portfolio Assessment. 1996.
    6) Lowenthal, B.: Types of Assessment for Young Children with Special Needs. Early Child Development and Care, 104, 53-59. Dec 1994.

    Kvalifikacijski radovi
    1) Igrić, Lj., Fulgosi-Masnjak, R.: "AAMD Skala adaptivnog ponašanja", priručnik, Defektološka biblioteka, Fakultet za defektologiju, Sveučilište u Zagrebu, 1991.
    2) Teodorović, B., Fulgosi-Masnjak, R.: Neke kognitivne karakteristike djece s mentalnom retardacijom. (rad prezentiran na Znanstvenom skupu Istraživanja na području defektologije, listopad, 1992.), Defektologija, 28, 1- 2, 1-9., 1992.
    3) Teodorović, B., Fulgosi-Masnjak, R.: Adaptivno ponašanje djece različitog kognitivnog statusa. (Evidencijski list I-dio), Defektologija, 28, 1-2, 37-49., 1992.
    4) Fulgosi-Masnjak, R.: Socijalni stavovi i vrijednosti djece s mentalnom retardacijom. (rad prezentiran na Znanstvenom skupu Istraživanja na području
    5) defektologije, listopad, 1992.), Defektologija, 28, 1- 2, 45-51., 1992.
    6) Igrić, Lj., Fulgosi-Masnjak, R.: Struktura socijalnog ponašanja osoba s mentalnom retardacijom. (rad prezentiran na VII Danima psihologije, Zadar, 13-15 travanj, 1991.), Primjenjena psihologija, 13, 1-4, 27-34, 1992.
    7) Igrić, Lj., Fulgosi-Masnjak, R., Žic, A.: Assesment of Behavioural and Emotional problems in Learning Disabled Children. (rad prezentiran na International Congress III on the Dually Diagnosed, Mental Health Aspects of Mental Retardation, April 9-12, 1997. Montreal, Canada), Congress Proceedings, 45-50., 1997.
    8) Fulgosi-Masnjak, R., Gustović-Ercegovac, A., Igrić, Lj.: The connection between some dimensions of perceived Personal Competence and Permanent low intensity Stress in Parents of Children with Intellectual Disabilities. (rad prezentiran na "Xth World Congress of the International Association for the Scientific Study of Intelectual Disabilities", Helsinki, Finland, Jully 8-13., 1996.), Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja,1, 34, 47-61., 1998.
    9) Fulgosi-Masnjak, R.: Samoprocjena, emocije i postignuće u školskoj situaciji. U: Kiš-Glavaš, L., Fulgosi-Masnjak, R. (ur.), 2002.: Do prihvaćanja zajedno: Integracija djece s posebnim potrebama (priručnik za učitelje)., IDEM, Zagreb., , , .
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Edukacijsko-rehabilitacijska procjena I