ERF
search
accessibility

Doživljajna pedagogija

Šifra: 130775
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Ivana Borić
Izvođači: dr. sc. Andrea Ćosić - Predavanja

prof. dr. sc. Ivana Borić - Metodičke vježbe
dr. sc. Andrea Ćosić - Metodičke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj predmeta je razvoj kompetencija studenata za primjenu doživljajnopedagoških aktivnosti u radu s djecom i mladima.
Očekivani ishodi učenja na predmetu

Valorizirati značaj i doprinos različitih aktivnosti (i struka) u ostvarivanju načela doživljajne pedagogije
Razviti stav o važnosti poznavanja osobnih potencijala i prednosti korisnika u planiranju doživljajnih aktivnosti
Upravljati vlastitom profesionalnom komunikacijom tijekom zajedničkog rada u doživljajnim aktivnostima
Prihvatiti odgovornost da saznanja i dostignuća drugih struka treba pošteno i odgovorno koristiti u vlastitom stručnom radu
Samoprocijeniti vlastitu usmjerenost na suradnju tijekom vježbi
Reflektirati, pismeno i usmeno o vlastitim iskustvima tijekom vježbi
Primijeniti socijalne i komunikacijske kompetencije tijekom vježbi

Sadržaj:

Iskustveno učenje-modeli i obilježja te uloga učitelja u procesu iskustvenog učenja
Definicija, obilježja i razvoj doživljajne pedagogije
Doživljaj kao element učenja, integracija doživljaja-rad na iskustvima studenata
Doživljajne vježbe-Glazbene aktivnosti
Doživljajne vježbe-Plesne aktivnosti
Doživljajne vježbe-Dramsko-kreativne aktivnosti
Doživljajne vježbe-Capoeira
Doživljajne vježbe-Outward Bound

Ocjenjivanje:
Konačna ocjena kreira se na osnovi aktivnosti i pismenog reflektiranja o iskustvenim vježbama te završnog eseja u kojem student ima zadatak integrirati svoje osobne potencijale s iskustvima u radu na doživljajno-pedagoškim projektima i proučenom literaturom.
Refleksije na pojedine vježbe predaju se u elektroničkom obliku na sustav Merlin, zaključno s datumom koji je naveden u silabusu i sustavu Merlin.
Završni esej predaje se u pisanom obliku na sustav Merlin, zaključno s datumom na koji je prijavljen željeni rok.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. (2012): Osnove doživljajne pedagogije. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb., , Krajnčan, M, , .
  2. (2008): Učenje na pozornici života- projekt kazališnog rada s ranjivim skupinama mladih. (Interni prijevod), , Kobolt, A., Svilar Cvetko, J., Stare, A, , .
  3. (2014): Doživljajnopedagoške aktivnosti u projektnom radu s djecom i mladima. Diplomski rad. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet. Zagreb., , Popović, L, , .
  4. (2009). Igre za glumce i ne-glumce. Zagreb: Hrvatski centar za dramski odgoj., , Boal, A, , .
  5. (2002). Pedagogija obespravljenih. Zagreb: ODRAZ., , Freire, P, , .
  6. (2008). Učenje na odru življenja. Projektno delo z ranjivimi skupinami mladih. (Poglavlja: 1, 4, 5, 10, 14), , Kobolt, A, , .
  7. (2014): Korištenje ekspresivnih tehnika u radu s djecom i mladima s poremećajima u ponašanju. Diplomski rad. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet. Zagreb., , Petričec, E, , .
  8. (2014): Organiziranje slobodnih aktivnosti u vrijeme ljetnih praznika za djecu i mlade u institucionalnoj skrbi. Diplomski rad. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet. Zagreb., , Kalanj, A, , .
4. semestar
Socijalna pedagogija, 4. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 4. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Doživljajna pedagogija