ERF
search
accessibility

Comparative criminology III

Šifra: 81110
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Dalibor Doležal
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Dalibor Doležal - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Studij: Preddiplomski (IV i VI sem.) i diplomski studij (II i IV sem) : Socijalna pedagogija,

Kolegij: Comparative Criminology

Nositelj kolegija: prof.dr.sc. Ljiljana Mikšaj - Todorović i prof.dr.sc. Sudipto Roy

Suradnici na kolegiju: ovisno o ponuđenoj temi, suradnik može biti svaki nastavnik Odsjeka za kriminologiju ERF-a te svaki nastavnik Odsjeka za kriminologiju s Indiana State University (ISU)

Status kolegija: Izborni

Uvjeti za upis kolegija:
- položeni svi kriminološko-penološki ispiti slušani do semestra u kojem se predmet bira
- u slučaju prevelikog broja zainteresiranih, boduju se ocjene iz spomenutih predmeta
- aktivno poznavanje engleskog jezika
- osigurane financije u godini kad se predmet sluša na ISU
- dodatne bodove u slučaju identičnog broja bodova na granici kvote osigurava sudjelovanje studenta u kriminološko - penološkim istraživačkim projektima
- uvjet za upis kolegija u parnoj godini (kad se kolgij sluša na ISU): pravo upisa, uz gore navedene kriterije, imaju studenti koji su prethodne godine odslušali i položili Comparative Criminology na ERF-u

Kvota: - do 20 hrvatskih studenata kad se predmet sluša na ISU
- ukupno 35 kad se predmet sluša na ERF-u, od čega je broj hrvatskih studenata u funkciji broja američkih studenata

Oblik nastave i broj sati: predavanja i seminari (45)

ECTS bodovi: 3

Način polaganja: pismeni ispit

Ciljevi kolegija:
Iako se svake godine tema mijenja, ciljevi su
- da se američki i hrvatski studenti upoznaju s različitim povijesnim, kulturološkim, normativnim i praktičnim aspektima područja koje se obrađuje te da su u kompetentni u njihovim komparativnim analizama,
- ovladavanje specifičnom komunikacijom u diskusijama na zadane teme te ovladavanje vještinama iznošenja argumenta s obzirom na prisutnost studenata iz druge kulture
- za hrvatske studente cilj je povećanje kompetencije stručne komunikacije na stranom jeziku

Sadržaj i raspored rada:
datum/termin Tema (i literatura)
Nastava se održava zgusnuto / svakodnevno u posljednja dva tjedna u mjesecu svibnju Teme se mijenjaju; primjeri dosadašnjih tema: Komparativni pristupi u probaciji, Komparativni pristupi u zatvorskim sustavima, Policija i kriminalitet - komparativni pristup, Komparativni pristupi u maloljetničkoj delinkvenciji

Ocjenjivanje i vrednovanje studenata:
- ukoliko je tema podobna da je studenti, nakon predavanja, obrađuju u obliku seminara ili eseja, ocjenjuje se njihov uradak sukladno usklađenosti uratka s prethodnim naputcima
- ukoliko se radi o pismenom ispitu, ocjena ovisi o postignutim bodovima pri čemu je za prolaz potrebno riješiti 60% ispitnih pitanja
Ishodi učenja:
  1. Kritički ocijeniti etiološke i fenomenološke značajke specifičnih problema u ponašanju na lokalnoj, nacionalnoj i internacionalnoj razini u određenom razdoblju   
  2. Provesti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
  3. Voditi timove i druge radne skupine formirane u svrhu rješavanja specifičnih problema korisnika i/ili stručnih pitanja
  4. Prezentirati rezultate znanstvenog istraživanja i stručnog djelovanja općoj i stručnoj javnosti
  5. Samoprocijeniti vlastite interpersonalne, generičke i profesionalne kompetencije i u skladu s time upravljati vlastitim profesionalnim razvojem
  6. Procijeniti obilježja zajednice/specifičnog intervencijskog okruženja u svrhu procjene rizika za razvoj problema u ponašanju i potencijala za njihovo rješavanje korištenjem standardiziranih stručnih/znanstvenih instrumenata/postupaka
  7. Istražiti jesu li postojeće stručne politike i zakonska rješenja prikladan stručni okvir za zadovoljenje intervencijskih potreba korisnika (pojedinaca/ grupa/zajednica)
  8. Kritički ocijeniti ulogu i značaj istraživanja o obilježjima i učincima specifičnih intervencija za razvoj novih, na dokazima utemeljenih intervencija ili za unapređenje postojećih
  9. Evaluirati procese i učinke intervencija s pojedincima, grupama i zajednicama tijekom provedbe i po završetku intervencije te rezultate koristiti za unaprjeđenje intervencija
Literatura:
  1. Corruption: A Review. Journal of Economic Surveys, , Jain, A.,K., , 2011.
  2. Corruption: The Facts. Foregin Policy, , Kaufmann, D., , 1997.
  3. Corruption Around the World. Causes, Consequences, scope, and Cures, , Tanzi, V., , 1998.
  4. Eight Questions about Corruption, , Svenson, J., , 2005.
  5. What Have We Learned About the Causes of Corruption from Ten Yeats of Cross-national Empirical Research?, , Treisman, D., , 2007.
  6. The causes of corruption; a cross-national study, , Treisman, D., , 2000.
  7. Sources of Corruption, , Montinola, G.R., Jackman, R.W., , 2002.
  8. Accountability and Corruption, , Lederman, D., Loayza, N.V., Soares, R.R., , 2005.
  9. Why Worry About Corruption? Economic Issues, , Mauro, P., , 1997.
2. semestar
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

4. semestar
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Comparative criminology III