ERF
search
accessibility

Afazija

Šifra: 117204
ECTS: 5.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tatjana Prizl-Jakovac
Izvođači: Ana Došen, mag. logoped. - Seminar
prof. dr. sc. Tatjana Prizl-Jakovac - Seminar

Ana Došen, mag. logoped. - Kliničke vježbe
prof. dr. sc. Tatjana Prizl-Jakovac - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Okvirni sadržaj predmeta:
Principi i metode dijagnosticiranja osoba s afazijom (različiti testovi za dijagnosticiranje afazija). Primjena jednog od dijagnostičkih testova za afaziju. Razlikovanje urednog i narušenog jezičnog procesiranja. Različiti terapijski pristupi. Grupna terapija afazija. Augmentativna i alternativna komunikacija kod afazija. Kvaliteta života. Potpora obitelji i društva.
Kompetencije znanja i vještine koje predmet razvija

Cilj predmeta:
je upoznavanje s različitim metodama dijagnosticiranja osoba s afazijom i njihovom primjenom. Studenti će biti osposobljeni za izradu i provođenje individualnog terapijskog plana. Samostalno osmišljavanje terapijskih zadataka u svrhu poboljšanja narušenih jezičnih sastavnica.

Ocjenjivanje i vrednovanje:
ECTS - bodovi 5
Broj sati Pred.: 1 Sem.: 0 Vj.: 2 Ukupno sati:45
Način polaganja ispita usmeni ispit kolokvij
Metode nastave
predavanja vježbe/seminari samostalni zadatak multimedija
internet demonstracije konzultacije.
Ishodi učenja:
  1. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske procjene.
  2. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske intervencije.
  3. Primijeniti etička načela u logopedskom radu.
  4. Koristiti suvremene tehnologije u planiranju i provedbi logopedskog rada.
  5. Vrednovati ishode logopedske intervencije.
  6. Predlagati rješenja iz područja komunikacije, slušanja, jezika, govora i glasa te čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja osobama unutar i izvan profesionalnog okruženja zastupajući stručno mišljenje.
  7. Primijeniti komunikacijske vještine u organizaciji i vođenju stručnoga tima.
Literatura:
  1. Aphasia and Related Cognitive-Communicative Disorders, , Davis, G.A, , 2014.
  2. Aphasia and Related Neurogenic Communication Disorders, , Papathanasiu, I., Coppens, P., Potagas, C., , 2013.
  3. A Coursebook on Aphasia and Other Neurogenic Language Disorders, , Hedge, M.N., , 2006.
  4. Dopunska literatura, Murdoch, E. (2010): Acquired Speech and Language Disorders, Second Edition, Wiley-Blackwell: Aphasia Syndromes, Subcortical aphasia syndromes, 47-118.
    La Pointe, L. L. (2005): Aphasia and Related Neurogenic Language Disorders, , Thieme, New York, Sttutgart. Poglavlja 8-12, str. 117-199.
    Sarno, M.T.(2002): Aphasia. Encyclopedia of the Human Brain, Volume 1, Accademic Press, USA, 181-192.
    Davis, G. A. (2007) : Aphasiology. Disorders and Clinical Practice, Second edition. Pearson Education, Inc. Poglavlja 1-11. str. 1-274.
    Berndt, R.S. (2001): Handbook of Neuropsychology, 2nd Edition, Volume 3. Language and Aphasia, Elsevier Science, B.V. Amsterdam.
    Ellis A. W., Young, A.W. (2002): Human Cognitive Neuropsyhology, A Textbook with Readings, Psychology Press, Hove and New York.
    Pinel, J. P. (2002): Biološka psihologija.
    Whitworth, A., Webster, J., Howard, D. (2005): Assesment and Intervention in Aphasia, Psychology Press, Hove and New York.
    Chapey, R. (2001): Language Intervention Strategies in Aphasia and Related Neurogenic Communication Disorders, Fourth edition, Lipincott, Williams & Wilkins, Philadelphia., , , .
1. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Afazija