ERF
search
accessibility

Afazija

Šifra: 117204
ECTS: 5.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tatjana Prizl-Jakovac
Izvođači: Ana Došen, mag. logoped. - Seminar
prof. dr. sc. Tatjana Prizl-Jakovac - Seminar

Ana Došen, mag. logoped. - Kliničke vježbe
prof. dr. sc. Tatjana Prizl-Jakovac - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Lektorske vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Metodičke vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Okvirni sadržaj predmeta:
Principi i metode dijagnosticiranja osoba s afazijom (različiti testovi za dijagnosticiranje afazija). Primjena jednog od dijagnostičkih testova za afaziju. Razlikovanje urednog i narušenog jezičnog procesiranja. Različiti terapijski pristupi. Grupna terapija afazija. Augmentativna i alternativna komunikacija kod afazija. Kvaliteta života. Potpora obitelji i društva.
Kompetencije znanja i vještine koje predmet razvija

Cilj predmeta:
je upoznavanje s različitim metodama dijagnosticiranja osoba s afazijom i njihovom primjenom. Studenti će biti osposobljeni za izradu i provođenje individualnog terapijskog plana. Samostalno osmišljavanje terapijskih zadataka u svrhu poboljšanja narušenih jezičnih sastavnica.

Ocjenjivanje i vrednovanje:
ECTS - bodovi 5
Broj sati Pred.: 1 Sem.: 0 Vj.: 2 Ukupno sati:45
Način polaganja ispita usmeni ispit kolokvij
Metode nastave
predavanja vježbe/seminari samostalni zadatak multimedija
internet demonstracije konzultacije.
Ishodi učenja:
  1. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske procjene.
  2. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske intervencije.
  3. Primijeniti etička načela u logopedskom radu.
  4. Koristiti suvremene tehnologije u planiranju i provedbi logopedskog rada.
  5. Vrednovati ishode logopedske intervencije.
  6. Predlagati rješenja iz područja komunikacije, slušanja, jezika, govora i glasa te čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja osobama unutar i izvan profesionalnog okruženja zastupajući stručno mišljenje.
  7. Primijeniti komunikacijske vještine u organizaciji i vođenju stručnoga tima.
Literatura:
  1. Aphasia and Related Cognitive-Communicative Disorders, , Davis, G.A, , 2014.
  2. Aphasia and Related Neurogenic Communication Disorders, , Papathanasiu, I., Coppens, P., Potagas, C., , 2013.
  3. A Coursebook on Aphasia and Other Neurogenic Language Disorders, , Hedge, M.N., , 2006.
  4. Dopunska literatura, Murdoch, E. (2010): Acquired Speech and Language Disorders, Second Edition, Wiley-Blackwell: Aphasia Syndromes, Subcortical aphasia syndromes, 47-118.
    La Pointe, L. L. (2005): Aphasia and Related Neurogenic Language Disorders, , Thieme, New York, Sttutgart. Poglavlja 8-12, str. 117-199.
    Sarno, M.T.(2002): Aphasia. Encyclopedia of the Human Brain, Volume 1, Accademic Press, USA, 181-192.
    Davis, G. A. (2007) : Aphasiology. Disorders and Clinical Practice, Second edition. Pearson Education, Inc. Poglavlja 1-11. str. 1-274.
    Berndt, R.S. (2001): Handbook of Neuropsychology, 2nd Edition, Volume 3. Language and Aphasia, Elsevier Science, B.V. Amsterdam.
    Ellis A. W., Young, A.W. (2002): Human Cognitive Neuropsyhology, A Textbook with Readings, Psychology Press, Hove and New York.
    Pinel, J. P. (2002): Biološka psihologija.
    Whitworth, A., Webster, J., Howard, D. (2005): Assesment and Intervention in Aphasia, Psychology Press, Hove and New York.
    Chapey, R. (2001): Language Intervention Strategies in Aphasia and Related Neurogenic Communication Disorders, Fourth edition, Lipincott, Williams & Wilkins, Philadelphia., , , .
1. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Afazija