ERF
search
accessibility

Znanstveno-istraživačke metode u logopediji

Šifra: 144690
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Jelena Kuvač Kraljević
Izvođači: prof. dr. sc. Jelena Kuvač Kraljević - Seminar
dr. sc. Marina Olujić Tomazin - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Razvijanje znanstveno-istraživačkih kompetencija koje će omogućiti studentima kritičko čitanje postojećih znanstveno-istraživačkih radova, planiranje i provođenje jednostavnijih istraživanja te interpretaciju dobivenih rezultata.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
objasniti znanost kao spoznajni pristup
razlikovati metode znanstvenog istraživanja
osmisliti cilj, probleme i hipoteze istraživanja
razlikovati vrste uzoraka
opisati različite tehnike prikupljanja podataka
izraditi nacrt istraživanja
kritički prosuđivati rezultate provedenog istraživanja
predstaviti rezultate istraživanja

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
Teme predavanja:
Pojmovi znanost i znanstveno istraživanje
Vrste znanstvenog rada
Struktura znanstvenog rada
Postavljanje cilja, problema i pretpostavki istraživanja
Zavisne i nezavisne vraijable
Ljestvice mjerenja
Uzorak ispitanika
Metode obrade podataka
Tehničko oblikovanje znanstvenog rada
Navođenje literature
Etička načela u istraživanju
Autorska prava
Kritička analiza rada

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Završni ispit predstavlja miješani tip pismenog ispita, odnosno pismeni ispit s različitim vrstama zadataka:
zadatci nadopunjavanja, zadatci s alternativnivnim i višestrukim odgovorima ili zadatci esejskog tipa.
Ishodi učenja:
  1. Planirati daljnji osobni stručni i znanstveni razvoj.
  2. Kritički prosuditi interdisciplinarne stručne i znanstvene sadržaje u svrhu primjene suvremenih spoznaja u području logopedije.
  3. Osmisliti i provesti empirijsko istraživanje u području logopedije.
  4. Kritički protumačiti te usmeno i pismeno prezentirati rezultate empirijskog istraživanja akademskoj zajednici.
Literatura:
  1. Uvod u metode znanstvenog istraživanja u društvenim i humanističkim znanostima, , Mejovšek, M, , 2003.
  2. Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima, , , , 2005.
  3. ) Kako sastaviti, objaviti ii ocijeniti znanstveno djelo. Zagreb: Medicinska naklada, , Silobrčić, V., , 2008.
  4. Metodologija i tehnologija izrade znanstvenog i stručnog djela, , Zelenika, R., , 2000.
  5. A coursebook on scientific and professional writing for speech-language pathology, , Hedge, M. N., , 2003.
  6. .) Osnovne statističke metode za nematematičare, , Petz, B., , 2002.
  7. Priručnik za metodologiju istraživačkog rada: Kako osmisliti, provesti i opisati znanstveno i stručno istraživanje, , Tkalac Verčič, A., Sinčić Ćorić, D. i Pološki Vokić, N., , 2010.
2. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Znanstveno-istraživačke metode u logopediji