ERF
search
accessibility

Uvod u komplementarne terapije

Šifra: 198973
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Renata Martinec
Izvođači: prof. dr. sc. Renata Martinec - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Usvajanje spoznaja o različitim metodama u okviru komplementarnih suportivnih terapija u području edukacije i rehabilitacije.

Specifični ishodi učenja:
1. prepoznati osnovne teorijske i praktične odrednice različitih metoda u okviru komplementarnih terapija
2. odabrati prikladne metode komplementarnih terapija prema specifičnom stanju /ili kliničkoj slici
3. primijeniti osnovne pristupe u okviru pojedinih metoda komplementarnih terapija

Sadržaj i teme predmeta:
a) Povijesni razvoj, način djelovanja i podjela komplementarnih terapija
b) Aromaterapija
c) Masaža
d) Shiatsu
e) Refleksologija
f) Nutricionizam i suvremeni trendovi hranjenja u podržavanju psihofizičke ravnoteže
g) Pčelarenje i apiterapija
h) Terapija uz pomoć životinja
i) Disanje i progresivna mišična relaksacija
j) Biofeedback
k)Meditacija i vođena imaginacija
l) Ekspresivne art-terapije

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata:
- pismeni ispit u okviru dva kolokvija, kolokviji su obavezni
- napisani seminarski rad i prezentacija seminarskog rada.
Ishodi učenja:
  1. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  2. Carry out, under the supervision, evaluation of educational-rehabilitation programs and procedures.
  3. Explain the basics of transdisciplinary professional cooperation and the role of educational - rehabilitators in the systems of education, professional rehabilitation and employment, social welfare, and health.
  4. Estimate ethical challenges in the field and represent professional and ethical principles.
  5. Apply professional terminology in accordance with contemporary concepts in the field of Educational Rehabilitation
  6. Apply professional terminology in accordance with contemporary concepts in the field of Educational Rehabilitation
  7. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  8. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka .
  9. Objasniti osnove transdisciplinarne profesionalne suradnje i ulogu edukacijskog rehabilitatora u sustavima odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, socijalne skrbi i zdravstva.
  10. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela.
  11. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske-rehabilitacije.
  12. Planirati profesionalni i osobni razvoj kroz nastavak obrazovanja u struci i srodnim profesionalnim područjima.
  13. Explain different models and programs of community-based education and rehabilitation for children with disabilities and people with disabilities.
  14. Implement, under the supervision, educational and rehabilitation programs and procedures in order to improve functional development (abilities, knowledge and skills), meet individual needs and achieve quality of life for children with disabilities and persons with disabilities.
Literatura:
  1. Značaj i uloga alternativne medicine u liječenju, , Dohramović, S., Bosnić, T., Osmanović, S., Hrana u zdravlju i bolesti, znanstveno-stručni časopis za nutricionizami dijetetiku, Vol. 1 (2), 2012.
  2. Aromaterapija kao komplementarna metoda u terapiji i rehabilitaciji., , Martinec, R., Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, Vol. 49 (1), 2013.
  3. Povijest znanosti o prehrani, , Šatalić, Z., Medicus, 17(1), 2008.
  4. Terapija sa životinjama osoba sa invaliditetom, , Blatnik, S., Selimović, S., Mujezinović, A., iLEARN, EU, 2018.
  5. Ergoterapija uz pomoć životinja, , Zuckerman, Itković, Z., Petranović, D., Barešić, K., Medicina, 43, 2007.
  6. Primjena neurofeedback metode u djeteta s Aspergerovim sindromom, , Vitković, T., Martinec, R., Dolović, N., Medica Jadertina, 48(3), 2018.
  7. Aromaterapija, , Ivaniš, M., Planetotopija, Zagreb, 2006.
  8. Enciklopedija aromaterapije, masaže i yoge, , McGilvery, Reed, J., Mehta, M., Leo-Commerce, Rijeka, 1997.
  9. Umijeće disanja, , Zi, N., V.B.Z., Zagreb, 2005.
  10. Complementary and Art-Therapies as a Supportive Approach in Gerontology and Geriatrics, , Martinec, R., Gerontology & Geriatrics Studies, 3(1), 2018.
1. semestar
Obavezni predmet - Izvanredni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Uvod u komplementarne terapije