ERF
search
accessibility

Svakodnevne vještine

Šifra: 39415
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tina Runjić
Izvođači: prof. dr. sc. Tina Runjić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Kliničke vježbe 45
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Pružiti studentima teorijske i praktične spoznaje o rehabilitacijskom programu svakodnevnih vještina, s posebnim osvrtom na provedbu programa s osobama oštećena vida.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Ukazati na važnost ostvarivanja preduvjeta nužnih za uspješnu provedbu programa svakodnevnih vještina kod osoba oštećena vida.
Kreirati i provoditi program svakodnevnih vještina ovisno o individualnim karakteristikama i potrebama osoba oštećena vida.
Modificirati provođenje aktivnosti svakodnevnog života ovisno o područjima rada i radnom prostoru.
Procijeniti i osmisliti najbolji način u pristupu i radu s osobom oštećena vida ovisno o aspektima njene ličnosti.
Vrednovati uspješnost provođenja programa svakodnevnih vještina.
Argumentirati važnost provođenja programa svakodnevnih vještina za cjelokupno funkcioniranje osobe oštećena vida.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
1. Rehabilitacijski program svakodnevnih vještina
2. Preduvjeti uspješnosti provođenja programa svakodnevnih vještina
3. Prihvaćanje gubitka vida i psihococijalne rehabilitacije (podrška osobama oštećena vida i članovima obitelji)
4. Svakodnevne vještine i neki aspekti ličnosti
5. Utjecaj uspješnosti u području svakodnevnih vještina
6. Samoprocjena i procjena pri kreiranju individualnih programa
7. Čimbenici koji utječu na izradu individualnih programa (kronološka dob, dob nastanka oštećenja vida, stupanj oštećenja, pridružene smetnje, status osobe, kulturološke razlike)
8. Prilagođavanje aktivnosti svakodnevnog života u području rada , području radnog prostora i području samih aktivnosti
9. Evaluacija u provedbi rehabilitacijskog programa svakodnevnih vještina

Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Kontinuirano praćenje pohađanja nastave. Izvedba praktičnog rada i izrada izvješća. Završni usmeni i pismeni ispit.
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija -pismeno izvješće s vježbi
-usmeni i pismeni završni ispit.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. Program rada s djecomsteškoćama u razvoju, , Levandovski, B. Teodorović, , .
  2. Psycho, , S. Bhagotra, A.K. Sharma, B. Raina, , 2008.
  3. some psychiatricproblemsintherehabilitationofblind, , B. Cholden, , 1959.
  4. Invaliditet u obitelji i izvori podrške, , Z. Leutar, A. štambuk, , 2007.
  5. Mladi njegovatelji, , Urbanac, , 2003.
  6. Neke značajke odnosa sestara, , A Wagner Jakab, , .
  7. Procjena i samoprocjna rehabilitacije osoba oštećena vida, , T. Runjić, A. Bilić-Prcić, M. Herceg, , .
  8. Divergent development of manual skillsinchildrenwho are blindorsighted, , Brambring, , .
  9. Muškarci to ne rade: rodno segregirana podjela rada u obitelji, društvena istraživanja, , Topolčić, , 2011.
  10. Dopunska literatura, 1. Furlan (1985): Čovjekov psihički razvoj, ŠK, Zagreb
    2. Theeducator (2008): Self-esteem, vol. 20, issue 2
    3. Rana intervencija za djecu s oštećenjem vida, upute za rad, Kolibri projekt, Centar za odgoj i obrazovanje Vinko Bek, 2011.
    4. T. Csik i sur. (2008): RetinopathyofPrematurity as a CauseofBlindnessin Croatia, Acta ClinCroat; vol 47, p. 11-14
    5. N. Car, M. bakula (2004): Inzulinska rezistencija i autonomna dijabetička retinopatija, MEDICUS, vol. 13, NO.2, str. 85-89
    6. Androgoški modeli podučavanja, Priručnik za rad s odraslim polaznicima, Agencija za obrazovanje odraslih
    7. Spol i rod pod povećalom, priručnik o identitetima, seksualnosti i procesu socijalizacije, CESI
    8. M. Zvonarević (1985): Socijalna psihologija, , , .
4. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i VID, 4. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 4. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Svakodnevne vještine