ERF
search
accessibility

Svakodnevne vještine

Šifra: 39415
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tina Runjić
Izvođači: prof. dr. sc. Tina Runjić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 45
Vježbe iz stranog jezika 45
Vježbe rekreacije 45
Kliničke vježbe 45
Vježbe u praktikumu 45
Diskusijske skupine 45
Auditorne vježbe 45
Laboratorijske vježbe 45
Lektorske vježbe 45
Vježbe tjelesnog odgoja 45
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Pružiti studentima teorijske i praktične spoznaje o rehabilitacijskom programu svakodnevnih vještina, s posebnim osvrtom na provedbu programa s osobama oštećena vida.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Ukazati na važnost ostvarivanja preduvjeta nužnih za uspješnu provedbu programa svakodnevnih vještina kod osoba oštećena vida.
Kreirati i provoditi program svakodnevnih vještina ovisno o individualnim karakteristikama i potrebama osoba oštećena vida.
Modificirati provođenje aktivnosti svakodnevnog života ovisno o područjima rada i radnom prostoru.
Procijeniti i osmisliti najbolji način u pristupu i radu s osobom oštećena vida ovisno o aspektima njene ličnosti.
Vrednovati uspješnost provođenja programa svakodnevnih vještina.
Argumentirati važnost provođenja programa svakodnevnih vještina za cjelokupno funkcioniranje osobe oštećena vida.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
1. Rehabilitacijski program svakodnevnih vještina
2. Preduvjeti uspješnosti provođenja programa svakodnevnih vještina
3. Prihvaćanje gubitka vida i psihococijalne rehabilitacije (podrška osobama oštećena vida i članovima obitelji)
4. Svakodnevne vještine i neki aspekti ličnosti
5. Utjecaj uspješnosti u području svakodnevnih vještina
6. Samoprocjena i procjena pri kreiranju individualnih programa
7. Čimbenici koji utječu na izradu individualnih programa (kronološka dob, dob nastanka oštećenja vida, stupanj oštećenja, pridružene smetnje, status osobe, kulturološke razlike)
8. Prilagođavanje aktivnosti svakodnevnog života u području rada , području radnog prostora i području samih aktivnosti
9. Evaluacija u provedbi rehabilitacijskog programa svakodnevnih vještina

Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Kontinuirano praćenje pohađanja nastave. Izvedba praktičnog rada i izrada izvješća. Završni usmeni i pismeni ispit.
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija -pismeno izvješće s vježbi
-usmeni i pismeni završni ispit.
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra , s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razv
  2. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  3. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji
  4. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  5. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  6. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  7. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke
  8. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške
  9. Analizirati sustave i modele podrške u zajednici i odabrati primjerene individualnim potrebama djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  10. Kritički prosuđivati ostvarivanje prava i preuzimanje odgovornosti svih dionika u sustavima koji razvijaju modele i pružaju skrb i podršku djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom
Literatura:
  1. Program rada s djecomsteškoćama u razvoju, , Levandovski, B. Teodorović, , .
  2. Psycho, , S. Bhagotra, A.K. Sharma, B. Raina, , 2008.
  3. some psychiatricproblemsintherehabilitationofblind, , B. Cholden, , 1959.
  4. Invaliditet u obitelji i izvori podrške, , Z. Leutar, A. štambuk, , 2007.
  5. Mladi njegovatelji, , Urbanac, , 2003.
  6. Neke značajke odnosa sestara, , A Wagner Jakab, , .
  7. Procjena i samoprocjna rehabilitacije osoba oštećena vida, , T. Runjić, A. Bilić-Prcić, M. Herceg, , .
  8. Divergent development of manual skillsinchildrenwho are blindorsighted, , Brambring, , .
  9. Muškarci to ne rade: rodno segregirana podjela rada u obitelji, društvena istraživanja, , Topolčić, , 2011.
  10. Dopunska literatura, 1. Furlan (1985): Čovjekov psihički razvoj, ŠK, Zagreb
    2. Theeducator (2008): Self-esteem, vol. 20, issue 2
    3. Rana intervencija za djecu s oštećenjem vida, upute za rad, Kolibri projekt, Centar za odgoj i obrazovanje Vinko Bek, 2011.
    4. T. Csik i sur. (2008): RetinopathyofPrematurity as a CauseofBlindnessin Croatia, Acta ClinCroat; vol 47, p. 11-14
    5. N. Car, M. bakula (2004): Inzulinska rezistencija i autonomna dijabetička retinopatija, MEDICUS, vol. 13, NO.2, str. 85-89
    6. Androgoški modeli podučavanja, Priručnik za rad s odraslim polaznicima, Agencija za obrazovanje odraslih
    7. Spol i rod pod povećalom, priručnik o identitetima, seksualnosti i procesu socijalizacije, CESI
    8. M. Zvonarević (1985): Socijalna psihologija, , , .
4. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i VID, 4. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 4. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Svakodnevne vještine