ERF
search
accessibility

Socijalnopedagoški rad s obitelji

Šifra: 130784
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović
izv. prof. dr. sc. Anja Mirosavljević
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović - Metodičke vježbe
izv. prof. dr. sc. Anja Mirosavljević - Metodičke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Razviti kompetencije kod studenata za procjenu i planiranje intervencija u obiteljima za visokorizičnu djecu i mlade
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave.

Sadržaj predmeta:
Prisustvovanje studenata na Konferenciji u Zagrebu (točni podaci naknadno)
Upoznavanje / predstavljanje. Predstavljanje kolegija, dogovori. Očekivanja od kolegija. Znanja studenata o intervencijama u obitelji: fokus grupa ili anketa (ovisno o broju studenata).

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Ukupna ocjena formira se na temelju sljedećih elemenata:
Redovito pohađanje nastave Preduvjet za potpis.
Ishodi učenja:
  1. Kritički ocijeniti etiološke i fenomenološke značajke specifičnih problema u ponašanju na lokalnoj, nacionalnoj i internacionalnoj razini u određenom razdoblju   
    Critically evaluate the etiological and phenomenological characteristics of specific behavioral problems at local, national and international levels in a given period
  2. Poticati kreiranje javnih politika usmjerenih poboljšanju kvalitete življenja pojedinaca, grupa i zajednica
    Encourage the development of public policies aimed at improving the quality of life of individuals, groups and communities
  3. Zagovarati prava i najbolji interes korisnika i ranjivih skupina u društvu te poticati korisnike i druge stručnjake na taj pristup
    Advocate for the rights and best interests of beneficiary and vulnerable groups in society and encourage beneficiary and other professionals to take this approach
  4. Unaprijediti postojeće suradnje u okviru interdisciplinarnog timskog pristupa te predlagati nove suradnje u najboljem interesu korisnika
    Improve existing collaborations within an interdisciplinary team approach and propose new collaborations in the best interests of beneficiary
  5. Samoprocijeniti vlastite interpersonalne, generičke i profesionalne kompetencije i u skladu s time upravljati vlastitim profesionalnim razvojem
    Self-assess one's own interpersonal, generic and professional competencies and manage one's own professional development accordingly
  6. Procijeniti obilježja i intervencijske potrebe korisnika primjenjujući suvremene, znanstveno i klinički utemeljene, instrumente/ procedure 
    Assess the characteristics and intervention needs of beneficiary using modern, scientifically and clinically based instruments / procedures
  7. Procijeniti obilježja zajednice/specifičnog intervencijskog okruženja u svrhu procjene rizika za razvoj problema u ponašanju i potencijala za njihovo rješavanje korištenjem standardiziranih stručnih/znanstvenih instrumenata/postupaka
    Assess the characteristics of the community / specific intervention setting in order to assess the risk for the development of behavioral problems and the potential for their solution in community / specific intervention setting using standardized professional / scientific ins
  8. Istražiti jesu li postojeće stručne politike i zakonska rješenja prikladan stručni okvir za zadovoljenje intervencijskih potreba korisnika (pojedinaca/ grupa/zajednica)
    Investigate whether existing professional policies and legal solutions are an appropriate professional framework to meet the intervention needs of beneficiary (individuals / groups / communities)
  9.  Kritički ocijeniti ulogu i značaj istraživanja o obilježjima i učincima specifičnih intervencija za razvoj novih, na dokazima utemeljenih intervencija ili za unapređenje postojećih
    Critically evaluate the role and importance of research on the characteristics and effectiveness of specific interventions for the development of new evidence-based interventions or for the improvement of existing ones
  10. Kreirati znanstveno utemeljene intervencije s pojedincima, grupama i zajednicama te instrumente za njihovu provedbu i praćenje 
    Create science-based interventions with individuals, groups and communities and instruments for their implementation and monitoring
  11. Razviti intervencije na principima osnaživanja pojedinaca, skupina i zajednica, socijalnog uključivanja (inkluzije) i multikulturalnosti
    Develop interventions based on the principles of empowerment of individuals, groups and communities, social inclusion and multiculturalism
  12. Evaluirati procese i učinke intervencija s pojedincima, grupama i zajednicama tijekom provedbe i po završetku intervencije te rezultate koristiti za unaprjeđenje intervencija
    Evaluate the processes and effectiveness of interventions with individuals, groups and communities during and after the implementation of the intervention and use the results to improve interventions
Literatura:
  1. , 1. Ajduković, M. (ur.) (2015): Pomoć roditeljima u zaštiti dobrobiti djeteta. DPPi Ured UNICEF-a za Hrvatsku, Zagreb.
    2. Ajduković, M., Laklija, M. (2014): Doživljaj poteškoća u radu voditelja mjera stručne pomoći roditeljima u nadležnosti centara za socijalnu skrb. Kriminologija i socijalna integracija. 22 (1). 45-75.
    3. Berc, G. (2012): Obiteljska otpornost - teorijsko utemeljenje i promjena koncepta u socijalnom radu. Ljetopis socijalnog rada. 19 (1). 145-167.
    4. Berger, M., Spanjaard, H. (1999): Families First. Handbuch fuer Familien mitarbeiter. NIZW. Prijevod za internu uporabu (125 str.).
    5. Bitter, R.J. i Gerlad, C. (2004): Terapija obiteljskih sistema. U: Gerald, C. (ur.). Teorija i praksa psihološkog savjetovanja i psihoterapija. Naklada Slap. 387-449.
    6. Interni materijal za kolegij (Aktiviranje obitelji (prijevod Stifung Jugend Netzwerk Horgen), mapa, košarica intsrumenata...)
    7. Maurović, I. (2010): Intervencije u obiteljskom okruženju: mogućnost prevencije izdvajanja djece i mladih rizičnog ponašanja iz obitelji. Ljetopis studijskog centra socijalnog rada. 413-443.
    8. Žižak, A., Koller-Trbović, N. (2006): Obitelj u doživljaju djece i mladih: od prošlosti do budućnosti. Kriminologija i socijalna integracija. 15 (2). 13-25., , , .
  2. , 1. Ajduković, M., Radočaj, T. (ur.) (2008): Pravo djeteta na život u obitelji. Ured UNICEF-a za Hrvatsku, Zagreb. 41-194.
    2. Alexander, J.F, Waldron, H.B., Robbins, M.S., Neeb, A.A. (2013): Functional Family Therapy for Adolescent Behavior Problems. American Psychological Association, Washington, DC.
    3. Bašić, J., Janković, J. (ur.) (2000): Rizični i zaštitni čimbenici u razvoju poremećaja u ponašanju djece i mladeži. Povjerenstvo Vlade RH za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju. 153-241.
    4. Brink, L. T., Veerman, J. W., Raymond, A. T. K. & Berger, M. A. (2004): Implemented as Intended? Recording Family Worker Activities in a Families First Program. Child Welfare League of America. 83(3), 197-214.
    5. Daly, M. (2008): Roditeljstvo u suvremenoj Europi: pozitivan pristup. Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti, Zagreb.
    6. Dagenais, C., Begin, J., Bouchard, C., Fortin, D. (2004): Impact of Intensive Family Support Programs: a synthesis of evaluation studies. Children and Youth Services Rewiew. 26, 249-263.
    7. Engels, T. C. E & Andries C. (2007): Feasibility of a Family-Focused Intervention for the Prevention of Problem Behavior in Early Adolescents. Child & Family Behavioural Therapy, 29 (1). 71-79.
    8. Henggeler, S. W. & Lee, T. (2003): Multisystematic Treatment of Serius Clinical Problems. In: Kazdin, A.E. & Weisz, J.R. (eds.), Evidence Based Psychotherapies for Children and Adolescents. New York: The Guildford Press. 301-323.
    9. Janković, J. (2004): Pristupanje obitelji. Sustavni pristup. Zagreb: Alinea., , , .
  3. , 10. Kathleen, F. C. (2005): Examining the Role of Social Network Intervention as an Integral Component of Community - Based, Family - Focused Practice. Journal of Child and Family Studies. 14 (3), 443-454. 12.Pećnik, N. i Starc, B. (2010): Roidtljstvo u najbiljem interesu djeteta i podrška roditeljima najmlađe djece. Zagreb:UNICEF.
    11. Kauffman, F.G. (2007): Intensive Family Preservation Services: The Perception of Client Families. Child and Adolescents Social Work Journal. 24, 553-563.
    12. Koller-Trbović, N. (1996): Nove forme socijalnopedagoške pomoći obitelji u Nizozemskoj. Revija za rehabilitacijska istraživanja. 32 (1). 73-79.
    13. Koller-Trbović, N. (1999): Nove forme i područja djelovanja socijalnih pedagoga. Kriminologija i socijalna integracija. 7 (1). 93-105
    14. Konvencija o pravima djeteta. U: Djeca prije svega. UNICEF.
    15. Žižak, A. i Koller-Trbović, N. (1999): Odgoj i tretman u institucijama socijalne skrbi- deskriptivna studija. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta, , , .
2. semestar
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

4. semestar
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Socijalnopedagoški rad s obitelji