ERF
search
accessibility

Socijalnopedagoški rad s obitelji

Šifra: 130784
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović
izv. prof. dr. sc. Anja Mirosavljević
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović - Metodičke vježbe
izv. prof. dr. sc. Anja Mirosavljević - Metodičke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Razviti kompetencije kod studenata za procjenu i planiranje intervencija u obiteljima za visokorizičnu djecu i mlade
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave.

Sadržaj predmeta:
Prisustvovanje studenata na Konferenciji u Zagrebu (točni podaci naknadno)
Upoznavanje / predstavljanje. Predstavljanje kolegija, dogovori. Očekivanja od kolegija. Znanja studenata o intervencijama u obitelji: fokus grupa ili anketa (ovisno o broju studenata).

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Ukupna ocjena formira se na temelju sljedećih elemenata:
Redovito pohađanje nastave Preduvjet za potpis.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. , 1. Ajduković, M. (ur.) (2015): Pomoć roditeljima u zaštiti dobrobiti djeteta. DPPi Ured UNICEF-a za Hrvatsku, Zagreb.
    2. Ajduković, M., Laklija, M. (2014): Doživljaj poteškoća u radu voditelja mjera stručne pomoći roditeljima u nadležnosti centara za socijalnu skrb. Kriminologija i socijalna integracija. 22 (1). 45-75.
    3. Berc, G. (2012): Obiteljska otpornost - teorijsko utemeljenje i promjena koncepta u socijalnom radu. Ljetopis socijalnog rada. 19 (1). 145-167.
    4. Berger, M., Spanjaard, H. (1999): Families First. Handbuch fuer Familien mitarbeiter. NIZW. Prijevod za internu uporabu (125 str.).
    5. Bitter, R.J. i Gerlad, C. (2004): Terapija obiteljskih sistema. U: Gerald, C. (ur.). Teorija i praksa psihološkog savjetovanja i psihoterapija. Naklada Slap. 387-449.
    6. Interni materijal za kolegij (Aktiviranje obitelji (prijevod Stifung Jugend Netzwerk Horgen), mapa, košarica intsrumenata...)
    7. Maurović, I. (2010): Intervencije u obiteljskom okruženju: mogućnost prevencije izdvajanja djece i mladih rizičnog ponašanja iz obitelji. Ljetopis studijskog centra socijalnog rada. 413-443.
    8. Žižak, A., Koller-Trbović, N. (2006): Obitelj u doživljaju djece i mladih: od prošlosti do budućnosti. Kriminologija i socijalna integracija. 15 (2). 13-25., , , .
  2. , 1. Ajduković, M., Radočaj, T. (ur.) (2008): Pravo djeteta na život u obitelji. Ured UNICEF-a za Hrvatsku, Zagreb. 41-194.
    2. Alexander, J.F, Waldron, H.B., Robbins, M.S., Neeb, A.A. (2013): Functional Family Therapy for Adolescent Behavior Problems. American Psychological Association, Washington, DC.
    3. Bašić, J., Janković, J. (ur.) (2000): Rizični i zaštitni čimbenici u razvoju poremećaja u ponašanju djece i mladeži. Povjerenstvo Vlade RH za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju. 153-241.
    4. Brink, L. T., Veerman, J. W., Raymond, A. T. K. & Berger, M. A. (2004): Implemented as Intended? Recording Family Worker Activities in a Families First Program. Child Welfare League of America. 83(3), 197-214.
    5. Daly, M. (2008): Roditeljstvo u suvremenoj Europi: pozitivan pristup. Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti, Zagreb.
    6. Dagenais, C., Begin, J., Bouchard, C., Fortin, D. (2004): Impact of Intensive Family Support Programs: a synthesis of evaluation studies. Children and Youth Services Rewiew. 26, 249-263.
    7. Engels, T. C. E & Andries C. (2007): Feasibility of a Family-Focused Intervention for the Prevention of Problem Behavior in Early Adolescents. Child & Family Behavioural Therapy, 29 (1). 71-79.
    8. Henggeler, S. W. & Lee, T. (2003): Multisystematic Treatment of Serius Clinical Problems. In: Kazdin, A.E. & Weisz, J.R. (eds.), Evidence Based Psychotherapies for Children and Adolescents. New York: The Guildford Press. 301-323.
    9. Janković, J. (2004): Pristupanje obitelji. Sustavni pristup. Zagreb: Alinea., , , .
  3. , 10. Kathleen, F. C. (2005): Examining the Role of Social Network Intervention as an Integral Component of Community - Based, Family - Focused Practice. Journal of Child and Family Studies. 14 (3), 443-454. 12.Pećnik, N. i Starc, B. (2010): Roidtljstvo u najbiljem interesu djeteta i podrška roditeljima najmlađe djece. Zagreb:UNICEF.
    11. Kauffman, F.G. (2007): Intensive Family Preservation Services: The Perception of Client Families. Child and Adolescents Social Work Journal. 24, 553-563.
    12. Koller-Trbović, N. (1996): Nove forme socijalnopedagoške pomoći obitelji u Nizozemskoj. Revija za rehabilitacijska istraživanja. 32 (1). 73-79.
    13. Koller-Trbović, N. (1999): Nove forme i područja djelovanja socijalnih pedagoga. Kriminologija i socijalna integracija. 7 (1). 93-105
    14. Konvencija o pravima djeteta. U: Djeca prije svega. UNICEF.
    15. Žižak, A. i Koller-Trbović, N. (1999): Odgoj i tretman u institucijama socijalne skrbi- deskriptivna studija. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta, , , .
2. semestar
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

4. semestar
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Socijalnopedagoški rad s obitelji