ERF
search
accessibility

Specifična neurološka dijagnostika u funkciji logopedije

Šifra: 39294
ECTS: 3.0
Nositelji: nasl. izv. prof. dr. sc. Marina Roje Bedeković
nasl. doc. dr. sc. Marijana Bosnar Puretić
Izvođači: nasl. doc. dr. sc. Marijana Bosnar Puretić - Kliničke vježbe
nasl. izv. prof. dr. sc. Marina Roje Bedeković - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Predmet daje osnovna teorijska i praktična znanja o primjeni i specifičnostima različitih neuroloških, neurosonoloških, neuroradioloških i neuropatoloških metoda u dijagnosticiranju neuroloških bolesti. Studente upoznaje i podučava o primjeni dijagnostičkih metoda u utvrđivanju i istraživanju etiologije, patogeneze i liječenja neuroloških bolesti. Poseban naglasak u podučavanju je na ulozi logopeda kao članova multidisciplinarnog tima u svakodnevnom radu s bolesnikom, u bolničkom i izvanbolničkom liječenju i u cjelokupnom dugotrajnom procesu neurorehabilitacije bolesnika, napose poremećaja govora i gutanja.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Nakon odslušanog i položenog predmeta, studenti će:
Raspolagati osnovnim znanjima u dijagnosticiranju i liječenju pojedinih neuroloških bolesti
U potpunosti biti upoznati sa izvođenjem detaljnog neurološkog pregleda
Biti upoznati s dijagnostičkim metodama u neurologiji (neurosonologija, elektrofiziološke metode, neuroradiološki slikovni prikazi mozga i funkcionalne metode)
Biti sposobni samostalno učiniti orijentacijski neurološki pregled funkcije kranijskih živaca, osjeta, motorike i ravnoteže
Biti u potpunosti upoznati sa osobitostima izvođenja neurološkog pregleda u utvrđivanju poremećaja govora
Biti u potpunosti upoznati sa osobitostima izvođenja kliničkog neurološkog pregleda u utvrđivanju poremećaja gutanja
Savladati kliničke screening metode u dijagnosticiranju disfagije
Biti upoznati sa osobitostima ostalih metoda u dijagnosticiranju disfagije (radiografska procjena, ultrazvuk, fiberoptička endoskopija, faringealna manometrija, površinska manometrija)
Na najbolji mogući način znati uklopiti svoja specifična stručna znanja u proces neurorehabilitacije disfagije i poremećaja govora neurološkog bolesnika

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
Teme predavanja:
Dijagnostičke metode u neurologiji
Poremećaji gutanja u neurološkim bolestima
Poremećaji govora u neurološkim bolestima
Nemotorni simptomi nakon moždanog udara
Disfagija nakon moždanog udara
Poremećaji govora nakon moždanog udara
Poremećaji viših kortikalnih funkcija nakon moždanog udara
Neurološki status i neurološki pregled
Kliničke osobitosti neurološkog pregleda u utvrđivanju poremećaja govora i gutanja
Screening metode u dijagnosticiranju disfagije
Ostale kliničke metode u dijagnosticiranju disfagije
Neurosonološke metode u dijagnosticiranju neuroloških bolesti
Elektrofiziološke metode u dijagnosticiranju neuroloških bolesti
Metode slikovnog prikaza u dijagnosticiranju neuroloških bolesti
Funkcionalne dijagnostičke metode u neurološkim bolestima
Teme vježbi (Klinika za neurologiju KBC Sestre milosrdnice):
Neurološki pregled
Pregled neurološkog bolesnika
Neurološki pregled s posebnim osvrtom na nemotorne simptome nakon moždanog udara
Bolesnik s disfagijom
Bolesnik s poremećajem govora
Screening metode u dijagnosticiranju disfagije uz krevet bolesnika
Screening metode u dijagnosticiranju disfagije uz krevet bolesnika
Ostale kliničke metode u dijagnosticiranju disfagije uz krevet bolesnika
Neurosonološke metode (CDFI, TCD)
Elektrofiziološke metode (EEG, EMNG, evocirani potencijali)
Bolesnik s disfagijom
Neuroradiološke slikovne metode prikazi bolesnika
Funkcionalne neuroradiološke metode prikazi bolesnika
Prikazi bolesnika
Prikazi bolesnika

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Sudjelovanje studenata u nastavi treba biti sukladno odredbama usvojenog Pravilnika o stegovnoj odgovornosti studenata. Od studenata se očekuje redovita nazočnost na nastavi, koja se bilježi tijekom svih oblika nastave. Dozvoljeno je izostati s maksimalno 2 predavanja i 2 vježbe.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. Neurologija za stomatologe, , Demarin, V, Trkanjec Z., , 2008.
  2. Nemotorni simptomi nakon moždanog udara, , Sinanović O, Trkanjec Z, , 2015.
  3. Moždani udar, , Bašić Kes V., Demarin V., , 2014.
2. semestar
Logopedija, 2. semestar - Redovni studij - Logopedija

4. semestar
Logopedija, 2. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Specifična neurološka dijagnostika u funkciji logopedije