ERF
search
accessibility

Rana razvojna rehabilitacija

Šifra: 87199
ECTS: 4.0
Nositelji: doc. dr. sc. Ana Katušić
Izvođači: dr. sc. Ana-Marija Bohaček - Kliničke vježbe
doc. dr. sc. Ana Katušić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
strukturiranje rehabilitacijskih programa temeljenih napoznavanju transdisciplinarnog pristupa za ranu intervenciju.
edukaciju roditelja djece rođene s neurorazvojnim rizikom
rukovanje-handling
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
razlikovati neurorazvojne čimbenike od simptoma rizika
definirati neurofiziološke temelje razvojne rehabilitacije
opisati i prepoznati odstupanja u ranom razvoju
provesti specifične metode procjene i praćenja razvoja djeteta
provesti rehabilitacijske postupke u dojenačkoj i predškolskoj dobi
Provesti program edukacije roditelja djece s teškoćama u razvoju, kroz aktivnosti svakodnevnog života
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Zdravo novorođenče ugroženo novorođenče prematuritet
Neurorazvojni čimbenici rizika simptomi rizika
Neurofiziološki temelji rane razvojne rehabilitacije (fenomenplasticiteta)
Praćenje psihomotoričkog razvoja do 12 mjeseci (Munchenska funkcionalna razvojna dijagnostika)
Metode procjene psihomotoričkog razvoja djeteta u 2. i 3. godini
Habilitacijski koncepti:
refleksna inhibicija (Bobath)
Komponente neurorazvojnog tretmana-NDT (priprava, facilitacija, inhibicija, pozicioniranje, postupci kod prenošenja)
Stimulacije orofacijalne muskulature
Bazalna stimulacija (baby masaža-Frolih)
Aktivnosti svakodnevnog života (edukacija roditelja)
Funkcionalno učenje po uzoru na Montessori pedagogiju
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Prisustvovanje i aktivnost na nastavi
Aktivnost na vježbama
Pismeni rad
Kolokvij: Neurofiziološki temelji rane rehabilitacije
Završni ispit
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficit
  2. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja
  3. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja
  4. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  5. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja
  6. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja, zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  7. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  8. Objasniti osnove transdisciplinarne profesionalne suradnje i ulogu edukacijskog rehabilitatora u sustavima odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, socijalne skrbi i zdravstva
  9. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske rehabilitacije
Literatura:
  1. Skripta Rana rehabilitacija, , Joković - Oreb, I., , 2011.
  2. Neurofiziološki temelji razvojne rehabilitacije, , Geswend, G., Akademija za razvojnu rehabilitaciju. Zagreb, 1 - 27, 1998.
  3. Utjecaj ranog integracijskog programa na dijete s neurorazvojnim rizikom. Zbornik radova Međunarodnog skupa Unapređenje kvalitete života djece i mladih, , Joković Oreb, I, Ljutić, T., Pinjatela, R., Tuzla, 2010.
  4. Dijete u suvremenom Hrvatskom društvu, , Meštrović, J. i sur., Liječnički vjesnik, 2010.
  5. Rana stimulacija razvoja djeteta s cerebralnom paralizom, , Joković, , 2000.
  6. Rana stimulacija djeteta s cerebralnom paralizom terapijski koncept,u: Znanjem do izjednačavanja mogućnosti osoba s invaliditetom, , Joković-Turalija, , 2002.
  7. Neki aspekti rane dijagnostike i terapije djece s cerebralnom paralizom. Revija za rehabilitacijska istraživanja, , Joković-Turalija, Zagreb, 2002.
  8. Utjecaj neurorazvojnog tretmana i senzoričke integracije na dijete s oštećenjem živčanog sustava. Revija za rehabilitacijska istraživanja, , Joković-Turalija, , 2003.
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Rana razvojna rehabilitacija