ERF
search
accessibility

Razvoj osoba s intelektualnim teškoćama

Šifra: 198980
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Snježana Sekušak-Galešev
Izvođači: Lea Masnjak Šušković, mag. psych. - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Diskusijske skupine 15
Vježbe u praktikumu 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Kliničke vježbe 15
Auditorne vježbe 15
Vježbe rekreacije 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz spektra autizma, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom).
  2. Distinguishing characteristics of typical development of children, youth and adults in relation to charactersitics of development of children, youth and adults with visual impairments, motor disorders, chronic diseases, intellectual disabilities, learning disabilities, attention deficit and hyperactive disorder, autism spectrum disorder (ASD), multiple disabilities and with other developmental and acquired disabilities in functioning with various etiology (hereinafter: children with disabilities and persons
  3. Explaining the levels of support needs of children with disabilities and persons with disabilities, in accordance with the characteristics of their functioning.
  4. Describing the elements of the process of education and rehabilitation (early detection/ screening, assessment, planning, implementation, evaluation) in working with children with disabilities and persons with disabilities and people from their living environment (family, caregivers, peers, partners, roommates, associates)
  5. Explaining different models and programs of community-based education and rehabilitation for children with disabilities and persons with disabilities.
  6. Conducting education and rehabilitation assessment of levels of motor, sensory, cognitive, emotional and social functioning of children with disabilities and persons with disabilities and assessment of characteristics of their living environment (family, school, peers, housing, employment, etc.) under supervision.
  7. Advocating for the needs and rights of children with disabilities and persons with disabilities in the areas of social care, health care, upbringing and education, vocational rehabilitation and employment, and independent living in the community.
  8. Analyzing ethical challenges in the field and advocate professional and ethical principles.
  9. Applying professional terminology in accordance with contemporary concepts in the field of Education and Rehabilitation
  10. Planning professional and personal development through continuing education in the field of Education and Rehabilitation and related professional fields.
  11. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja .
  12. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  13. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  14. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja (obitelj, škola, vršnjaci, stanovanje, zapošljavanje, itd.).
  15. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici
  16. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela.
  17. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske-rehabilitacije.
  18. Planirati profesionalni i osobni razvoj kroz nastavak obrazovanja u struci i srodnim profesionalnim područjima.
Literatura:
Termini konzultacija:

Razvoj osoba s intelektualnim teškoćama