ERF
search
accessibility

Razvoj i implementacija preventivnih programa

Šifra: 87283
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Martina Ferić
Izvođači: dr. sc. Matea Belošević - Predavanja

dr. sc. Matea Belošević - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi kolegija:
Nakon odslušanog kolegija student će biti kompetentni (znati i biti vješti):
- imenovati i objasniti komponente učinkovitih programa,
- procijeniti programe prema kriterijima znanstvene utemeljenosti,
- analizirati i komentirati programe prevencije,
- razlikovati razine preventivnih programa te izabrati prikladnu opciju,
- prepoznati teorijsku podlogu programa,
- povezati znanja iz teorije s razvojem programa,
- postaviti i razraditi logički okvir programa,
- razumjeti principe učinkovite implementacije programa,
- isplanirati postavljanje programa u stvarna okruženja,
- razumjeti i planirati evaluaciju prevencijskog programa.

Sadržaj i raspored rada:
termin
Predavanja/Vježbe tema
Uvod u kolegij (silabus, način izvođenja kolegija, način procjenjivanja studenskog rada)
Uvod u teme kolegija
Komponente učinkovitih preventivnih intervencija
Znanstveno utemeljeni programi (definicije, kriteriji, standardi)
Sveobuhvatni prevencijski programi
Baze programa
Razvoj programa
Razvoj programa i projektni ciklus
Analiza dionika, analiza problema, analiza ciljeva, logički okvir programa
Refleksija na praksu
4 sata P
Principi uspješne implementacije preventivnih programa
Implementacijska istraživanja
4 sata V
Planiranje evaluacije u okviru prevencijskih programa
Evaluacija učinkovitosti programa
Osnove vođenja prevencijskih programa
Održivost i kvaliteta prevencijskih programa
Povezivanje teorijskih saznanja i praktičnih iskustava
Utvrđivanje gradiva/priprema za ispit/diskusija o pojedinim pitanjima
Evaluacija
Kolokvij (za studente/ice koje su predali Program).
Redovitim dolaskom na nastavu i predajom Programa studenti/ce stječu pravo na potpis.
Tijekom semestra studenti/ce skupljaju bodove na sljedeći način:
1 bod - Redovito dolaženje na nastavu i aktivnost na nastavi
3 boda - Protokol - predati pismeno razrađen Program razvijen na vježbama (upute za pisanje bit će razrađene na vježbama). Studenti/ce imaju mogućnost popraviti bodove iz Programa nakon jednog feedbacka.
6 bodova - Pismeni ispit - nakon predanog Protokola studenti/ce stječu pravo izlaska na pismeni ispit prema obaveznoj i dodatnoj literaturi. Bodovi s pismenog ispita mogu se popraviti izlaskom na usmeni ispit.

Način vrednovanja i ocjenjivanja studenata:
Bodovi čine ocjene na sljedeći način:
9.5 i 10 bodova - izvrstan
8.5 i 9 bodova - vrlo dobar
7.5 i 8 bodova - dobar
6.5. i 7 bodova - dovoljan.
Ishodi učenja:
  1. Unaprijediti postojeće suradnje u okviru interdisciplinarnog timskog pristupa te predlagati nove suradnje u najboljem interesu korisnika
  2. Voditi timove i druge radne skupine formirane u svrhu rješavanja specifičnih problema korisnika i/ili stručnih pitanja
  3. Kritički ocijeniti ulogu i značaj istraživanja o obilježjima i učincima specifičnih intervencija za razvoj novih, na dokazima utemeljenih intervencija ili za unapređenje postojećih
  4. Kreirati znanstveno utemeljene intervencije s pojedincima, grupama i zajednicama te instrumente za njihovu provedbu i praćenje
  5. Razviti intervencije na principima osnaživanja pojedinaca, skupina i zajednica, socijalnog uključivanja (inkluzije) i multikulturalnosti
  6. Evaluirati procese i učinke intervencija s pojedincima, grupama i zajednicama tijekom provedbe i po završetku intervencije te rezultate koristiti za unaprjeđenje intervencija
Literatura:
  1. , Bašić, J. Ferić Šlehan, M., Kranželić Tavra, V. (2007): Zajednice koje brinu - model prevencije poremećaja u ponašanju: Strategijska promišljanja, resursi i programi prevencije u Istarskoj županiji. Istarska županije i Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet. Pula, Zagreb. (str. 45-57.)
    Bašić, J., Žižak, A., Koller-Trbović, N. (2004): Prijedlog pristupa rizičnim ponašanjima i poremećajima u ponašanju djece i mladih (u) Bašić, J., Koller-Trbović, N., Uzelac, S. (ur.) (2004): Poremećaji u ponašanju: pristupi i pojmovna određenja, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. 147-156.
    Ferić, M.; Kranželić, V. (2001): Lokalna zajednica u osmišljavanju i postavljanju programa prevencije poremećaja u ponašanju. (u) Janković, J., Bašić, J. (ur) Prevencija poremećaja u ponašanju djece i mladih u lokalnoj zajednici. Povjerenstvo Vlade RH za prevenciju poremećaja u ponašanju i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju, Zagreb, 65-80.
    Ferić, M., Kranželić Tavra, V. (2005): Trening socijalnih vještina - izazovi implementacije. Dijete i društvo, 7, 1, 138-149.
    Kranželić Tavra, V. (2003): Programi prevencije poremećaja u ponašanju i ranih intervencija u školskom okruženju. (U) Bašić, J., Janković, J. (ur.) Lokalna zajednica - izvorište Nacionalne strategije prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih. Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži i Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladih, Zagreb, 104-115.
    Nacionalni plan aktivnosti za prava i interese djece od 2006. do 2012. godine (2006) Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti RH. Poglavlja: Odgoj i obrazovanje, 14-22; Uloga obitelji u podizanju i odgoju djece, 41-51; Djeca s poremećajima u ponašanju, 60-67; Zlostavljana i zanemarena djeca, 86-99.
    Žižak, A., Bouillet, D. (2003): Standardi programa prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih. Povjerenstvo Vlade RH za prevenciju poremećaja u ponašanju i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju, Zagreb. Poglavlja: Standardi dobre prakse, 11-21; Prilozi, 163-172., , , .
  2. , Bašić, J. Ferić Šlehan, M., Kranželić Tavra, V. (2007): Zajednice koje brinu-model prevencije poremećaja u ponašanju: Strategijska promišljanja, resursi I programi prevencije u Istarskoj županiji. Istarska županije i Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet. Pula, Zagreb. (str. 154-168)
    Cowen et. al. (1996): School-Based Prevention for Children at Risk - The Primary Mental Health Project. American Psychological Association, WA, DC.
    Dryfoos, J. G. (1990): Adolescents at Risk: Prevalence and Prevention. Oxford University Press, NY.
    Dryfoos, J.G. (1994): Full-Service Schools: A Revolution in Health and Social Services
    for Children, Youth and Families. Jossey-Bass Publishers, San Francisco.
    Durlak, J.A. (1995): School-Based Prevention Programs for Children and Adolescents. SAGE Publications, CA.
    Ferić, M., Kranželić Tavra, V. (2003): Trening socijalnih vještina - planiranje, primjena i evaluacija. Kriminologija i socijalna integracija, 11,2,143-150.
    Forčić, G., Novota, S. (2004): Uokvirite svoju ideju: Priručnik o upravljanju projektnim ciklusom i izradi logičkog okvira. Udruga za razvoj civilnog društva Smart, Rijeka.
    Peters, R. D., McMahon, R. J. (eds.) (1996): Preventing Childhood Disorders, Substance Abuse and Delinquency. SAGE Publications, CA.
    Žižak, A., Kranželić Tavra, V., Ferić, M., Jeđud, I. (2004): Predstavljanje programa "Osnaživanjem protiv ovisnosti" (u) Zbornik radova Borba protiv ovisnosti - borba za zdravu obitelj. Ured za suzbijanje zlouporabe opojnih droga Vlade Republike Hrvatske, Zagreb, 414-435., , , .
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Razvoj i implementacija preventivnih programa