ERF
search
accessibility

Psihosocijalna onkologija

Šifra: 39375
ECTS: 5.0
Nositelji: doc. dr. sc. Damir Miholić
Izvođači: doc. dr. sc. Damir Miholić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
- upoznavanje studenata s teorijskim i okvirom psihosocijalne onkologije i praktičnim odrednicama primjene komplementarnih potpornih terapija u okviru holističkog i interdisciplinarnog pristupa djeci i odraslim osobama s malignim oboljenjima

Očekivani ishodi učenja:
Studenti će moći:
- razumjeti osnovne medicinske sastavnice malignih oboljenja (dijagnostika, kliničke slike, liječenje, rehabilitacija)
- razumjeti ulogu edukacijskog-rehabilitatora u timskom radu na onkološkom odjelu
- razumjeti pojam palijativne skrbi u psihosocijalnoj onkologiji
- odabrati, planirati i primijeniti metode art/ekspresivnih terapija i drugih komplementarnih metoda u okviru potporno-terapijskih i palijativnih programa, te vrednovati učinke primijenjenih programa
- analizirati znanstvenu i stručnu literaturu u području psihosocijalne onkologije
- razviti istraživačke protokole u ovom području

Sadržaj predmeta:
1. Epidemiologija malignih oboljenja.
2. Preventivni edukacijski programi.
3. Holistički pristup u psihosocijalnoj onkologiji
4. Sofrologija i psihosocijalna onkologija
5. Egzistencijalna anksioznost i psihoemocionalne karakteristike osoba s malignim oboljenjem
6. Kvaliteta života onkoloških bolesnika
7. Mehanizmi suočavanja s bolešću (coping)
8, Obitelj u procesu liječenja i rehabilitacije
9. Burn-out sindrom kod medicinskog i drugog osoblja.
10. Palijativna skrb
11. Koncipiranje komplementarno-potpornih terapijskih programa.
12. Kreativna i art ekspresivne terapije u psihosocijalnoj onkologiji
13. Programi u pedijatrijskoj psihonkologiji
13. Programi u adultnoj psihonkologiji.
15. Metode kliničke procjene
Vrsta izvođenja nastave
- predavanja, seminari, radionice, e-učenje
Obveze studenata
- redovito prisustvovanje nastavi (3 izostanka se toleriraju)
- samostalni i grupni zadaci
- seminarski rad
Upute u svezi samostalnih/grupnih zadataka i pisanja seminara:
- biti će dane na prvom predavanju i tijekom nastave

Ocjenjivanje i vrednovanje studenata:
- završni usmeni ispit nakon prezentiranog ili predanog seminara i obavljenih samostalnih i/ili grupnih zadataka.
Ishodi učenja:
  1. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji.
  2. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške.
  3. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.).
  4. Analizirati sustave i modele podrške u zajednici i odabrati primjerene individualnim potrebama djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  5. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  6. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  7. Planirati i provoditi znanstvena istraživanja temeljena na poštivanju etičkog kodeksa i načela društvene korisnosti rezultata istraživanja.
  8. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem.
Literatura:
  1. Art/ekspresivne terapije i sofrologija u analizi mehanizama suočavanja u djeteta s malignim oboljenjem, , Prstačić, M., Nikolić, B., , 2013.
  2. Zdravlje i bolest, dijete i kreativnost, , Prstačić, M., Miholić, D., , 2011.
  3. Psychosocial oncology, sophrology and complementary supportive therapies, , Prstačić, M., Eljuga, , 2011.
  4. Body image as a clinical entity and overall factor of latent somatopsychic anxiety in breast cancer patients, , Prstačić, M., Martinec, R., Nikolić, B., , 2011.
  5. Psihosocijalna onkologija i rehabilitacija, , Prstačić, M., Sabol, R., , 2006.
  6. Posredni objekt u kreativnoj terapiji djeteta s malignim oboljenjem, , Prstačić, M., Martinec, R., Miščević, S., Ćepulić, M., , 1991.
  7. Psihosocijalna onkologija i neki aspekti kompleksne rehabilitacije u odraslih osoba i djece oboljelih od malignih bolesti, , Martinec, R., Miholić, D., Stepan Giljević, J., , 2013.
1. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Psihosocijalna onkologija