ERF
search
accessibility

Psihološke osnove poremećaja u ponašanju II

Šifra: 32669
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Luka Bonetti
Izvođači: Sonja Biglbauer, mag. psych. - Seminar
prof. dr. sc. Marija Lebedina Manzoni - Seminar

Sonja Biglbauer, mag. psych. - Predavanja
prof. dr. sc. Marija Lebedina Manzoni - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Razvijanje kompetencija poznavanja, razumijevanja i analiziranja različitih teorija ličnosti s naglaskom na osobine koje karakteriziraju osobe s poremećajima u ponašanju
( sa posebnim osvrtom na područja - slika o sebi i emocije ), te kritičko promišljanje o utjecajima tih karakteristika na ponašanjem osoba i mogućim učinkovitim intervencijama.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Integrirati aspekte slike o sebi, emocija i različite teorije ličnosti u cjelovit interdisciplinarni pristup čovjeku
Razlikovati učinke i domete grupnog i individualnog rada različitih stručnjaka pomažućih profesija s emocionalnim problemima djece i mladih kao i
specifične mogućnosti svakog pojedinog stručnjaka u navedenoj problematici
Povezati emocionalne potrebe djece i mladih s uvjetima njihovog rasta i razvoja, te s obilježjima obiteljskog, institucijskog i neinstitucionalnih tipova okruženja
Analizirati i usporediti, kritički prosuditi primjenjivost niza teorija ličnosti ( Freud, Erickson, Skinner, Rogers, Eysenck, Kelly) u razvoju problema i
promjeni ponašanja kod specifičnih populacija
Dijeliti uvjerenje o mogućnosti rasta, razvoja i mijenjanja svakog pojedinca bez obzira na trenutnu prisutnost i manifestiranje problema
Razviti uvjerenje kako vlastiti entuzijazam i pozitivan stav prema populaciji djece i mladih s problemima ponašanja
te različitim intervencijama može doprinijeti rješenju problema i kako uspjeh bilo koje intervencije nužno sadrži suradnju s korisnicima,
okruženjem i ostalim stručnjacima pomažućih profesija
Komunicirati vlastite ideje i stavove
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
PREDAVANJA
SEMINARI
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Prisustvovanje i aktivnost na nastavi donose maksimalno 30 bodova.
Prezentacija seminarskog rada donosi 20 bodova.
Provjera znanja na kolokvijima i usmenom ispitu donosi 50 bodova
Ishodi učenja:
  1. Sintetizirati etiologije problema u ponašanju.
  2. Zastupati najbolje interese ciljane populacije.
  3. Komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju.
  4. Djelovati u skladu s etičkim principima i suvremenim standardima struke.
Literatura:
  1. Psihološke osnove poremećaja u ponašanju, , Lebedina Manzoni, M., Jastrebarsko: Naklada Slap, 2007.
  2. Psihologija abnormalnog ponašanja i doživljavanja, , Davidson, G. i Neale, J., Jastrebarsko: Naklada Slap, 1999.
  3. Razumijevanje emocija, , Oatley, K. i Jenkins, J., Jastrebarsko: Naklada Slap, 2005.
  4. Psihologija adolescencije, , Lacković-Grgin, K., Jastrebarsko: Naklada Slap, 2006.
  5. Samopoimanje mladih, , Lacković-Grgin, K., Jastrebarsko: Naklada Slap, 1994.
  6. Psihologija ličnosti, , Fulgosi, A., Zagreb: Školska knjiga,, 1981.
  7. Adolescent development, , Dacey, J. i Kenny, M., USA: Brown i Benchmark, 1994.
  8. Psihologija ličnosti, , Larsen, R. i Buss, D., Jastrebarsko: Naklada Slap, 2006.
  9. Psihologija obrazovanja, , Vizek-Vidović, V. i sur., Zagreb: IEP-VERN., 2003.
  10. Emocionalna inteligencija, , Goleman, D., Zagreb: Mozaik knjiga., 1997.
  11. Dječja psihologija, , Vasta, R. i sur., Jastrebarsko: Naklada Slap, 1998.
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Psihološke osnove poremećaja u ponašanju II