ERF
search
accessibility

Psihološke osnove poremećaja u ponašanju I

Šifra: 130778
ECTS: 6.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Luka Bonetti
Izvođači: Sonja Biglbauer, mag. psych. - Seminar
prof. dr. sc. Marija Lebedina Manzoni - Seminar

prof. dr. sc. Marija Lebedina Manzoni - Predavanja

Sonja Biglbauer, mag. psych. - Metodičke vježbe
prof. dr. sc. Marija Lebedina Manzoni - Metodičke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Razvijanje kompetencija poznavanja, razumijevanja i procjenjivanja pojma normalnosti i pojma poremećenog ponašanja u okviru psihologijskog pristupa te znanje i vještine o tome kako djelovati i izgraditi vrijednosti i moral kao način djelovanja. Mogućnosti aktivnog komuniciranja o vlastitim promišljanjima, samoanaliza i diskusija u okviru obrađenih tema.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta
poznavati individualne razlike u okviru razvojnih karakteristika pojedinca
uspoređivati, analizirati i interpretirati razvoj poremećaja u ponašanju s aspekta različitih psihologijskih pristupa te zaključivati o istim/različitim etiološkim činiteljima i identičnim/različitim ponašanjima djece i mladih
rasuđivati i interpretirati relevantne podatke (o intelektualnim, moralnim, motivacijskim, vrijednosnim dosezima djece i mladih) te zaključivati o mogućem djelovanju u skladu s njihovim potrebama u konkretnom okruženju
dijeliti uvjerenje o mogućnosti rasta, razvoja i mijenjanja svakog pojedinca bez obzira na trenutnu prisutnost i manifestaciju problema te kako uspjeh bilo koje intervencije nužno sadrži suradnju s korisnicima, okruženjem i ostalim stručnjacima pomažućih profesija
procijeniti potrebe pojedinca u zajednici i moguće intervencije
rasuđivati i interpretirati relevantne podatke te zaključivati o mogućem djelovanju
komunicirati vlastite ideje i stavove
Sadržaj predmeta razrađen prema satnici nastave
Istraživanje i znanje o društvenim naukama, razlike i specifičnosti u odnosu na prirodne nauke
Biopsihosocijalni aspekti PUP-a, psihologijska objašnjenja nastanka PUP-a
Poremećaji koji se po prvi put javljaju u djetinjstvu i adolescenciji
Poremećaji nedovoljno kontroliranog ponašanja (ADHD, poremećaji ophođenja, poremećaji s prkošenjem i suprotstavljanjem)
Poremećaji pretjerano kontroliranog ponašanja (strahovi u djetinjstvu, socijalna povučenost, školska fobija)
Depresivnost i PuP
Vrijednosti
Interesi
Inteligencija
Veza inteligencije i PuP-a
Razvoj morala (Piaget, Kohlberg, teorija soc. učenja)
Moral, altruizam, empatija
Motivacija, prosocijalno ponašanje
Podjela motiva
Primarne sociološke potrebe
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studeanata
1. Prisustvovanje i aktivnost na nastavi- 25 bodova
2. Seminarski rad -25 bodova
3. Provjera znanja na usmenom ispitu- 50 bodova
Za dobivanje potpisa i pristupanje usmenom ispitu nužno je zadovoljiti prva 2 od navedena 3 elementa. Konačna ocjena iz kolegija rezultat je sva 3 navedena elementa procjene.
Ishodi učenja:
  1. Sintetizirati etiologije problema u ponašanju.
  2. Analizirati obilježja osoba s problemima u ponašanju.
  3. Primijeniti socijalnopedagoške intervencije u skladu s postojećim uputama, planovima i strategijama stručnog postupanja.
  4. Napisati socijalnopedagoško mišljenje i nalaz o provedenim intervencijama.
  5. Razlikovati područja profesionalnog djelovanja različitih struka u okviru timskog rada s osobama s problemima u ponašanju.
  6. Djelovati u skladu s etičkim principima i suvremenim standardima struke.
  7. Poticati i održavati kvalitetne odnose u stručnim timovima.
  8. Komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju.
  9. Odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja.
Literatura:
  1. Psihološke osnove poremećaja u ponašanju, , Lebedina Manzoni, Marija, Jastrebarsko, Naklada Slap, 2007.
  2. Psihologija abnormalnog ponašanja i doživljavanja, Kako se radi o opsežnoj knjizi iz iste su kao obavezna literatura navedena 3 poglavlja koja je u gornju rubriku stranica nemoguće unijeti: 67-82; 149-188; 491-550., Davidson, N., Jastrebarsko, Naklada Slap, 1999.
  3. Socijalna psihologija, , Aronson, E., Wilson, T. D. i Akert, R. M., Mate d.o.o., Zagreb, 2005.
  4. Hiperaktivno dijete: uznemireni roditelji i odgajatelji, , Kocijan-Hercigonja, D., Buljan-Flander, G. i Vučković, D., Jastrebarsko, Naklada Slap, 2002.
  5. Razvojne prednosti - pomoć pri razumijevanju i prevenciji rizičnog ponašanja adolescenata, , Lebedina-Manzoni, M., Kriminologija i socijalna integracija, 8(1-2),ERF, Zagreb, 2000.
  6. Obilježja mladih s obzirom na podložnost vršnjačkom pritisku. Kriminologija i socijalna integracija, 21(1), 29-38., , Lebedina Manzoni, M. i Ricijaš, N., Kriminologija i socijalna integracija, 21(1),ERF, Zagreb, 2013.
  7. Socijalna psihologija, europske perspektive, , Hewstone M. i Stroebe, H., Jastrebarsko, Naklada Slap, 2003.
  8. Dječja psihologija - moderna znanost, , Vasta i sur., Jastrebarsko, Naklada Slap, 1998.
  9. Psihologija altruizma, , Raboteg-Šarić, Z., Alinea, Zagreb, 1995.
  10. Depresivnost u djece i adolescenata, , Vulić-Prtorić, A., Jastrebarsko, Naklada Slap, 2003.
  11. Inteligencija - različita gledišta. Jastrebarsko: Naklada Slap., , Gardner, H., Kornhaber, M. L. i Wake, W. K., Jastrebarsko, Naklada Slap, 1999.
2. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Psihološke osnove poremećaja u ponašanju I