ERF
search
accessibility

Programi i metode rada sa slabovidnim osobama

Šifra: 116996
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tina Runjić
izv. prof. dr. sc. Katia Novak Lauš
Izvođači: pred. Vlatka Anić - Kliničke vježbe
pred. Matea Luburić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Upoznati studente o obilježjima slabovidnosti te njenim utjecajem na svakodnevno funkcioniranje. Poučiti studente o vizualnom funkcioniranju slabovidnih osoba te o različitim rehabilitacijskim programima koji utječu na njegovo poboljšanje.
Uvjeti za upis
Poznavanje osnovnih pojmova i koncepata vezanih uz oštećenje vida.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
Definirati različite stupnjeve i oblike oštećenja vida u području slabovidnosti.
Razumjeti utjecaj različitih stupnjeva slabovidnosti na cjelokupno funkcioniranje osobe.
Razlikovati upotrebljavati različite oblike prilagodbe tehnika i materijala u svrhu učenja.
Odabrati odgovarajuće metode i tehnike prilagodbe materijala i aktivnosti u svrhu olakšavanja svakodnevnog funkcioniranja slabovidne osobe.
Klasificirati sustave podrške slabovidnim osobama u svim područjima života.
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Tijekom nastave studenti će dobivati zadatke za grupni rad i rad u trojkama, čije će se odrađivanje redovito provjeravati i vrednovati. Studenti su tijekom semestra dužni prezentirati svoje radove u trojkama i sudjelovati u grupnim raspravama. Tijekom nastave održat će se 2 pismena kolokvija kroz koja je moguće položiti ispit.
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom)
  2. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici
  3. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela
  4. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske-rehabilitacije
  5. Objasniti osnovne metodološke postupke i znanstvenu utemeljenost edukacijsko-rehabilitacijskog područja
  6. Planirati profesionalni i osobni razvoj kroz nastavak obrazovanja u struci i srodnim profesionalnim područjima
  7. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja
  8. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja
  9. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici)
  10. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  11. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja (obitelj, škola, vršnjaci, stanovanje, zapošljavanje, itd.)
  12. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  13. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  14. Objasniti osnove transdisciplinarne profesionalne suradnje i ulogu edukacijskog rehabilitatora u sustavima odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, socijalne skrbi i zdravstva
  15. Analizirati stanja i potrebe za osiguravanjem pristupačnosti socijalne skrbi, zdravstva, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, radi izjednačavanja mogućnosti i socijalnog uključivanja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
Literatura:
  1. Foundations of Low Vision: Clinical and Functional Perspectives, , Corn, A.L.; Koenig, A.J. (ed.), AFB Press, New York, 1-66; 86-142, 1996.
  2. Children with Visual Impairments, , Webster, A., Roe, J, London, Routledge, 1998.
  3. Teaching cildren with Visual Impairment, , Best, A. B, Buckingham, Open University Press, 1992.
  4. Foundations of Rehailitation Consueling with Persons Who Are Blind and Visually Impaired, , Graves, W.H., Moore, J.E., Patterson, .J, AFB Press, New York, 1997.
6. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Programi i metode rada sa slabovidnim osobama