ERF
search
accessibility

Peripatologija II

Šifra: 39509
ECTS: 3.0
Nositelji: pred. Dominik Sikirić
Izvođači: pred. Matea Luburić - Kliničke vježbe
pred. Dominik Sikirić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. Nositelj predmeta Prof.dr.sc. Tina Runjić 1.6. Godina studija 3.godina (6.semestar)
1.2. Naziv predmeta Peripatologija II 1.7. Bodovna vrijednost (ECTS) 3
1.3. Suradnici Dominik Sikirić, asistent 1.8. Način izvođenja nastave (broj sati P+V+S+e-učenje) 15+30+0
1.4. Studijski program (preddiplomski, diplomski, integrirani) Preddiplomski 1.9. Očekivani broj studenata na predmetu 50
1.5. Status predmeta Obvezni 1.10. Razina primjene e-učenja (1, 2, 3 razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)
2. OPIS PREDMETA
2.1. Ciljevi predmeta Poučiti studente osnovnim tehnikama orijentacije i kretanja u zatvorenom prostoru i osposobiti ih za odabir i primjenu odgovarajuće tehnike s obzirom na karakteristike pojedinca.
2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet
2.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi
1. Prepoznati razvojna odstupanja
2. Objasniti značajke razvoja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
3. Utvrditi potrebu djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom za podrškom temeljem edukacijsko-rehabilitacijske procjene
4. Primijeniti edukacijsko-rehabilitacijske postupke s ciljem unapređenja općeg razvoja i funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (svih vrsta i stupnjeva bolesti, oštećenja i poremećaja, svih razina funkcioniranja i svih dobnih skupina) u okviru pojedinih (razvojnih) područja
5. Primijeniti postupke za izjednačavanje mogućnosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
6. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati valjana etička načela
7. Izdvojiti znanstveno utemeljene i relevantne činjenice
8. Prenijeti općoj populaciji informacije, ideje, probleme i rješenja iz edukacijsko-rehabilitacijskog područja
9. Demonstrirati vještine profesionalne suradnje
10. Zastupati stav uvažavanja različitosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
11. Vrednovati nužnost kontinuiranog profesionalnog i osobnog razvoja
12. Planirati nastavak obrazovanja u struci i srodnim profesionalnim područjima
13. Demonstrirati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja
2.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) Objasniti znanstvenu utemeljenost pojedinih metoda i tehnika u orijentaciji i kretanju.
Identificirati potencijalne i stvarne poteškoće u orijentaciji i kretanju osoba oštećena vida u zatvorenom prostoru.
Demonstrirati i opisati tehnike orijentacije i kretanja u zatvorenom prostoru, osim tehnike dugog štapa.
Odabrati i primijeniti odgovarajuću tehniku orijentacije i kretanja s obzirom na individualne karakteristike osobe oštećena vida i na prostorno-situacijske uvjete.
Izraditi taktilnu mapu zatvorenog prostora.
Analizirati važnost treninga orijentacije i kretanja u odnosu na različite aspekte svakodnevnog funkcioniranja osobe oštećena vida.
2.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
1. Taktilna mapa zatvorenog prostora
2. Orijentacija u zgradi
3. Zaštitne tehnike pri kretanju zatvorenim prostorom
4. Tehnike slijeđenja predmeta
5. Kretanje u pomoć videćeg vodiča (promjena smjera, promjena strane, prolaz kroz uski prostor, kretanje stubama, prolaz kroz vrata, sjedanje na stolac)
5.1. Vrste izvođenja nastave: 1 predavanja
0 seminari i radionice
1 vježbe
0 on line u cijelosti
0 mješovito e-učenje
0 terenska nastava
1 samostalni zadaci
1 multimedija i mreža
0 laboratorij
1 mentorski rad
0 (ostalo upisati)
5.2. Komentari:

5.3. Obveze studenata
5.4. Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): Pohađanje nastave 0,5 Istraživanje
Praktični rad 1
Eksperimentalni rad
Referat
(Ostalo upisati)
Esej
Seminarski rad
(Ostalo upisati)
Kolokviji
Usmeni ispit 1,5 (Ostalo upisati)
Pismeni ispit Projekt
(Ostalo upisati)
2.1. Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu Kontinuirano praćenje pohađanja nastave, praćenje i izvršavanje obveza na vježbama i provjera znanja putem završnog usmenog ispita.
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom).
  2. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici)
  3. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  4. Analizirati stanja i potrebe za osiguravanjem pristupačnosti socijalne skrbi, zdravstva, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, radi izjednačavanja mogućnosti i socijalnog uključivanja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  5. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske-rehabilitacije.
  6. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja.
Literatura:
  1. , Wiener, W.R., Welsh, R.L., Blasch B.B. (2010.): Foundations of orientation and mobility, Volume I, AFB Press, New York

    Zovko, G (1994.): Peripatologija 1, Školske novine, Zagreb 10 NE
    Zovko, G. (1998.): Peripatologija 2, Školske novine, Zagreb 10 NE
    Mršić, V. (1995.): Orijentacija i mobilitet u Hrvatskoj : obučavanje slijepih i slabovidnih za neovisno kretanje, Hrvatska udruga za školovanje pasa vodiča i mobilitet, Zagreb 10 NE, , , .
  2. , Mršić, V. (1996): 105 godina Tiflološkog muzeja, Tiflološki muzej, Zagreb;
    Mršić, V. et al.(1995): 110 godina rada zemaljskog zavoda za gluhonijemu djecu, Centar S. Raškaj, Zagreb;

    2.13. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija Provjera izvršavanja obveza na vježbama
    Usmeni ispit
    2.14. Ostalo (prema mišljenju
    predlagatelja), , , .
6. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Peripatologija II