ERF
search
accessibility

Peripatologija I

Šifra: 39507
ECTS: 4.0
Nositelji: pred. Dominik Sikirić
Izvođači: Andrea Paulik, mag. rehab. educ. - Predavanja
pred. Dominik Sikirić - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Upoznati studente s osnovnim pojmovima vezanima uz orijentaciju i kretanje, s važnošću orijentacije i kretanja za svakog pojedinca te različitim intrinzičnim i ekstrinzičnim faktorima koju utječu na uspješnost u orijentaciji i kretanju.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 10 ishoda učenja)
Izraziti povijesnu dimenziju te potrebu osposobljavanja osoba oštećena vida za orijentaciju i kretanje.
Definirati osnovne pojmove vezane uz orijentaciju i kretanje.
Objasniti utjecaj individualnih karakteristika pojedinca na pristup u osposobljavanju za orijentaciju i kretanje.
Opisati ulogu osjetilnih modaliteta u orijentaciji i kretanju.
Objasniti utjecaj stereotipnog ponašanja na samostalnu orijentaciju i kretanje.
Usporediti strategije za poticanje ranog razvoja u programu orijetnacije i kretanja.
Izraditi taktilnu mapu zatvorenog ili otvorenog prostora.
Zastupati mišljenje o potrebnim kompetencijama za rad s djecom u području orijentacije i kretanja.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Uvod u peripatologiju (predavanja ERF)
Definicije
Uzroci ograničenosti u orijentaciji i kretanju
Važnost samostalnog kretanja osoba oštećena vida
Svrhovita percepcija(predavanja ERF)
Perceptivno učenje
Motoričko učenje
Perceptivno motorička koordinacija
Vrsta i uloga znanja u orijentaciji i kretanju
Perceptivna pogreška
Uloga osjetila u orijentaciji i kretanju(predavanja ERF; vježbe ERF)
Taktilno kinestetička percepcija u orijentaciji i kretanju
Auditivna percepcija u orijentaciji i kretanju
Vizualna percepcija u orijetnaciji i kretanju
Olfaktorna, gustativna i prostorna percepcija u orijentaciji i kretanju
Spoznajno mentalni procesi u orijentaciji i kretanju(predavanja ERF; vježbe ERF)
Pojmovi o vlastitom tijelu
Prostorni pojmovi
Pojmovi o okolini
Kineziologija i senzomotoričko funkcioniranje osoba (djece) oštećena vida (predavanja ERF; vježbe ERF)
Stereotipno ponašanje u samostalnom kretanju
Stabilnost i mobilnost
Strategije razvoja senzomotoričkog funkcioniranja za orijentaciju i kretanje
Strategije rada u rehabilitacijskom programu orijentacije i kretanja s djecom(predavanja ERF; vježbe ERF)
Predvještine orijentacije i kretanja (pre cane)
Intervencijske strategije za poticanje razvoja predvještina
Prilagodba prostora za poticanje igre u okviru programa orijentacije i kretanja
Taktilne mape
Kompetencije rehabilitatora i rehabilitatora peripatologa u multidisciplinarnom timu
Peripatologija, dodatne utjecajne teškoće i višestruka oštećenja (predavanja ERF)
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Završne ocjena rezultat je i predlaže se nakon što su izvršeni svi zadaci kolegija (nastava, vježbe, praktičan rad, pismeni ispit).
Ispit je pismen te sadrži pitanja vezana uz teme obrađene na predavanjima.
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom).
  2. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici)
  3. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  4. Analizirati stanja i potrebe za osiguravanjem pristupačnosti socijalne skrbi, zdravstva, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, radi izjednačavanja mogućnosti i socijalnog uključivanja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  5. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske-rehabilitacije.
  6. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja.
Literatura:
  1. Peripatologija 1, , Zovko, G, Školske novine, Zagreb, 1994.
  2. Peripatologija 2, , Zovko, G., Školske novine, Zagreb, 1998.
  3. Orijentacija i mobilitet u Hrvatskoj : obučavanje slijepih i slabovidnih za neovisno kretanje, Hrvatska udruga za školovanje pasa vodiča i mobilitet, , Mršić, V., Zagreb, 1995.
  4. Foundations of orientation and mobility, , Wiener, W.R., Welsh, R.L., Blasch B.B., AFB Press, New York, 2010.
  5. Orientation and Mobility, , Griffin-Shirley, N., Rickard, R., Trusty, S.,, AFB, 2000.
  6. The Art and Science of Teaching Orientation and Mobility to Persons with Visual Impairments, , Jacobson, W.H.,, AFB Press, New York, 2008.
  7. 105 godina Tiflološkog muzeja, , Mršić, V., Zagreb, 1996.
  8. 110 godina rada zemaljskog zavoda za gluhonijemu djecu, , Mršić, V. et al., Centar S. Raškaj, Zagreb, 1995.
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Peripatologija I