ERF
search
accessibility

Odabrane teme u socijalnoj pedagogiji III: Mindfulness - Usredotočena svjesnost u socijalnopedagoškom radu

Šifra: 144700
ECTS: 2.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Josipa Mihić
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Upoznati studente s teorijskim konceptima i tehnikama kontemplativne znanosti i prakse (s posebnim naglaskom na tehnikama mindfulness-a/usredotočene svjesnosti) u svrhu primjene i planiranja programa usredotočene svjesnosti u sociopedagoškom radu.

Očekivani ishodi:
Definirati i opisati osnovne teorijske koncepte i metode kontemplativne znanosti
Demonstrirati razumijevanje i primjenu stručne terminologije u promišljanju pristupa usredotočene svjesnosti
Razumjeti i argumentirati elemente programa usredotočene svjesnosti namijenjenih različitim skupinama korisnika (djeca, mladi, populacije u riziku)
Analizirati primjenjivost tehnika usredotočene svjesnosti u sociopedagoškoj praksi
Planirati primjenu tehnika usredotočene svjesnosti u sociopedagoškoj praksi

Teme:
Predstavljanje kolegija i dogovori
Kontemplativna praksa i mindfulness
Priroda uma, svjesnost, percepcija i pažnja
Razvoj mindfulness programa i neformalna mindfulness praksa
Empatija i suosjećanje
Suosjećanje i mindfulness praksa 1.
Suosjećanje i mindfulness praksa 2.
Neurološka istraživanja i učinci kontemplativne prakse
Mindfulness u promociji mentalnog zdravlja i prevenciji PUP, Djeca i mladi 1.
Mindfulness u promociji mentalnog zdravlja i prevenciji PUP, Djeca i mladi 2.
Mindfulness u promociji mentalnog zdravlja, Programi za stručnjake u obrazovnom sustavu i stručnjake pomažućih profesija
Mindfulness u tretmanu PUP
Mindfulness u penalnim ustanovama
Mindfulness i nove tehnologije
Izazovi istraživanja i mjerenja
Evaluacija kolegija

Ispit:
Rad studenata vrednovat će se putem pismenog ispita.
Ishodi učenja:
  1. Razviti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
  2. Procijeniti obilježja i intervencijske potrebe korisnika primjenjujući suvremene, znanstveno i klinički utemeljene, instrumente/ procedure 
  3. Assess the characteristics and intervention needs of beneficiary using modern, scientifically and clinically based instruments / procedures
  4. Create science-based interventions with individuals, groups and communities and instruments for their implementation and monitoring
  5. Evaluate the processes and effectiveness of interventions with individuals, groups and communities during and after the implementation of the intervention and use the results to improve interventions
  6. Develop research of specific characteristics of the beneficiary population, environment and interventions based on theory and scientific methodology
  7. Develop new and adapt existing models of beneficiary participation in all processes affecting them, except when legally limited
  8. Kreirati znanstveno utemeljene intervencije s pojedincima, grupama i zajednicama te instrumente za njihovu provedbu i praćenje 
  9. Evaluirati procese i učinke intervencija s pojedincima, grupama i zajednicama tijekom provedbe i po završetku intervencije te rezultate koristiti za unaprjeđenje intervencija
  10. Razviti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
Literatura:
  1. Mindfulness training as a clinical intervention: a conceptual and empirical review, , Baer, R.A., , 2003.
  2. From mindfulness to right mindfulness: the intersection of awareness and ethics, , Greenberg , M. T. and Mitra, J., , 2015.
  3. Teaching mindfulness to children, , Hooker, K.E. and Fodr, I., , 2008.
  4. Improving classroom learning environments by sultivating awareness ans resilience in education (CARE): results of two pilot studies, , Jennings, P., Snowberg, K., Coccia, M. and Greenberg, M., , 2011.
  5. Improving classroom learning environments by sultivating awareness ans resilience in education (CARE): results of randomized control trial, , Jennings, P., Snowberg, K., Frank, J. L., Coccia, M. A. and Greenberg, M., , 2013.
  6. Gdje god da kreneš već si tamo, , Kabat-Zinn, J., , 2001.
  7. The dialectical behaviour therapy skills workbook: Practical DBT exercises for learning, , McKay, M., Wood, J.C., Brantley, J., , 2007.
  8. Moć sadašnjeg trenutka, , Tolle, E., , 2003.
  9. The mindful way through depression, , Williams, M., Teasdale, J., Segal, Z. and Kabat-Zinn, J., , 2008.
1. semestar
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

3. semestar
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Odabrane teme u socijalnoj pedagogiji III: Mindfulness - Usredotočena svjesnost u socijalnopedagoškom radu