ERF
search
accessibility

Odabrane teme u socijalnoj pedagogiji III: Mindfulness - Usredotočena svjesnost u socijalnopedagoškom radu

Šifra: 144700
ECTS: 2.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Josipa Mihić
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Upoznati studente s teorijskim konceptima i tehnikama kontemplativne znanosti i prakse (s posebnim naglaskom na tehnikama mindfulness-a/usredotočene svjesnosti) u svrhu primjene i planiranja programa usredotočene svjesnosti u sociopedagoškom radu.

Očekivani ishodi:
Definirati i opisati osnovne teorijske koncepte i metode kontemplativne znanosti
Demonstrirati razumijevanje i primjenu stručne terminologije u promišljanju pristupa usredotočene svjesnosti
Razumjeti i argumentirati elemente programa usredotočene svjesnosti namijenjenih različitim skupinama korisnika (djeca, mladi, populacije u riziku)
Analizirati primjenjivost tehnika usredotočene svjesnosti u sociopedagoškoj praksi
Planirati primjenu tehnika usredotočene svjesnosti u sociopedagoškoj praksi

Teme:
Predstavljanje kolegija i dogovori
Kontemplativna praksa i mindfulness
Priroda uma, svjesnost, percepcija i pažnja
Razvoj mindfulness programa i neformalna mindfulness praksa
Empatija i suosjećanje
Suosjećanje i mindfulness praksa 1.
Suosjećanje i mindfulness praksa 2.
Neurološka istraživanja i učinci kontemplativne prakse
Mindfulness u promociji mentalnog zdravlja i prevenciji PUP, Djeca i mladi 1.
Mindfulness u promociji mentalnog zdravlja i prevenciji PUP, Djeca i mladi 2.
Mindfulness u promociji mentalnog zdravlja, Programi za stručnjake u obrazovnom sustavu i stručnjake pomažućih profesija
Mindfulness u tretmanu PUP
Mindfulness u penalnim ustanovama
Mindfulness i nove tehnologije
Izazovi istraživanja i mjerenja
Evaluacija kolegija

Ispit:
Rad studenata vrednovat će se putem pismenog ispita.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. Mindfulness training as a clinical intervention: a conceptual and empirical review, , Baer, R.A., , 2003.
  2. From mindfulness to right mindfulness: the intersection of awareness and ethics, , Greenberg , M. T. and Mitra, J., , 2015.
  3. Teaching mindfulness to children, , Hooker, K.E. and Fodr, I., , 2008.
  4. Improving classroom learning environments by sultivating awareness ans resilience in education (CARE): results of two pilot studies, , Jennings, P., Snowberg, K., Coccia, M. and Greenberg, M., , 2011.
  5. Improving classroom learning environments by sultivating awareness ans resilience in education (CARE): results of randomized control trial, , Jennings, P., Snowberg, K., Frank, J. L., Coccia, M. A. and Greenberg, M., , 2013.
  6. Gdje god da kreneš već si tamo, , Kabat-Zinn, J., , 2001.
  7. The dialectical behaviour therapy skills workbook: Practical DBT exercises for learning, , McKay, M., Wood, J.C., Brantley, J., , 2007.
  8. Moć sadašnjeg trenutka, , Tolle, E., , 2003.
  9. The mindful way through depression, , Williams, M., Teasdale, J., Segal, Z. and Kabat-Zinn, J., , 2008.
1. semestar
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

3. semestar
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Odabrane teme u socijalnoj pedagogiji III: Mindfulness - Usredotočena svjesnost u socijalnopedagoškom radu