ERF
search
accessibility

Osnove neurologije

Šifra: 81061
ECTS: 5.0
Nositelji: nasl. izv. prof. dr. sc. Marina Roje Bedeković
Izvođači: Mislav Budišić - Auditorne vježbe
Sara Drnasin - Auditorne vježbe
nasl. izv. prof. dr. sc. Marina Roje Bedeković - Auditorne vježbe
Josip Sekovanić - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Predmet daje osnovna teorijska i praktična znanja o neurologiji.
Studente upoznaje i podučava o etiologiji, patogenezi, kliničkoj slici, dijagnostici i liječenju neuroloških bolesti.
Poseban naglasak u podučavanju je na ulozi logopeda,
rehabilitatora i socijalnih pedagoga kao sastavnih dijelova multidisciplinarnog tima u svakodnevnom radu s bolesnikom u bolničkom i
izvanbolničkom liječenju i u cjelokupnom dugotrajnom procesu neurorehabilitacije bolesnika.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Nakon odslušanog i položenog predmeta, studenti će:
U potpunosti biti upoznati sa izvođenjem detaljnog neurološkog pregleda
Biti sposobni samostalno učiniti orijentacijski neurološki pregled funkcije kranijskih živaca, osjeta, motorike i ravnoteže
Biti upoznati sa osobitostima izvođenja neurološkog pregleda i utvrđivanjem neuroloških ispada u pojedinim skupinama neuroloških bolesti
Biti sposobni klinički samostalno prepoznati osnovne značajke vodećih bolesti pojedinih neuroloških skupina bolesti
Raspolagati osnovnim znanjima u dijagnosticiranju i liječenju pojedinih neuroloških bolesti
Na najbolji mogući način znati uklopiti svoja specifična stručna znanja u proces neurorehabilitacije neurološkog bolesnika
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Teme predavanja:
Neuroanatomija i osnove neurofiziologije
Neurološki status i neurološki pregled
Dijagnostičke metode u neurologiji
Neurovaskularne bolesti
Nemotorni simptomi nakon moždanog udara
Epilepsije
Neurodegenerativne bolesti mozga
Bolesti poremećaja pokreta ekstrapiramidne bolesti
Demijelinizacijske bolesti
Spaciokompresivni procesi mozga upalne bolesti mozga trauma mozga
Glavobolje i neuralgije
Vrtoglavice i poremećaji ravnoteže
Neuromišićne bolesti i bolesti perifernog živčanog sustava
Poremećaji gutanja u neurološkim bolestima
Poremećaji viših kortikalnih funkcija
Teme vježbi (Klinika za neurologiju KBC Sestre milosrdnice):
Neurološki pregled
Pregled neurološkog bolesnika
Dijagnostičke metode u neurologiji (CDFI, TCD, EEG, EMNG, evocirani potencijali)
Pregled neurološkog bolesnika s moždanim udarom
Neurološki pregled s posebnim osvrtom na nemotorne simptome nakon moždanog udara
Specifičnosti neurološkog pregleda bolesnika s epilepsijom
Specifičnosti neurološkog pregleda bolesnika s kognitivnim poremećajem
Specifičnosti neurološkog pregleda bolesnika s poremećajem pokreta
Specifičnosti neurološkog pregleda bolesnika s multiplom sklerozom
Specifičnosti neurološkog pregleda bolesnika s tumorom mozga
Specifičnosti neurološkog pregleda bolesnika s glavoboljom
Specifičnosti neurološkog pregleda bolesnika s poremećajem ravnoteže
Specifičnosti neurološkog pregleda bolesnika s neuromišićnom bolesti
Bolesnik s disfagijom
Bolesnik s poremećajem viših kortikalnih funkcija

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Sudjelovanje studenata u nastavi treba biti sukladno odredbama usvojenog Pravilnika o stegovnoj odgovornosti studenata.
Od studenata se očekuje redovita nazočnost na nastavi, koja se bilježi tijekom svih oblika nastave. Dozvoljeno je izostati s maksimalno 2 predavanja i 2 vježbe.
Ishodi učenja:
  1. Objasniti anatomsko-fiziološke temelje slušanja, glasa, govora, hranjenja i gutanja.
  2. Opisati djelovanje rizičnih čimbenika za nastanak odstupanja u slušanju, komunikaciji, jeziku, glasu, govoru, čitanju, pisanju, hranjenju i gutanju.
  3. Sintetizirati etiologije problema u ponašanju.
  4. Analizirati obilježja osoba s problemima u ponašanju.
  5. Odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja.
Literatura:
  1. Neurologija za stomatologe, , Demarin, V, Trkanjec Z., Medicinska naklada, 2008.
  2. Nemotorni simptomi nakon moždanog udara, , Sinanović O, Trkanjec Z, Medicinska naklada, 2015.
  3. Moždani udar, , Bašić Kes V., Demarin V., Medicinska naklada, 2014.
2. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Osnove neurologije