ERF
search
accessibility

Orijentacija i kretanje I

Šifra: 39448
ECTS: 5.0
Nositelji: pred. Dominik Sikirić
Izvođači: Andrea Paulik, mag. rehab. educ. - Kliničke vježbe
pred. Dominik Sikirić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Poučiti studente o važnostima mentalnih procesa u orijentaciji i kretanju.
Upoznati studente s različitim elektronskim pomagalima i njihovim karakteristikama.
Poticati na kritičko promišljanje o različitim teorijskim spoznajama iz područja orijentacije i kretanja.
2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet
2.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi
1. Preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske postupke s ciljem individualizacije u pristupu
2. Usporediti različite sustave podrške djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom
3. Kreirati postupke za unapređenje procesa socijalne inkluzije djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom na svim razinama ekoloških sustava
4. Konstruirati formalne i neformalne postupke procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
5. Modificirati edukacijsko-rehabilitacijske postupke s obzirom na njihov učinak
6. Kreirati postupke za izjednačavanje mogućnosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
7. Dizajnirati edukacijsko-rehabilitacijske postupke primjerene zadovoljavanju potreba pojedinaca i skupina djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
8. Evaluirati učinak edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka
9. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
10. Planirati i provoditi znanstvena istraživanja temeljena na etičkom kodeksu i načelu društvene korisnosti rezultata istraživanja
11. Supervizirati provedbu edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka
12. Preporučiti načine postupanja u izvanrednim edukacijskim i rehabilitacijskim okolnostima
13. Protumačiti informacije, postupke i rješenja stručnoj i općoj populaciji
14. Razvijati suradnju s drugim stručnjacima, timovima, organizacijama i sustavima
15. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Analizirati spoznajno-mentalne procese u orijentaciji i kretanju.
Procijeniti pojmovni razvoj osobe oštećena vida u kontekstu orijentacije i kretanja.
Izraditi taktilnu mapu otvorenog prostora.
Vrednovati učinkovitost i primjerenost različitih elektronskih pomagala za orijentaciju i kretanje s obzirom na njihove karakteristike.
Interpretirati znanstvene teorijske spoznaje u području orijentacije i kretanja.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
1. Spoznajno-mentalni procesi u orijentaciji i kretanju
2. Procjena pojmovnog razvoja u kontekstu orijentacije i kretanja
3. Orijentacija i kretanje u zatvorenom prostoru
4. Taktilna mapa otvorenog prostora
5. Elektronska pomagala za orijentaciju i kretanje

Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Kontinuirano praćenje pohađanja nastave, praćenje i izvršavanje obveza na vježbama i provjera znanja putem završnog usmenog ispita.
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra , s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razv
  2. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  3. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  4. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke.
  5. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  6. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  7. Protumačiti stručnoj i široj javnosti znanstveno utemeljene informacije o edukacijsko-rehabilitacijskom procesu, odnosno sustavima podrške za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
Literatura:
  1. Foundations of orientation and mobility, , Wiener, W.R., Welsh, R.L., Blasch B.B., , 2010.
  2. Auditory Cues Used for Wayfinding in Urban Environments by Individuals with Visual Impairments, Journal of Visual Impairment & Blindness, , Koutsoklenis, A., Papadopoulos, K., , 2011.
  3. Olfactory Cues Used for Wayfinding in Urban Environments by Individuals with Visual Impairments, Journal of Visual Impairment & Blindness, , Koutsoklenis, A., Papadopoulos, K., , 2011.
  4. Nonvisual Cues for Aligning to Cross Streets, Walking between the Lines: Nonvisual Cues for Maintaining Headings during Street Crossings, , Scott, A. i sur., , 2011.
  5. Contemporary Issues in Orientation and Mobility, , IRI Study Group, , 2004.
  6. Peripatologija 1 i 2, , Zovko, G, , .
  7. Orijentacija i mobilitet u Hrvatskoj : obučavanje slijepih i slabovidnih za neovisno kretanje, Hrvatska udruga za školovanje pasa vodiča i mobilitet, , Mršić, V., , 1995.
  8. Breaking Down Barriers, , Owen Hutchinson, J., Atkinson, J., Orpwood, J., , 1998.
  9. The Art and Science of Teaching Orientation and Mobility to Persons with Visual Impairments, , Jacobson, W.H.,, , 2008.
  10. Kaos stvaranje nove znanosti, Izvori, Zagreb;, , Gleick, J., , 1996.
  11. Struktura znanstvenih revolucija, , Kuhn, T.S., , 1999.
  12. Promišljanje o edukacijsko-rehabilitacijskoj znanosti, , Stančić, V., , 2001.
3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Orijentacija i kretanje I