ERF
search
accessibility

Orijentacija i kretanje I

Šifra: 39448
ECTS: 5.0
Nositelji: dr. sc. Dominik Sikirić , pred.
Izvođači: Andrea Paulik , mag. rehab. educ. - Kliničke vježbe
dr. sc. Dominik Sikirić , pred. - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Kliničke vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Poučiti studente o važnostima mentalnih procesa u orijentaciji i kretanju.
Upoznati studente s različitim elektronskim pomagalima i njihovim karakteristikama.
Poticati na kritičko promišljanje o različitim teorijskim spoznajama iz područja orijentacije i kretanja.
2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet
2.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi
1. Preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske postupke s ciljem individualizacije u pristupu
2. Usporediti različite sustave podrške djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom
3. Kreirati postupke za unapređenje procesa socijalne inkluzije djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom na svim razinama ekoloških sustava
4. Konstruirati formalne i neformalne postupke procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
5. Modificirati edukacijsko-rehabilitacijske postupke s obzirom na njihov učinak
6. Kreirati postupke za izjednačavanje mogućnosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
7. Dizajnirati edukacijsko-rehabilitacijske postupke primjerene zadovoljavanju potreba pojedinaca i skupina djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
8. Evaluirati učinak edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka
9. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
10. Planirati i provoditi znanstvena istraživanja temeljena na etičkom kodeksu i načelu društvene korisnosti rezultata istraživanja
11. Supervizirati provedbu edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka
12. Preporučiti načine postupanja u izvanrednim edukacijskim i rehabilitacijskim okolnostima
13. Protumačiti informacije, postupke i rješenja stručnoj i općoj populaciji
14. Razvijati suradnju s drugim stručnjacima, timovima, organizacijama i sustavima
15. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Analizirati spoznajno-mentalne procese u orijentaciji i kretanju.
Procijeniti pojmovni razvoj osobe oštećena vida u kontekstu orijentacije i kretanja.
Izraditi taktilnu mapu otvorenog prostora.
Vrednovati učinkovitost i primjerenost različitih elektronskih pomagala za orijentaciju i kretanje s obzirom na njihove karakteristike.
Interpretirati znanstvene teorijske spoznaje u području orijentacije i kretanja.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
1. Spoznajno-mentalni procesi u orijentaciji i kretanju
2. Procjena pojmovnog razvoja u kontekstu orijentacije i kretanja
3. Orijentacija i kretanje u zatvorenom prostoru
4. Taktilna mapa otvorenog prostora
5. Elektronska pomagala za orijentaciju i kretanje

Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Kontinuirano praćenje pohađanja nastave, praćenje i izvršavanje obveza na vježbama i provjera znanja putem završnog usmenog ispita.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. Foundations of orientation and mobility, , Wiener, W.R., Welsh, R.L., Blasch B.B., , 2010.
  2. Auditory Cues Used for Wayfinding in Urban Environments by Individuals with Visual Impairments, Journal of Visual Impairment & Blindness, , Koutsoklenis, A., Papadopoulos, K., , 2011.
  3. Olfactory Cues Used for Wayfinding in Urban Environments by Individuals with Visual Impairments, Journal of Visual Impairment & Blindness, , Koutsoklenis, A., Papadopoulos, K., , 2011.
  4. Nonvisual Cues for Aligning to Cross Streets, Walking between the Lines: Nonvisual Cues for Maintaining Headings during Street Crossings, , Scott, A. i sur., , 2011.
  5. Contemporary Issues in Orientation and Mobility, , IRI Study Group, , 2004.
  6. Peripatologija 1 i 2, , Zovko, G, , .
  7. Orijentacija i mobilitet u Hrvatskoj : obučavanje slijepih i slabovidnih za neovisno kretanje, Hrvatska udruga za školovanje pasa vodiča i mobilitet, , Mršić, V., , 1995.
  8. Breaking Down Barriers, , Owen Hutchinson, J., Atkinson, J., Orpwood, J., , 1998.
  9. The Art and Science of Teaching Orientation and Mobility to Persons with Visual Impairments, , Jacobson, W.H.,, , 2008.
  10. Kaos stvaranje nove znanosti, Izvori, Zagreb;, , Gleick, J., , 1996.
  11. Struktura znanstvenih revolucija, , Kuhn, T.S., , 1999.
  12. Promišljanje o edukacijsko-rehabilitacijskoj znanosti, , Stančić, V., , 2001.
3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Orijentacija i kretanje I