ERF
search
accessibility

Neurobiologija spoznaje

Šifra: 39330
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Zdravko Petanjek
Izvođači: prof. dr. sc. Zdravko Petanjek - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Opći cilj kolegija je razumijevanje biološke podloge složenih mentalnih funkcija u čovjeka, kao i praktično prepoznavanje principa morfološke i funkcionalne organizacije mozga, s posebnim naglaskom na strukture bitne u procesuiranju složenih mentalnih funkcija. Specifični ciljevi razrađeni su po nastavnim temama.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Studenti će biti u stanju:
prepoznati temeljne dijelove središnjega živčanoga sustava, glavnu morfo-funkcionalnu podjelu kore velikoga mozga,
laminarnu organizaciju i osnovna morfološka svojstva neurona kore velikoga mozga u čovjeka,
prepoznati na mapi kore ljudskog mozga funkcionalnu specijalizaciju različitih područja,
prepoznati glavne strukture limbičkog sustava,
analizirati (na bazičnoj razini prepoznavanje osnovnih struktura) zapise slikovnog prikaza mozga,
razumjeti principe neuralne analize u parasenzornim asocijativnim područjima kore velikoga mozga čovjeka v
ezane uz složenu kognitivnu analizu vidnih i slušnih informacija, te procesima trajne memorije, ulogu moždane kore u planiranju motorike i prostornom snalaženju,
razumjeti ulogu općih asocijativnih područja u razumijevanju govora i radnoj memoriji, hipotetskom razmišljanju i
drugim složenim, čovjeku specifičnim kognitivnim funkcijama, odnose asocijativnih i limbičkih područja, te subkortikalnih struktura
uključene u procese emocionalnog reagiranja, motivacijskih stanja, bioritmova i održavanja homeostaze,
primijeniti stečeno teoretsko i praktično znanje u razumijevanju podloge psihičkog razvoja i podloge psihičkih poremećaja i
abnormalnog ponašanja, te mehanizama plastičnosti mozga do kojih dolazi tijekom rehabilitacije,
primijeniti stečeno znanje u praktičnom radu s uređajima za funkcionalno sinamnje moždane aktivnosti (EEG, fMRI, PET, MEG),
upotrebljavati edukativne multimedijske web materijale iz područja neuroznanosti u pripremi prezentacija,
izraditi multimedijske prezentacije s kliničkim primjerima koji prikazuju korelaciju između oštećenja/disfunkcije pojedinih područja mozga i funkcionalnih ispada,
analizirati pregledne znanstvene članke iz neurobiologije viših mentalnih funkcija.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Funkcionalna anatomija kore velikoga mozga te računalna simulacija mozga čovjeka tijekom razvoja i u odrasloj dobi i sl.
Ishodi učenja:
  1. Objasniti anatomsko-fiziološke temelje slušanja, glasa, govora, hranjenja i gutanja.
Literatura:
  1. Temelji neuroznanosti, , Judaš M i Kostović I, , 1997.
  2. Biološka psihologija, , Pinel JPJ., , 2002.
5. semestar
Logopedija, 5. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Neurobiologija spoznaje