ERF
search
accessibility

Neurogeno degenerativni govorno-jezični poremećaji

Šifra: 89942
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tatjana Prizl-Jakovac
Izvođači: Ana Došen, mag. logoped. - Seminar
prof. dr. sc. Tatjana Prizl-Jakovac - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Studij: Diplomski studij Logopedije, god. II, semestar III

Kolegij: NEURODEGENERATIVNI GOVORNO JEZIČNI POREMEĆAJI LDI-12

Nositelj i izvoditelj kolegija: prof.dr.sc. Tatjana Prizl Jakovac

Status kolegija: izborni kolegij

ECTS bodovi: 4

Oblici nastave:

Predavanja (1 sata tjedno) - aktivno učenje i kritičko razmišljanje
predavanja se održavaju prema rasporedu predavanja s predviđenim temama za tekuću akademsku godinu

Seminari (1 sata tjedno) - studij literature, pisanje i izlaganje seminarskih radova
- studenti individualno, u skladu sa svojim interesima biraju ponuđene ili predlažu seminarske teme
- detaljne upute o strukturi i pisanju seminarskog rada studenti će dobiti tijekom uvodnih predavanja (predviđena je i web stranica)

Vježbe (1 sata tjedno) - cilj je upoznavanje dijagnostičkog instrumentarija i ovladavanje
temeljnim terapijskim postupcima u rehabilitaciji
- praktičan rad temelji se na izradi programa logopedskog tretmana za određenu vrstu demencije


Ciljevi kolegija i kompetencije:
Osim neizbježne normalne pojave, starenje mogu pratiti višestruke teškoće i bolesti. Studenti će se educirati u prepoznavanju pojedinih govorno jezičnih, memorijskih i komunikacijskih teškoća osoba s različitim bolestima i demencijama te načinima njihovog dijagnosticiranja. Usvajanjem znanja studenti će razlikovati komunikacijske teškoće kod neurodegenerativnih bolesti od ostalih jezično govornih poteškoća uzrokovanih oštećenjem mozga. Znati će primijeniti odgovarajuće metode procjene komunikacijskih teškoća kao i kreirati i primijeniti odgovarajuće programe u održavanju komunikacijskih sposobnosti navedene populacije.

Sadržaj i raspored rada

1.Učestalost demencija
2. Vrste demencija
3. Definicije demencija
4. Demencije Alzheimerovog tipa
5. Stupnjevi Alzheimerove demencije
6. Jezični poteškoće Alzheimerovih demencija
7. Kolokvij I
8. Frontotemporalna demencija (uključujući Pikovu bolest)
9. Demencije kod Parkinsonove bolesti
10. Demencije kod Huntingtonove bolesti
11. Ostali uzroci demencija
12. Postupci i mjerni instrumenti komunikacijskih sposobnosti kod demencija
13. Terapijski postupci kod demencija
14. Planiranje logopedskog tretmana osoba s demencijom
15. Kolokvij II


Način provjere znanja i ocjenjivanje:

Uspješnost studenta može ukupno iznositi 100 bodova, a procjenjivati će se kroz:
1. Pohađanje i aktivno sudjelovanje u nastavi (10 bodova)
2. Seminarski rad (20 bodova)
3. Priprema za samostalni, praktični rad (10 bodova)
4. Kolokviji (40 bodova)
5. Usmeni ispit (20 bodova)

Ocjene:
91 - 100 bodova = 5
81 - 90 bodova = 4
71 - 80 bodova = 3
61 - 70 bodova = 2

Pohađanje i aktivno sudjelovanje u nastavi: student je obvezan prisustvovati nastavi što se redovito bilježi, a aktivnost na nastavi se registrira. Student će ostvariti 10 bodova ukoliko nije izostao više od 3 puta sa nastave. Češće izostanke treba opravdati odgovarajućim potvrdama ili dozvolama.
Seminarski rad: svaki je student obvezan napisati i izložiti seminarski rad pravilno strukturiran, u skladu sa odabranom temom i zadanom literaturom. Broj bodova (najviše 20) koji student ostvari izradom seminarskog rada sastavnica je završne ocjene.
Priprema za samostalni praktični rad: prije izvođenja samostalnog dijela, student mora osmisliti strukturu i vrstu zadataka u skladu s teškoćom bolesnika kod kojeg će vježbu primijeniti. Plan terapije izrađuje se u dogovoru s nastavnikom, a ocjenjuje se s najviše 10 bodova.
Kolokviji: tijekom semestra znanje će se provjeravati kroz dva kolokvija čija je uspješnost preduvjet polaganja usmenog dijela ispita. Studenti koji nisu uspješno riješili kolokvij moraju pristupiti pismenom ispitu prije izlaska na usmeni ispit. Srednja ocjena kolokvija predstavlja ocjenu iz pismenog dijela ispita iz ovog predmeta. Studenti koji su zadovoljni rezultatima kolokvija oslobođeni su pismenog dijela ispita. Svaki kolokvij bodovan je s najviše 20 bodova.
Usmeni ispit: odvijat će se u skladu s unaprijed zakazanim terminima.
Etički kodeks:
Od studenata se očekuje da će u izvršavanju svojih obaveza poštivati osnovna etička načela akademskog rada. Prepisivanje, varanje i ostali neprihvatljivi oblici ponašanja nisu dobrodošli. Ukoliko student tuđi rad prikaže kao svoj biti će uskraćen za potpis iz ovog predmeta.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. , 1. B.E. Murdoch (2010): Acquired Speech and Language Disorders: Language disturbances in dementia syndromes (6).
    2. Hedge, M.N. (2006) : A Coursebook on Aphasia and Other Neurogenic Language Disorders, Third Edition, Thomson, Delmar Learning, Part IV, 423-511.
    3. L. LaPointe (2005): Aphasia and Related Neurogenic Language Disorders: Dementia
    4. G.A. Davis (2007): Aphasiology, Disorders and Clinical Practice: Dementias, , , .
  2. , 1. Benson, F., Ardila, A. (1996): Aphasia, A Clinical Perspective, Oxford University Press, New york, Oxford. Communication Disturbances in Aging and dementia, 309-340.
    2. Altman, L. J. P., Kempler, D., Anderson, E. S. (2001): Speech Errors in Alzheimer's Disease: Revealing Morphosyntactic Preserveration// JSLHR. Vol. 44., No. 5., (1069.-1082.)
    3. Murray, L. (2000): Spoken Language Production in Hutington's in Parkinson's Diseases// ISLHR. Vol. 43., No. 6., 1350.-1366., , , .
3. semestar
Logopedija, 3. semestar - Redovni studij - Logopedija

5. semestar
Logopedija, 3. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Neurogeno degenerativni govorno-jezični poremećaji