ERF
search
accessibility

Motorički poremećaji, kronične bolesti i sofrologija III

Šifra: 39413
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Renata Pinjatela
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Renata Pinjatela - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Opis predmeta u akademskoj godini 2013./2014.


1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. Nositelj predmeta Izv.prof.dr.sc. Ines Joković Oreb 1.6. Godina studija 1. (zimski semestar)
1.2. Naziv predmeta Motorički poremećaji, kronične bolesti i sofrologija III 1.7. Bodovna vrijednost (ECTS) 5 ECTS boda
1.3. Suradnici Dr.sc. Renata Pinjatela 1.8. Način izvođenja nastave (broj sati P+V+S+e-učenje) 30P+30S
1.4. Studijski program (preddiplomski, diplomski, integrirani) diplomski 1.9. Očekivani broj studenata na predmetu 25
1.5. Status predmeta obvezni 1.10. Razina primjene e-učenja (1, 2, 3 razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)
2. OPIS PREDMETA
2.1. Ciljevi predmeta Kolegij upoznaje studente s osobitostima i edukacijsko-rehabilitacijskim postupcima u području nekih kroničnih bolesti.
2.2. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta Dizajnirati edukacijsko-rehabilitacijske postupke primjerene zadovoljavanju potreba pojedinaca i skupina oboljelih od kroničnih bolesti
Evaluirati učinak edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka
Protumačiti informacije, postupke i rješenja stručnoj i općoj populaciji
Razvijati suradnju s drugim stručnjacima, timovima, organizacijama i sustavima
2.3. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Programi prevencije kroničnih bolesti
Adolescenti s kroničnim bolestima
Rehabilitacijski postupci u gerijatriji
Kvaliteta života žena s invaliditetom
Osobine i edukacijsko-rehabilitjski postupci kod kroničnih bolesti: Pretilost, Alzheimerova bolest, Parkinsonova bolest, Sindrom kroničnog umora, Depresija, Metabolički sindrom, Cistična fibroza, Bulozna epidermoliza, Kronična opstruktivna plućna bolest (KOPB), Hunterov sindrom (mukopolisaharidoza tip II)
2.4. Vrste izvođenja nastave: X predavanja
X seminari i radionice
0 vježbe
0 on line u cijelosti
0 mješovito e-učenje
0 terenska nastava
X samostalni zadaci
X multimedija i mreža
0 laboratorij
0 mentorski rad
0 iskustveno učenje (ostalo upisati)
2.5. Komentari:

2.6. Obveze studenata 1. Predavanja
Prema rasporedu predavanja ERF (Znanstveno-učilišni kampus)

2. Seminari
- konzultacije obvezne 2 tjedna prije izlaganja (plan izlaganja, prijedlog literature...)
- konzultacije: utorkom i četvrtkom od 08:30-12:00 u P5 ili Kabinetu u Centru za rehabilitaciju (dogovor mailom: renata.pinjatela@gmail.com )
- gotov seminar u Word-u (ne treba printana verzija) + prezentaciju poslati mailom 5 dana prije izlaganja
- izlaganje oko 20 minuta
- odgovori na pitanja i diskusija
POGLAVLJA SEMINARSKOG RADA:
1. Uvod (simptomatologija, klinička slika, popratne tegobe)
2. Dijagnostički i terapijski pristup
3. Kvaliteta života i metode prevencije
4. Prikaz nekih suvremenih istraživanja i spoznaja u Hrvatskoj i u svijetu o pojedinom problemskom području
5. Neki instrumenti procjene
6. Edukacijsko-rehabilitacijski pristup (uloga rehabilitatora),
6.1. Prijedlog edukacijsko-rehabilitacijskog programa
7. Zaključak
8. Literatura (navodi prema uputama HRRI)
2.7. Praćenje rada studenata (upisati udio ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS-a odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): Pohađanje nastave 1 ECTS Istraživanje
(Ostalo upisati)

Eksperimentalni rad
Referat
(Ostalo upisati)

Esej
Seminarski rad 2 ECTS (Ostalo upisati)

Kolokviji 2 ECTS Usmeni ispit
(Ostalo upisati)

Pismeni ispit
Projekt
(Ostalo upisati)

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Ukupna ocjena iz kolegija formira se na temelju nekoliko elemenata:
1) prisustvovanje nastavi
2) pripremljen i prezentiran seminarski rad
3) aktivnost tijekom nastave
4) 2 kolokvija.
Ishodi učenja:
  1. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji .
  2. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  3. Kritički prosuđivati ostvarivanje prava i preuzimanje odgovornosti svih dionika u sustavima koji razvijaju modele i pružaju skrb i podršku djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom.
  4. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  5. Protumačiti stručnoj i široj javnosti znanstveno utemeljene informacije o edukacijsko-rehabilitacijskom procesu, odnosno sustavima podrške za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
Literatura:
  1. Are Adolescent Girls With a Physical Disability at IncreasedRisk for Sexual Violence? Journal of School Health, , Alriksson-Schmidt A., Armour B., Thibadeau J., , 2010.
  2. Nasilje i osobe s invaliditetom, , Babić Milić, M., , 2009.
  3. Kronična opstruktivna plućna bolest-multisistemska bolest, , Barković, I., Bulat Kardum, Lj., Flego, V., Kupanovac, Ž., Matanić, D., Zeba, I., Hrčak, 2009.
  4. Uloga programa plućne rehabilitacije kod kroničnih opstruktivnih plućnih bolesti (astma, KOPB): prikaz rezultata kod 122-je bolesnika, , Basara Toromanović, L., Jalušić Glunčić, T., Maletić, O., , 2013.
  5. Kineziološke aktivnosti i sadržaji za djecu, učenike i mladež s teškoćama u razvoju i ponašanju te za osobe s invaliditetom, , Ciliga,D., Trošt Bobić,T., , 2014.
  6. Briga za nadarenu djecu, , Crljen, M., Polić, R., , 2006.
  7. Sport i unapređenje kvalitete života kod osoba s invaliditetom, , Crnković,I., Rukavina,M., , 2012.
  8. Kvaliteta života ratnih veterana s tjelesnim invaliditetom koji igraju sjedeću odbojku, , Ćorić,O., Ljubotina,D., , 2014.
  9. Značenje novorođenačkog probira na cističnu fibrozu, , Drinković i sur., , 2006.
  10. Treatment of chronic fatigue syndrome, , Gluckman, S., J., , 2013.
  11. Rehabilitations programs for Cyctic Fibroses, , Griese, M., Busch, P. i sur., , 2010.
  12. Završni stadij zatajenja bubrega u starijih osoba, , Kes, P. I sur.,, , 2012.
  13. Što znamo o kroničnoj bolesti bubrega na početku 21. st., Acta Medica Croatica, , Kes, P.,, , 2014.
  14. Tjelesna aktivnost u prevenciji, liječenju i rehabilitaciji metaboličkog sindroma, , Metelko, Ž., , 2012.
  15. Kvaliteta zdravstvene zaštite žena s motoričkim poremećajima, , Tarandek, T., Joković Oreb, I., Pinjatela, R., , 2009.
  16. Chronic fatigue syndrome/ME. Pristupljeno 29.10.2014, , Tidy, C, , 2014.
  17. Pogrešne i dvojne dijagnoze darovite djece i odraslih, , Webb, J., Amend, E., Webb, N., Goerss, J., Beljan, P., Olenchak, R., Zagreb, 2010.
1. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Motorički poremećaji, kronične bolesti i sofrologija III