ERF
search
accessibility

Motorički poremećaji, kronične bolesti i sofrologija II

Šifra: 32656
ECTS: 4.0
Nositelji: doc. dr. sc. Ana Katušić
Izvođači: dr. sc. Ana-Marija Bohaček - Seminar
doc. dr. sc. Ana Katušić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Razumjeti značajke funkcioniranja osoba s motoričkim poremećajima ( oštećenja središnjeg i perifernog živčanog sustava)
Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa ( procjena, planirnje, provedba, evaluacija)
Objasniti ulogu edukacijskog-rehabilitatora u u okviru interdisciplinarnog tima u sustavu rehabilitacije osoba s oštećenjem središnjeg i perifernog živčanog sustava
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Cerebrana paraliza-definicija klasifikacija
Cerebralna paraliza-metode rehabilitacije
Kraniocerebrane traume-metode rehabilitacije
Cerebrovaskularni inzult-metode rehabilitacije
Poremećaji moždanih živaca- pareza n. facijalisa
Oštećenja perifernih živaca gornjih i donjih udova-metode rehabilitacije
Polineuropatije- metode rehabilitacije
Multipla skleroza
Amiotrofična lateralna skleroza
Parkinsonova bolest
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Seminar serad u skupini od 4-6 studenata
Satnica 30 sati postudentuiskoristitiće se nasljedeći način:
15 sati seminarskog rada (čitanje, diskusija, priprema seminara i prezentacije - koja uključuje diskusiju)
15 sati slušanje prezentacija seminarskih radova drugih studenata i sudjelovanje u diskusiji
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficit
  2. Objasniti osnovne metodološke postupke i znanstvenu utemeljenost edukacijsko-rehabilitacijskog područja
  3. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja
  4. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja
  5. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  6. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja
  7. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja, zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  8. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  9. Objasniti osnove transdisciplinarne profesionalne suradnje i ulogu edukacijskog rehabilitatora u sustavima odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, socijalne skrbi i zdravstva
  10. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske rehabilitacije
Literatura:
  1. Rana stimulacija razvoja djeteta s cerebralnom paralizom, , Joković Turalija, , 2000.
  2. Rana stimulacija djeteta s cerebralnom paralizom terapijski koncept,u: Znanjem do izjednačavanja mogućnosti osoba s invaliditetom, , Joković Turalija, , 2002.
  3. Neki aspekti rane dijagnostike i terapije djece s cerebralnom paralizom. Revija za rehabilitacijska istraživanja, , Joković-Turalija i sur, Zagreb, 2002.
  4. Utjecaj neurorazvojnog tretmana i senzoričke integracije na dijete s oštećenjem živčanog sustava. Revija za rehabilitacijska istraživanja, Utjecaj neurorazvojnog tretmana i senzoričke integracije na dijete s oštećenjem živčanog sustava. Revija za rehabilitacijska istraživanja, Joković Turalija, , 2003.
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Motorički poremećaji, kronične bolesti i sofrologija II