ERF
search
accessibility

Kreativna terapija II

Šifra: 39503
ECTS: 4.0
Nositelji: doc. dr. sc. Damir Miholić
Izvođači: doc. dr. sc. Damir Miholić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
upoznavanje studenata s teorijskim okvirom i praktičnim mogućnostima primjene procesa kreativnosti, kao i umjetničkih medija u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 10 ishoda učenja)
razumijevanje i mogućnost primijene elemenata likovnog izražavanja, dramskog izričaja, plesa i pokreta, te glazbe u razvijanju edukacijskih, rehabilitacijskih i komplementarno terapijskih programa u kontekstu holističkog pristupa djeci s teškoćama i osobama s invaliditetom.
mogućnost odabira neke likovne, dramske, plesne i glazbene tehnike, planiranje i primjena u okviru edukacijskih, rehabilitacijskih i potporno terapijskih programa
mogućnost vrednovanja učinaka primijenjenih programa
analiziranje znanstvene i stručne literaturu u području kreativnosti i art/ekspresivnih metoda
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Individualni i grupni pristup u programiranju tretmana
Diferencijalna dijagnostika egzistencijalne napetosti.
Analiza dosjea i ISO sadržaj
Odabir problemskog područja i metode tretmana.
Interdisciplinarna komunikacija i klinički pristup
Struktura seansi u području art/ekspresivnih metoda
Uvod u seansu (zagrijavanje/warm up)
Razrada teme u terapiji dinamika promjena
Terapijska katarza/uvid/integracija osobnog iskustva
Metode kliničke procjene
Koncipiranje protokola za terapiju i evaluaciju
Art/ekspresivne metode u edukacijsko rehabilitacijskim programima
Kvalitativne metode istraživanja u ovom području
Kvantitativne metode istraživanja u ovom području
Koncipiranje istraživačkog protokola
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Vrednovat će se aktivnosti studenta tijekom nastave, seminarski rad (koji je preduvjet za izlazak na ispit), a završna ocjena biti će oblikovana nakon usmenog ispita.
Ishodi učenja:
  1. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  2. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  3. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici
  4. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela
  5. Planirati profesionalni i osobni razvoj kroz nastavak obrazovanja u struci i srodnim profesionalnim područjima
  6. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja
Literatura:
  1. Splav meduze, Eppur si muove, Galileo, , Miholić, D., Vidmar M., Hanić A., , 2009.
  2. Medical Art Therapy with Children. In Handbook of Art Therapy, , Councill T., , 2003.
  3. Extaza i geneza kreativna terapija u psihosocijalnoj onkologiji i sofrologiji, , Prstačić M., Medicinska knjiga Zagreb, 2003.
  4. Practice guidelines for music interventions with hospitalized pediatric patients, , Stouffer J.W., Shirk B.J, Polomano R.C., , 2007.
  5. Terapijske mogućnosti drame, , Krušić, V., Zagreb, 2002.
  6. Cerebralna paraliza i Ex-Gen kreativna terapija, , Prstačić M., ERF Zagreb, 2005.
  7. Dr. Julije Bajamonti - O medicini, rehabilitaciji, glazbi, pjesništvu i kulturi, , Breitenfeld D., ERF Zagreb, 2003.
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Kreativna terapija II