ERF
search
accessibility

Klinički praktikum u surdologiji

Šifra: 130785
ECTS: 4.0
Nositelji: doc. dr. sc. Iva Hrastinski
Izvođači: doc. dr. sc. Marina Milković - Predavanja
dr. sc. Marina Olujić Tomazin - Predavanja

doc. dr. sc. Iva Hrastinski - Kliničke vježbe

doc. dr. sc. Iva Hrastinski - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj predmeta je upoznati studente s temeljnim praktičnim odrednicama (re)habilitacije slušanja i govora djece s oštećenjem sluha: rana intervencija, programi rehabilitacije i edukacije: oralni, dvojezični; metode u (re)habilitaciji; strategije čitanja i pisanja.
Student će:
- razumjeti osnovne postupke rane intervencije u djece s oštećenjem sluha
- razumjeti (re)habilitacijske i edukacijske postupke s djecom i učenicima s oštećenjem sluha
- prepoznati i opisati slušne, jezične i govorne poteškoće djece s oštećenjem sluha
- izraditi pripremu za izvođenje terapijske seanse s djetetom / učenikom s oštećenjem sluha
- razvijati temeljne komunikacijske vještine i timski rad
Sadržaj predmeta:
Uvodno predavanje: poznavanje problematike oštećenja sluha; pravila u komunikaciji s osobama s oštećenjem sluha; posebnosti u radu s djecom i učenicima s oštećenjem sluha
Probir novorođenčadi na oštećenje sluha; Opcije rane intervencije; Rana komunikacija djeteta s oštećenjem sluha u obitelji; Primjer rane komunikacije znakovima i ZJ
Uvod u verbotonalnu metodu, fonetska ritmika: stimulacije pokretom, glazbene stimulacije
Kohlearna implantacija; fiting; procedura
Postupci u ranoj intervenciji: savjetodavni rad s obiteljima
Klasična oralna metoda vs AV
Disanje djece s oštećenjem sluha; Postupci, redoslijed i principi u obradi glasova
Dijete s oštećenjem sluha s dodatnim teškoćama u razvoju (Down Sy; Usher Sy)
Manualna komunikacija djece s oštećenjem sluha s primjerima iz habilitacijske prakse
Analiza pripreme za obradu glasa; Čitanje i pisanje učenika s oštećenjem sluha; Strategije čitanja
Predvježbe za pisanje; Obrada slova (primjeri)
Dijete s oštećenjem sluha u redovnom vrtiću/školi (učitelj, roditelji, učenici, asistent, prevoditelj)
Ishodi učenja:
  1. Opisati djelovanje rizičnih čimbenika za nastanak odstupanja u slušanju, komunikaciji, jeziku, glasu, govoru, čitanju, pisanju, hranjenju i gutanju.
  2. Objasniti načela rane intervencije.
  3. Izvesti plan poticanja slušanja, komunikacijskog i jezično-govornog razvoja te pismenosti u funkciji asistenta u obiteljskom okruženju i odgojno-obrazovnim institucijama kod osoba kod kojih je obavljena logopedska procjena.
  4. Razviti temeljne komunikacijske vještine, suradnju i timski rad.
  5. Objasniti osobitosti nastavnog procesa u poučavanju djece s teškoćama u slušanju, komunikaciji, jeziku, govoru, čitanju, pisanju i računanju.
Literatura:
6. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Klinički praktikum u surdologiji