ERF
search
accessibility

Kvalitativni pristup u kriminološkim i penološkim istraživanjima

Šifra: 39566
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Ivana Borić
Izvođači: prof. dr. sc. Ivana Borić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Razviti kompetencije kod studenata za razumijevanje i primjenu kvalitativne metodologije u kriminološkim i penološkim istraživanjima

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Nabrojati i opisati osnovna obilježja kvalitativne metodologije
Kritički procijeniti razlike kvalitativne i kvantitativne metodologije
Razumjeti i koristiti rezultate kvalitativnih istraživačkih studija
Razumjeti specifičnu ulogu sudionika i istraživača u kvalitativnim istraživanjima
Uspostaviti odnos sa sudionicima istraživanja
Pokazati uvjerenje o poštivanju etičnosti u istraživanju
Procijeniti i argumentirati razloge upotrebe određene metode/tehnike prikupljanja podataka u kvalitativnom istraživanju
Planirati, organizirati i provesti istraživanje
Interpretirati podatke i prezentirati rezultate dobivene istraživanjem

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
Razgovor o dosadašnjim spoznajama studenata na temu kvalitativne metodologije. Sličnosti i razlike kvalitativne i kvantitativne metodologije. Razlozi bavljenja kvalitativnom metodologijom u socijalnopedagoškim istraživanjima

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Završna ocjena formirati će se prema postignutoj ocjeni iz pismenog ispita i ocjeni iz provedenog samostalnog istraživačkog projekta.
Ocjena za samostalni istraživački projekt formira se prema sljedećim kriterijima: samostalnost u izboru teme i obrazloženje, cjelovita struktura nacrta istraživanja, kvalitetan pristup pri izboru sudionika istraživanja, izboru metoda i tehnika prikupljanja podataka i način provedbe, odnosno prikupljanju podataka, analizu i interpretaciju rezultata, vještinu i kvalitetu pismene i usmene prezentacije te sposobnost samorefleksije).
Ishodi učenja:
  1. Provesti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
  2. Poticati kreiranje javnih politika usmjerenih poboljšanju kvalitete življenja pojedinaca, grupa i zajednica
  3. Zagovarati prava i najbolji interes korisnika i ranjivih skupina u društvu te poticati korisnike i druge stručnjake na taj pristup
  4. Razvijati nove i prilagoditi postojeće modele participacije korisnika u svim procesima koji ih se tiču, osim kad je to zakonski ograničeno
  5. Zastupati etičke principe i suvremene standarde struke
  6. Prezentirati rezultate znanstvenog istraživanja i stručnog djelovanja općoj i stručnoj javnosti
  7. Samoprocijeniti vlastite interpersonalne, generičke i profesionalne kompetencije i u skladu s time upravljati vlastitim profesionalnim razvojem
  8. Kritički ocijeniti ulogu i značaj istraživanja o obilježjima i učincima specifičnih intervencija za razvoj novih, na dokazima utemeljenih intervencija ili za unapređenje postojećih
Literatura:
  1. , 1. Ajduković, D. (2008): Odgovornost istraživača i valjanost kvalitativne metodologije. U: Koller-Trbović, N., Žižak, A. (ur.): Kvalitativni pristup u društvenim znanostima. ERF, Zgareb. 37-55.
    2. Ajduković, M., Kregar Orešković, K., Sladović Franz, B. (2008): Mogućnosti i izazovi kvalitativnog pristupa u istraživanju skrbi za djecu. U: Koller-Trbović, N., Žižak, A. (ur.): Kvalitativni pristup u društvenim znanostima. ERF, Zgareb. 119-153.
    3. Etički kodeks istraživanja s djecom (2003). Vijeće za djecu Vlade RH, Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, Zagreb.
    4. Haralambos, M., Holborn, M. (2002): Sociologija - teme i perspektive, Golden marketing, Zagreb (poglavlje 14).
    5. Jeđud, I. (2008): Kvalitativni pristup u društvenim istraživanjima. U: Koller-Trbović, N., Žižak, A. (ur.): Kvalitativni pristup u društvenim znanostima. ERF, Zagreb. 13-37.
    6. Jeđud, I. (2011): Modeli participacije i njihova refleksija u hrvatskoj praksi. Dijete i društvo. 31-43
    7. Koller-Trbović, N., Jeđud Borić, I., Žižak, A. (2011): Participacija djece u Dječjim vijećima u Hrvatskoj. Izvješće o rezultatima istraživanja provedenog u okviru pripreme Alternativnog izvještaja djece o stanju dječjih prava Hrvatskoj. http://www.savezdnd.hr/upload/sites/12/6106/files/alter_izvje__a_unicef_dj__prava/participacija_djece_u_djecjim_vijecima_izvjesce.pdf 43-53.
    8. Koller-Trbović, N. i Žižak, A. (2005): Participacija korisnika u procesu procjene potreba i planiranja intervencija: socijalnopedagoški pristup. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. 85-143.
    9. Milas, G. (2005): Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima, Naklada Slap, Jastrebarsko. 571-613.
    10. Žižak, A. i sur. (2012): Što nam djeca govore o udomiteljstvu. UNICEF. 21-34, 138-142., , , .
3. semestar
Obvezni predmeti Socijalna pedagogija: Odrasli, 3. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Kvalitativni pristup u kriminološkim i penološkim istraživanjima