ERF
search
accessibility

Komunikacija osoba oštećena vida

Šifra: 131053
ECTS: 6.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tina Runjić
Izvođači: Matea Kasun Luburić , pred. - Seminar
prof. dr. sc. Tina Runjić - Seminar

Matea Kasun Luburić , pred. - Auditorne vježbe
prof. dr. sc. Tina Runjić - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Auditorne vježbe 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Upoznati studente s obilježjima komunikacijskih vještina, s osobitim naglaskom na specifičnosti komunikacijskih vještina osoba oštećena vida.
Poučiti studente o utjecaju komunikacijskih vještina na svakodnevno funkcioniranje osoba oštećena vida.
Osposobiti studente za procjenu komunikacijskih vještina osoba oštećena vida te kreiranje i provođenje programa u području komunikacije osoba oštećena vida.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Razlikovati čimbenike koji utječu na komunikaciju.
Procijeniti utjecaj oštećenja vida na komunikaciju osobe s oštećenjem vida.
Objasniti i razumjeti utjecaj komunikacijskih obrazaca okoline na funkcioniranje osobe s oštećenjem vida.
Dizajnirati plan i odabrati metode podrške u području komunikacije.
Organizirati kvalitetnu okolinu za osobe oštećenjem vida.
Planirati, kreirati i provesti programe u području komunikacije.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
Komunikacijske vještine
Verbalna komunikacija osoba oštećena vida
Neverbalna komunikacija osoba oštećena vida
Utjecaj različitih okolinskih faktora na specifičnosti komunikacije osoba oštećena vida
Predgovorni i govorni razvoj osoba oštećena vida
Preduvjeti pismenosti osoba oštećena vida
Igra kao oblik komunikacije slijepe djece
Procjena komunikacijskih vještina osoba oštećena vida.

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata:
biti će tijekom nastave i na završnom ispitu.
Konačna ocjena je rezultat ocjena koje student zasluži na oba kolokvija.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. Interpersonalna komunikacija, , Reardon, K.K., , 1998.
  2. Nonverbal Behavior in Interpersonal Relations, , Richmond, V.P., McCroskey, J.C., , 2000.
  3. Nonverbal Communication in Human Interaction, , Knapp, M.L., Hall, J.A., , 1997.
  4. do mothers interact differently with children who are visually impaired? Journal of Visual Imairment and Blindness, , Behl, D.D., Akers, J.G., Boyce, G.C., Taylor, M.J., , 1996.
  5. How does a blind infant develop and identity? A comaparasion betveen development of identity in nonhandicapped and blind infants (general development 0-2 years), taking place via interactions with their caretakers, , Ingsholt, A., , 1988.
1. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Komunikacija osoba oštećena vida