ERF
search
accessibility

Izvansudska nagodba

Šifra: 130783
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Anja Mirosavljević
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Anja Mirosavljević - Metodičke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
CILJEVI PREDMETA su usvojiti znanja o restorativnoj pravdi i njenoj primjeni u kaznenim predmetima te razviti kompetencije za provođenje standardne metode medijacije između žrtve i počinitelja kaznenog djela.

ISHODI UČENJA
Usporediti različite društvene pristupe počiniteljima kaznenih djela
Objasniti teorije u podlozi restorativne pravde i vrednovati njihov doprinos izvansudskoj nagodbi/medijaciji između žrtve i počinitelja kaznenog djela
Usporediti obilježja različitih modela restorativne pravde u svijetu
Interpretirati kriterije za primjenu medijacije između žrtve i počinitelja kaznenog djela/izvansudske nagodbe u predkaznenom postupku u RH
Prezentirati kaznenu prijavu u skladu s kriterijima za nalaganje ISN
Odabrati specifičnu metodu izvansudske nagodbe ovisno o kriterijima provedbe
Provesti standardnu metodu razgovora sa žrtvom i počiniteljem kaznenog djela
Definirati kriterije za evaluaciju učinkovitosti izvansudske nagodbe i kritički ocijeniti rezultate evaluacije izvansudske nagodbe u RH
Obraniti stav o prednostima medijacije u kaznenom postupku.

SADRŽAJ PREDMETA
P Upoznavanje, motivacija, očekivanja, dogovori, letak. Konceptualni okvir za rekonstruktivni/restorativni pristup, mjere diverzije, alternativne i neformalne sankcije, načela.
V Rad u malim grupama na očekivanjima žrtve i počinitelja od sudskog postupka.

P Definicije i teorijska podloga restorativne pravde. Pregled psiholoških i socioloških teorija. Fokus teorije u odnosu na počinitelja, žrtvu, zajednicu.
V Rad na tekstu i protokolima o teorijama.

P Četiri modela restorativne pravde (obiteljske konferencije, medijacija između žrtve i počinitelja, krugovi, vijeća za nadoknadu štete).
V Protokoli za modele i njihovu usporedbu.

P i V Zakonski okvir, predpripremni postupak, posebne obveze, zakonski i stručni kriteriji za izbor neformalnih sankcija. Razlike sudskog i izvansudskog postupka, prednosti.

Gost predavač iz državnog odvjetništva: analiza kaznene prijave, naglasak na kriterijima za izbor isn, iskustva, evaluacija i rad na primjerima iz prakse te nespecifični slučajevi (zajedno predavanje i vježbe).

P Izvansudska nagodba u RH. Razvoj, proces i tijek ISN.
V Rad na konkretnom primjeru.

P Koraci ISN.
V Vježbanje 1. koraka s osumnjičenikom i oštećenikom.

P Metode i tehnike posredovanja u zajedničkom razgovoru.
V Spojeno s prethodnim susretom.

P Gost predavač iz Službe za izvansudsku nagodbu Zagreb.
V Prisustvovanje radu na slučaju u Stručnoj službi za izvansudsku nagodbu Zagreb

P Metode i tehnike posredovanja u zajedničkom razgovoru (nastavak).
V Standardna metoda - igra uloga.

P i V Mitovi o restorativnoj pravdi.

P Rezultati evaluacije ISN u RH. Rezultati istraživanja - doživljaj i iskustvo osumnjičenika s izvansudskom nagodobm; perspektiva posrednika.
V Spojeno s prethodnim susretima.

P i V Prava, potrebe i interesi oštećenika nakon kaznenog djela. Doživljaj i isksutvo oštećenika s izvansudskom nagodbom.

V Igra uloga: Rad na primjerima od prijave do izvedbe - cijeli proces.

V Najnoviji rezultati istraživanja modela isn u svijetu i RH. Feedback na kolegij.

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA
Ispit je pismeni i čini ga 10 pitanja, svako se boduje s 2 boda (1 djelomičan, a 2 potpun odgovor), a ocjenjivanje se boduje na slijedeći način: 20 i 19 = 5, 18 i 17 = 4, 16, 15 i 14 = 3, 13 i 12 = 2.
Ako se studenti odluče za projekt obilježavanja Međunarodnog tjedna restorativne pravde, dobit će automatski 2 boda na pismenom ispitu koji će tada sadržavati ukupno 9 (a ne 10) pitanja.
Dogovorene domaće zadaće koje se ne izvrše, podrazumijevaju da na idućem predavanju/vježbama student dobiva minus, odnosno izostanak na nastavi, neovisno o tome je li prisutan ili nije.
Ishodi učenja:
  1. Unaprijediti postojeće suradnje u okviru interdisciplinarnog timskog pristupa te predlagati nove suradnje u najboljem interesu korisnika
    Improve existing collaborations within an interdisciplinary team approach and propose new collaborations in the best interests of beneficiary
  2. Voditi timove i druge radne skupine formirane u svrhu rješavanja specifičnih problema korisnika i/ili stručnih pitanja
    Lead teams and other working groups formed to address specific beneficiary problems and / or professional issues
  3. Procijeniti obilježja i intervencijske potrebe korisnika primjenjujući suvremene, znanstveno i klinički utemeljene, instrumente/ procedure 
    Assess the characteristics and intervention needs of beneficiary using modern, scientifically and clinically based instruments / procedures
Literatura:
  1. Formalne i neformalne sankcije u maloljetničkom kaznenom pravu, , Cvjetko, B., , 1999.
  2. Model izvansudske nagodbe u kaznenom postupku prema maloljetnicima i mlađim punoljetnicima, , Koller-Trbović, N., Cvjetko, B., Koren-Mrazović, M., Žižak, A., ur., , 2003.
  3. Modeli restorativne pravde u svijetu za mlade u sukobu sa zakonom i pregled istraživanja njihove učinkovitosti. Kriminologija i socijalna integracija, , Mirosavljević, A., , 2010.
  4. Evaluacija uspješnosti izvansudske nagodbe u Stručnoj službi za izvansudsku nagodbu Zagreb, , Mirosavljević, A., Koller-Trbović, N., Lalić-Lukač, D., , 2010.
  5. Izvansudska nagodba- perspektiva oštećenika i mladih u sukobu sa zakonom (disertacija), , Mirosavljević, A., Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016.
  6. Izvansudska nagodba u kaznenom postupku prema mladima u sukobu sa zakonom u RH, , Koller-Trbović, N. (ur.), Ured UNICEF-a za Hrvatsku, 2013.
  7. Restorativna pravda i žrtve: odnos koji nije očigledan., , Pemberton, A., Winkel, F.W., Groenhuijsen, Temida, 9 (1)., 2006.
  8. Počelo se s najtežim, , Koller-Trbović, N., Žižak, A., , 2006.
  9. Izvansudska nagodba u Republici Hrvatskoj, , Koren-Mrazović, M., Koller-Trbović, N., Žižak, A. i Cvjetko, B., , 2003.
  10. Primjena izvansudske nagodbe (medijacija) u predkaznenom postupku prema maloljetnicima i mlađim punoljetnim osobama, , Koller-Trbović, N., Gmaz-Luški, V., , 2006.
  11. The Apology Mismatch: Asymmetries Between Victims Need for Apologies and Perpetrators Willingness to Apologize, , Leunissen, J.M., De Cremer, D., Reinders Folmer, C.P.,van Dijke, M., , 2012.
  12. Repairing the harm: Victims and restorative justice, , Strang, H. i Sherman W.L., , 2003.
1. semestar
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

3. semestar
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Izvansudska nagodba