ERF
search
accessibility

Istraživanja u prevenciji

Šifra: 87287
ECTS: 2.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Josipa Mihić
izv. prof. dr. sc. Miranda Novak
Izvođači: Hana Gačal , mag. psych. - Auditorne vježbe
izv. prof. dr. sc. Josipa Mihić - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Auditorne vježbe 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Studenti će po završetku kolegija moći:

1. Objasniti polazišta prevencije kao znanosti
2. Definirati etiološka i epidemiološka istraživanja u prevencijskoj znanosti
3. Definirati istraživanja učinka i implementacije prevencijskih programa
4. Razlikovati studije efikasnosti i efektivnosti
5. Usporediti istraživanja učinka i istraživanja kvalitete implementacije
6. Analizirati primjere različitih istraživanja u području prevencijske znanosti
7. Kritički se osvrnuti na kvalitetu istraživanja u području prevencijske znanosti
8. Opisati trenutne svjetske i hrvatske istraživačke trendove u prevenciji
9. Kreirati nacrt preventivnog istraživanja

Sadržaj i raspored rada:
Termin/datum Tema
Uvodno predavanje - Polazišta prevencije kao znanstvene discipline
Etiološka istraživanja u prevenciji
Epidemiološka istraživanja u prevenciji
Vježbe
Istraživanja učinka prevencijskih programa
Odnos efektivnosti i efikasnosti
Vježbe
Istraživanja implementacije prevencijskih programa
Odnos kvalitete implementacije i učinaka prevencijskih programa
Vježbe
Studije isplativosti preventivnih programa
Vježbe
Korištenje istraživanja u planiranju prevencijske prakse
Vježbe
Analiza svjetskih i hrvatskih istraživačkih trendova u prevenciji - 1.
Vježbe - grupna analiza primjera prevencijskih istraživanja
Analiza svjetskih i hrvatskih istraživačkih trendova u prevenciji - 2.
Vježbe - grupna analiza primjera prevencijskih istraživanja
Evaluacija kolegija i pismeni ispit

Način ocjenjivanja i vrednovanja studenata:
Prisustvovanje nastavi/predavanjima je obvezno.
Uvjet za dobivanje potpisa i pristupanje ispitu je predaja pismene kritičke analize. Ukupna ocjena je prosjek ocjena dobivenih iz predane kritičke analize te pismenog ispita.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. , 1. Bašić. J. (2003). Epidemiološka istraživanja i prevencija poremećaja u ponašanju djece i mladih u lokalnoj zajednici. (u) Bašić, J. Janković, J. (ur.) Lokalna zajednica - Izvorište nacionalne strategije prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih, Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladih, 18-30.
    2. Bašić, J. (2005). Prevencijska istraživanja i prevencijska praksa. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja. 41 (2) 81-88.
    3. Bašić, J. (2009). Teorije prevencije: Prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih. Zagreb: Školska knjiga. (poglavlje: Znanstvena utemeljenost prevencijske prakse, 345-395, Izazovi za budućnost, 395-425)
    4. Kulenović, A. (1996). Evaluacija psihosocijalnih intervencija. U: Stres, trauma, oporavak (ur. J. Pregrad), 269-292. Zagreb: Društvo za psihološku pomoć.
    5. Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Jastrebarsko: Naklada Slap. (poglavlje: Znanost i znanstvene metode, 3-21; Kvazieksperimenti 222-263.), , , .
  2. , 1. Chavis, D., Lee, K., Jones, E. (2001). Principles for evaluating comprehensive community initiatives. The Association for the Study and Development of Community, National Funding Collaborative on Violence Prevention, Washington.
    2. Domitrovich, C. E. & Greenberg, M.T. (2000). The study of implementation: Current findings from effective programs that prevent mental disorders in school-aged children. Journal of Educational and Psychological Consultation, 11, 193-221.
    3. Durlak, J., A. & DuPre, E., P. (2008). Implementation Matters: A Review of Research on the Influence of Implementation on Program Outcomes and the Factors Affecting Implementation. American Journal of Community Psychology, 41, 327-350.
    4. Hawkins, D., Netherhood, B.(1987). Handbook for evaluating drug and alcohol prevention programs: Staff/team evaluation of prevention programs-STEPP. Department of health and human services, Washington.
    5. Levine, M. (2000). Prevention and Progress: A Brief History of Prevention. Journal of Primary Prevention, 21 (2), 159-169.
    6. Mott, A. (2003). Evaluation: The good news for funders. Grantmakers supporting community change, Washington., , , .
3. semestar
Socijalna pedagogija, 3. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 3. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Istraživanja u prevenciji