ERF
search
accessibility

Izvanobiteljska skrb i tretman djece i mladih

Šifra: 146984
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Ivana Borić
Izvođači: dr. sc. Andrea Ćosić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Razvijanje specijalističkih kompetencija važnih za razumijevanje, društvenih intervencija za djecu i mlade, usmjerenih na izdvajanje djeteta iz vlastite obitelji.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta:
Povezati obilježja djece izdvojene iz obitelji s različitim pristupima skrbi za djecu i različitim vrstama smještaja izvan obitelji
Pokazati poznavanje nacionalnog i internacionalnog pravnog okvira za izdvajanja djece iz obitelji
Pokazati poznavanje ključnih obilježja institucijskog smještaja
Primijeniti znanje o populaciji izdvojene djece pri analizi utjecaja na ishode skrbi tretmana.
Procijeniti ključna obilježja života djece i njihovog smještaja u odnosu na internacionalne i nacionalne standarde o alternativnom smještaju
Kritički prosuditi reakcije javnosti (iz medija, dokumentaraca), stručnjaka (temeljem stručne literature) i korisnika (literatura, razgovor) na aktualne i
dugoročne probleme u izvanobiteljskom smještaju djece
Istražiti kako žive djeca izdvojena iz obitelji u različitim vrstama smještaja i o tome pismeno izvijestiti
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Konačna ocjena određuje se u omjeru 60 posto bodova (pismeni ispit) 40 posto bodova (seminar).
Ishodi učenja:
  1. Sintetizirati etiologije problema u ponašanju.
  2. Zastupati najbolje interese ciljane populacije.
  3. Komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju.
  4. Odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja.
  5. Synthesize the etiologies of behavioral problems
  6. Analyze the characteristics of persons with behavioral problems.
  7. Analyze the continuum of social pedagogical interventions for general and specific populations.
  8. Assess the intervention environment for the purpose of effective implementation of interventions.
  9. Analizirati obilježja osoba s problemima u ponašanju.
  10. Compare the effects of different socio-pedagogical interventions among individuals and groups of people with behavioral problems.
  11. Act in accordance with ethical principles and modern standards of the profession.
  12. Represent the best interests of the target population.
  13. Communicate about information, ideas and solutions to the professional and general public in writing or orally, using professional terminology.
  14. Select relevant sources of information to encourage professional self development or lifelong learning.
  15. Analizirati cijeli kontinuum socijalnopedagoških intervencija za opću i specifične populacije.
  16. Procijeniti obilježja intervencijskog okruženja u svrhu učinkovite provedbe intervencija.
  17. Usporediti učinke različitih socijalnopedagoških intervencija s pojedincima i skupinama pojedinaca iz populacije osoba s problemima u ponašanju.
  18. Djelovati u skladu s etičkim principima i suvremenim standardima struke.
Literatura:
  1. Razlozi izdvajanja i obilježja života u primarnoj obitelji djece u javnoj skrbi, , Ajduković, M., Franz Sladović, B., Kregar K., , 2005.
  2. Agresivno i prosocijalno ponašanje djece u dječjim domovima. Ljetopis socijalnog rada, , Ajduković, M., Rajhvajn Bulat, L., i Sladović Franz, B., , 2008.
  3. Problemi u ponašanju i emocijama kod djece i mladih u institucionalnom tretmanu u Republici Hrvatskoj. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, , Jeđud, I., , 2010.
  4. Djevojke u riziku: složene, potrebite, a zanemarene (U) Vladović, S. (Ur.): Zaštita prava i interesa djece s problemima u ponašanju, , Jeđud Borić, I., , 2012.
  5. Rodna osjetljivost prilikom procjene rizika i potreba te programiranja intervencija za djevojke s problemima u ponašanju, , Jeđud Borić, I., , 2012.
  6. Pristupi udomiteljskoj skrbi za djecu u svijetu i čimbenici koji utječu na ishode udomiteljstva, , Laklija, M., , 2011.
  7. Otpornost adolescenata u dječjim domovima, , Maurović, I., , 2015.
  8. Od rizika do sreće: otpornost adolescenata u odgojnim ustanovama, , Maurović, I., Križanić, V., Klasić, P., , 2014.
  9. Razlike u procjeni razina rizika između dvije skupine korisnika institucionalnog tretmana, Kriminologija i socijalna integracija, , Ratkajec, G., Jeđud, I., , 2009.
  10. Prema sveobuhvatnoj strategiji suzbijanja vršnjačkog nasilja u institucionalnom tretmanu djece i mladih, , Sekol, I., , 2012.
  11. Psihosocijalni razvoj djece u dječjim domovima. Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu. Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, , Sladović Franz, B., , 2003.
  12. Okolinske i osobne odrednice nasilja među djecom u dječjim domovima, , Vejmelka, S., , 2012.
  13. Institucionalizacija i deinstitucionalizacija ustanova za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi, , Sovar, I., , 2015.
  14. Odgoj i tretman u institucijama socijalne skrbi, , Žižak, A., Koller-Trbović, N, , 1990.
  15. Evaluacija institucionalnog tretmana, , Žižak, A., , 2001.
  16. Izazovi grupnog rada s djecom, mladima i odraslima u riziku, , Žižak, A., , 2009.
  17. Udomiteljstvo djece u Hrvatskoj: analiza stanja i prijedlog smjernica, , Žižak, A., , 2010.
  18. Dopunska, Ajduković, M., Sladović Franz, B. (2005). Stavovi stručnjaka socijalne skrbi prema izdvajanju djece iz obitelji i udomiteljstva. Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada 12(1), 39-66.
    Brajša-Žganec, A., Franc, R., Merkaš, M., Radačić, I., Šerić, M., Šikić-Mićanović, L. (2012): Analiza stanja prava djece i žena u Hrvatskoj. UNICEF. 81-88.
    Emond, R. (2002). Understanding the Residential Group. Scottish Journal of Residential Child Care, 1, 30-41.
    Jeđud, I. (2011): Modeli participacije i njihova refleksija u hrvatskoj praksi. Dijete i društvo. 13(1/2). 31-43., , , .
4. semestar
Socijalna pedagogija, 4. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

6. semestar
Socijalna pedagogija, 4. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Izvanobiteljska skrb i tretman djece i mladih