ERF
search
accessibility

Istraživački projekti u kriminologiji

Šifra: 80005
ECTS: 3.0
Nositelji: doc. dr. sc. Dijana Jerković
Izvođači: doc. dr. sc. Dijana Jerković - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 30
Vježbe u praktikumu 30
Metodičke vježbe 30
Diskusijske skupine 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Laboratorijske vježbe 30
Auditorne vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Sadržaj predmeta
:
1.Znanost, društvo i kriminološka istraživanja; pitanja i odgovori, svakodnevne pogreške u
razmišljanju, nelogično razmišljanje, otpor promjenama.
2. Dometi i ograničenja kriminoloških istraživanja. Procesi i problemi kriminoloških
istraživanja: definiranje, redefiniranje i evaluacija pitanja/problema.
3. Principi i vrste kriminoloških istraživanja. Uloga kriminoloških teorija. Strategije
kriminoloških istraživanja.
4. Znanstvene i etičke smjernice. Eksperimentalna, kvazi eksperimentalna,
neeksperimentalna istraživanja; analize sekundarnih podataka, evaluacijska istraživanja.
5. Multiple metode u kontekstu.
6. Analiza odabranih postojećih kriminoloških projekata.
7-15. Sudjelovanje studenata u novom/prostojećem projektu: od postavljanja projekta (projekata) do pisanja radova

Ciljevi predmeta:
Kompetencije znanja i vještine koje predmet razvija.

Očekivani ishod učenja:
Student će moći:
- opisati opća pravila, probleme i tendencije te principe i procese u kriminološkim istraživanjima.
- - prema zadanim kriterijima student će analizirati postojeća odabrana kriminološka istraživanja (projekte) i zaključivati o njihovom poštivanju principa i pravila uz argumentiranje primjedbi i prijedloga.
- sudjelovanjem u stvarnom kriminološkom istraživačkom projektu razvijat će vještine postavljanja problema i pretpostavki, odabira vrste istraživanja, strategija i metoda rada, te zaključivanja, stavljanjem dobivenih rezultata u kontekst dosadašnjih spoznaja, teorija i kritičkog promišljanja.
- primijeniti stečene vještine u izradi vlastitih radova
? konzultacije

Obvezna literatura
:
1.Bachman,R., R.K. Schutt (2003): The Practice of Research in Criminology and Criminal Justice. SAGE publications,UK. Stranice: 1-61, 1243-166.257-277,282-291 (ukupno 135 str.)
2.Crow,I.,Semmens,N.(2007): The principles of criminological research. In: Researching criminology. Open University Press, McGraw-Hill Education. (str. 1-18)

Preporučena literatura:
1. McLaughlin,E., J. Muncie (2005): The Sage dictionary of criminology. SAGE, UK (98 stranica, od 485)
Kvalifikacijski radovi
Voditeljstvo sljedećih kriminoloških istraživanja/projekata:
1. Public Opinion toward Convicts and their Rehabilitation (Edukacijsko ? rehabilitacijski fakultet i Inštitut za kriminologijo pri Pravni fakulteti v Ljubljani, financira: Open Society, 1999. ? 2000.), voditeljica međunarodnog projekta
2. Razlozi konzumiranja droga i stavovi prema drogi i tretmanu populacije mladih
konzumenata i ovisnika o drogama (Grad Zagreb, Gradsko poglavarstvo, Ured za
rad, zdravstvo i socijalnu skrb, 2000. ? 2002.), voditeljica projekta
3. Evaluacija modela intervencije u institucionalnom i poslijepenalnom
tretmanu osuđenih ovisnika (Edukacijsko ? rehablilitacijski fakultet, financira
Ministarstvo znanosti, tehnologije i sporta, 2002.- 2006.), voditeljica
projekta
4. Emocionalno dobrostanje i sagorijevanje na poslu zatvorskog osoblja (Ministarstvo
znanosti, obrazovanja i športa, Indiana State University, 2007.-2009.), voditeljica
međunarodnog projekta
5. Kriminalitet djece i maloljetnika u SR Hrvatskoj? (Fakultet za defektologiju 1980 -
1982), - suradnica na projektu, voditeljica tematske cjeline ''Obiteljske prilike''
6. Tijek školovanja maloljetnih delinkvenata (Ministarstvo znanosti, obrazovanja
i sporta, 2004. ? u tijeku), suradnica na projektu, voditeljica podteme
Obiteljske prilike i škola
.
Ishodi učenja:
  1. Kritički ocijeniti etiološke i fenomenološke značajke specifičnih problema u ponašanju na lokalnoj, nacionalnoj i internacionalnoj razini u određenom razdoblju
  2. Procijeniti obilježja i intervencijske potrebe korisnika primjenjujući suvremene, znanstveno i klinički utemeljene, instrumente/ procedure
  3. Procijeniti obilježja zajednice/specifičnog intervencijskog okruženja u svrhu procjene rizika za razvoj problema u ponašanju i potencijala za njihovo rješavanje korištenjem standardiziranih stručnih/znanstvenih instrumenata/postupaka
  4. Istražiti jesu li postojeće stručne politike i zakonska rješenja prikladan stručni okvir za zadovoljenje intervencijskih potreba korisnika (pojedinaca/ grupa/zajednica)
  5. Kritički ocijeniti ulogu i značaj istraživanja o obilježjima i učincima specifičnih intervencija za razvoj novih, na dokazima utemeljenih intervencija ili za unapređenje postojećih
  6. Evaluirati procese i učinke intervencija s pojedincima, grupama i zajednicama tijekom provedbe i po završetku intervencije te rezultate koristiti za unaprjeđenje intervencija
  7. Razviti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
  8. Provesti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
Literatura:
  1. The Practice of Research in Criminology and Criminal Justice, , Bachman,R., R.K. Schutt, , 2003.
  2. The principles of criminological research. In: Researching criminology, , Crow,I.,Semmens,N., , 2007.
  3. The Sage dictionary of criminology, , McLaughlin,E., J. Muncie, , 2005.
1. semestar
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

3. semestar
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Istraživački projekti u kriminologiji