ERF
search
accessibility

Hrvatski znakovni jezik 102

Šifra: 130844
ECTS: 3.0
Nositelji: doc. dr. sc. Marina Milković
Izvođači: Tomislav Radošević, mag. logoped. - Vježbe u praktikumu
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Cilj je ovog kolegija upoznati studente, teorijski i praktično, sa znakovnim jezikom i drugim oblicima
manualne komunikacije osoba s oštećenjem sluha. Sadržaj i struktura kolegija trebaju razviti
osnovne komunikacijske vještine i znanja neophodna za rad s osobama s oštećenjem sluha.
Vježbe iz ovog kolegija omogućuju razvijanje vještine recepcije i ekspresije, te usvajanje osnovnog rječnika i gramatike hrvatskog znakovnog jezika.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Studenti će:
razviti vizualne i vizuo-spacijalne vještine potrebne za receptivno i ekspresivno znanje HZJ,
razlikovati manualne oblike komunikacije,
razlikovati sustav facijalne gramatike od izražavanja emocija i neverbalnme komunikacije,
razlikovati i upotrijebiti različite vrste rečenica (izjavne, upitne, negacijske),
upotrijebiti odgovarajući vokabular, gramatička pravila i pravila ponašanja u komunikaciji i interakciji s osobama s ostećenjem sluha,
definirati glavne značajke zajednice i kulture gluhih,
definirati komunikacijske, jezične i kulturalne razlike između zajednice gluhih i čujućih,
razviti temelje za daljnje učenje HZJ.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
OKOLINA I STANOVANJE; Snalaženje u prostoru. Jelo i piće. Izražavanje želja. Brojevi.
Pokazne zamjenice.
LJUDI I ODNOSI MEĐU NJIMA; Identitet. Članovi obitelji. Drugi međuljudski odnosi.
Posvojne zamjenice.
VRIJEME I SVAKODNEVNE AKTIVNOSTI; Godišnja doba. Snalaženje u vremenu.
Komunikacija i sredstva za komunikaciju. Slobodno vrijeme.
ŽIVOT I ZDRAVLJE; Karakteristike (osobine). Osobno uređivanje.
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Kolegij se sluša dva semestra, na kraju svakog semestra polaže se pismeni kolokvij. Na kraju zimskog semestra ne upisuje se ocjena, već samo da je student kolokvirao/la, a ukupna ocjena za cijeli kolegij, jedna ocjena za oba semestra, upisuje se na kraju ljetnog semestra.
Student će biti ocijenjen prema aktivnostima tijekom nastave, koje se redovito bilježe, zatim izvršenju obveza prema kolegiju u obliku samostalnih zadataka i demonstracija/prezentacija te postignutom uspjehu na oba kolokvija.
Student može pristupiti kolokviju ako je izvršio sve obaveze prema kolegiju te nema izostanaka. Pismeni kolokvij održava se u vrijeme ispitnih rokova.
Ishodi učenja:
  1. Objasniti ustroj hrvatskog jezika te osnovne lingvističke metode i teorije.
  2. Objasniti etička načela u logopedskom radu.
  3. Tumačiti obilježja kulture Gluhih.
  4. Izvesti plan poticanja slušanja, komunikacijskog i jezično-govornog razvoja te pismenosti u funkciji asistenta u obiteljskom okruženju i odgojno-obrazovnim institucijama kod osoba kod kojih je obavljena logopedska procjena.
  5. Primijeniti oblik manualne komunikacije sukladno komunikacijskoj situaciji te individualnim komunikacijskim, slušnim i jezično-govornim obilježjima osobe.
Literatura:
  1. Uvodni seminar o komunikaciji s osobama oštećena sluha, , Zimmermann, A., Fakultet za defektologiju, Zagreb., 1986.
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:
  • Tomislav Radošević, mag. logoped.:

    Uz prethodnu najavu i dogovor e-mailom.

    Lokacija: soba 28, 1. kat

Hrvatski znakovni jezik 102