ERF
search
accessibility

Govorna akustika

Šifra: 130836
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Ana Bonetti
Izvođači: mr. sc. Ivana Šimić Šantić - Predavanja

izv. prof. dr. sc. Ana Bonetti - Laboratorijske vježbe
mr. sc. Ivana Šimić Šantić - Laboratorijske vježbe

izv. prof. dr. sc. Ana Bonetti - Auditorne vježbe
mr. sc. Ivana Šimić Šantić - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 10
Vježbe iz stranog jezika 10
Vježbe rekreacije 10
Kliničke vježbe 10
Vježbe u praktikumu 10
Diskusijske skupine 10
Auditorne vježbe 10
Laboratorijske vježbe 10
Lektorske vježbe 10
Vježbe tjelesnog odgoja 10
Metodičke vježbe 20
Vježbe iz stranog jezika 20
Vježbe rekreacije 20
Kliničke vježbe 20
Vježbe u praktikumu 20
Diskusijske skupine 20
Auditorne vježbe 20
Laboratorijske vježbe 20
Lektorske vježbe 20
Vježbe tjelesnog odgoja 20
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Naučiti studenta da ovladaju relevantnim metodama akustičke analize normalnog i poremećenog glasa i govora te naučiti primjenjivati ove metode u dijagnostici terapiji i istraživanju govorno
glasovne patologije.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
odrediti optimalne mjerne tehnike i metode ispitivanja pojedinih poremećaja
nabrojiti i opisati specifične akustičke karakteristike pojedinih poremećaja
procijeniti kvalitetu glasa
diferencirati različite poremećaje govorne komunikacije
argumentirano raspravljati o akustičkim karakteristikama glasa i govora
prepoznati i razlikovati različite akustičke pojave u glasu i govoru
razlikovati i opisati različite oblike poremećaja rezonancije u govoru
opisati i razlikovati poremećaje glasa i govora na temelju akustičkih karakteristika

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
PREDAVANJA
VJEŽBE.

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Rad studenata na pojedinim oblicima i vrstama nastave vrednuje se ocjenjivanjem usmenog, pisanog i jezičnog izražavanja (pravopisna i gramatička ispravnost, grafičko, tablično i likovno izražavanje kod uporabe računala) kreativnost i poznavanje korištenja računala i urednosti predanih radova. Također se procjenjuje zainteresiranost i odnosa prema studiranju te sposobnost savladavanja nastavnoga gradiva. Visina ocjene sukladna je opsežnosti i kvaliteti usmenog ili pismenog odgovora, jezičnoj strukturiranosti rečenice, načinu obrade teksta i stilu usmenog ili pismenog izražavanja.
Ishodi učenja:
  1. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske procjene.
  2. Koristiti suvremene tehnologije u planiranju i provedbi logopedskog rada.
  3. Predlagati rješenja iz područja komunikacije, slušanja, jezika, govora i glasa te čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja osobama unutar i izvan profesionalnog okruženja zastupajući stručno mišljenje.
Literatura:
  1. Govorna akustika, Fonometar, Digital Logopedic Set, Vibrotaktolna ploča, Digitalni logopedski set: digitalno signalno procesiranje u logopedskoj rehabilitaciji, Priručnik za digitalni logopedski set, , Heđever, M., , .
  2. Dopunska literatura, Johnson, K. (1997): Acoustics and Auditory Phonetics. Blackwell Publishers, Oxford.
    Ladefoged, P. (1996): Elements of Acoustics Phonetics. The university of Chicago Press, Chicago, London
    Osnović, A., Fece, I, Tibai, S. (1989): Akustika i tonsko snimanje. Radničko i narodno sveučilište M. Pijade, Zagreb.
    Bolfan Stošić, N., Heđever, M., Znaor, M. (2000): Utjecaj pušenja na kvalitetu glasa studentica.
    Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 36, br. 2, Zagreb, 179 184.
    Globlek, D., Šimunjak, B., Ivkić, M., Hedjever, M. (2004): Speech and voice analysis after near-total laryngectomy and tracheoesophageal puncture with implatation of Provox 2 prosthesis.
    Logopedics Phoniatrics Vocology. Taylor & Francis Health Sciences, Stockholm, vol. 29, 2, 84 86.
    Heđever, M., Pavičić-Dokoza, K. i Pavičić-Šarić, J. (2004): Laringealna dinamika djece koja mucaju. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja. Vol. 40, 1, Zagreb, 39 44.
    Stojčević, I., Carek, V., Buković, D., Hedjever, M. (2004): Influence of the Partial Denture on the Articulation of Dental and Postalveolar Sounds. Collegium Antropologicum, Vol. 28, 2,
    Zagreb, 799 807., , , .
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Govorna akustika