ERF
search
accessibility

Brailleovo pismo

Šifra: 131032
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tina Runjić
Izvođači: Vlatka Anić , pred. - Predavanja
Matea Kasun Luburić , pred. - Predavanja

Vlatka Anić , pred. - Metodičke vježbe
Matea Kasun Luburić , pred. - Metodičke vježbe
prof. dr. sc. Tina Runjić - Metodičke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Stjecanje znanja o procesima učenja čitanja i pisanja slijepih osoba te odgovarajućim metodama, postupcima i pomagalima koja se koriste u učenju Braillevog pisma.
Usvajanje sistema znakova Braillevog pisma.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 - 10 ishoda učenja)
Opisati specifičnosti, karakteristike i razvoj Brailleovog pisma.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Razvoj pisma i pismenosti (1P)
Razvoj Braillevog pisma (1P)
Karakterstike i specifičnosti grafema Braillevog pisma (1P + 30 V)
Čitanje i razumijevanje pročitanog (proces čitanja, vrste čitanja) (1P)
Pisanje i učenje pisanja (proces pisanja, vrste pisanja) (1P)
Metode u nastavi početnog čitanja i pisanja (1P)
Spremnost i procjena spremnosti slijepe djece za čitanje i pisanje Braillevog pisma (3P)
Specifičnosti procesa čitanja i pisanja slijepe djece (1P)
Početno čitanje i pisanje Braillevog pisma (2P)
Uvježbavanje čitanja i pisanja Braillevog pisma (2P)
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Tijekom nastave studenti će dobivati zadatke za samostalni rad, čije će se odrađivanje redovito provjeravati i vrednovati.
Studenti su u posljednjem terminu nastave dužni pristupiti kolokviju.
Uredno ispunjene sve obaveze (ispunjeni svi samostalni zadaci te položen kolokvij) uvjet su pristupanju pismenom ispitu.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. Čitanje i pisanje Brajevog pisma, , Jablan, B., Beograd, 2010.
  2. Motorne i taktilne funkcije kod slepe dece, Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, , Jablan, B., Beograd, 2007.
  3. Foundations of Braille Literacy, , Rex, E.J.; Koenig, A.J.; Wormsley, D.P.; Baker, R.L., AFB Press, 1995.
  4. Teaching braille reading to students with low vision, Journal of Visual Impairment and Blindness, , Holbrook, M.C., Koenig, A.J., , 1992.
  5. Postraumatski stresni poremećaj u slijepih i slabovidnih invalida Domoviskog rata i njegove implikacije na neke aspekte rehabilitacije, , Runjić, T., Zagreb, 2001.
  6. Patterns: The primary braille readnig program, Louisville, KY: American Printing House for the Blind, , Caton, H., Pester, E., Bradley, E.J., , 1982.
  7. Patterns prebraille program, , Caton, H., Pester, E., Bradley, E.J., , 1987.
  8. The effect of Orientation on Braille Recognition in Persons Who Are Sighted and Blind, Journal of Visual Impairment and Blindnes, , Heller, M. A., Calcaterra, J. A, Green, S., DeLima, F. J., , 1999.
  9. The Development of a Scale to Facilitate Reading Mode Decisions, Journal of Visual Impairment and Blindnes, , Sharpe, M., McNear, D., Bosma, J, , 1995.
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Brailleovo pismo