ERF
search
accessibility

Audiologija

Šifra: 23451
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Srećko Branica
nasl. doc. Ivan Vladika
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Srećko Branica - Auditorne vježbe
nasl. doc. Ivan Vladika - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
upoznavanje studenata s anatomijom i fiziologijom vanjskog, srednjeg i unutarnjeg uha, centralnog slušnog puta i slušne kore mozga
upoznavanje studenata s povijesnim razvojem i suvremenim dostignućima znanosti koja proučava sluh i njegove poremećaje te s mjestom audiologije danas
upoznavanje studenata s fizikalnim i fiziološkim karakteristikama zvuka, putovima prenošenja zvuka, vrstama oštećenja sluha prema lokalizaciji i tipu,
te dijagnostičkim metodama za ispitivanje sluha fonično ispitivanje sluha, akumetrija, tonska audiometrija, timpanometrija, STAR, govorna audiomerija
upoznavanje studenata s dijagnističkim metodama za objektivnu i neinvazivnu procjenu funkcionalnog stanja slušnog sustava od perifernih receptora kohleje
preko slušnog živca i putova u moždanom deblu do korteksa velikog mozga, upoznavanje studenata sa sveobuhvatnim probirom novorođenčadi na oštećenje sluha (SPNOS)
upoznavanje studenata s definicijom buke, glavnim izvorima buke u vanjskom i zatvorenom boravišnom prostoru, s bukom u radnoj sredini, štetanim utjecajem
buke na zdravlje ljudi (auditivne, neauditivne smetnje), akutna akustička trauma, kronični gubitak sluha izazvan bukom,
glavne karakteristike kroničnog profesionalnog gubitka sluha, prevencija štetnog utjecaja buke. Upoznavanje studenata s
određivanjem postotaka oštećenja sluha (s medicinskog stajališta), radi utvrđivanja invalidnosti i smanjenja radne sposobnosti.
Primjeri za izračunavanje postotka oštećenja sluha radi utvrđivanja opće invalidnosti FOWLER SABINE metoda
upoznavanje studenata s anatomija i fiziologija perifernog i centralnog vestibularnog sustava,
s kliničkom slikom najčešćih vestibularnih poremećaja (BPPV benigni paroksizmalni položajni vertigo, Meniereova bolest, Vestibularni neuronitis, Perilimfatična fistuala),
te o mogućim utjecajem na sluh, upoznavanje s metodama dijagnistike i terapije vestibularnih poremećaja
upoznavanje studenata s pojmom audiološke rehabilitacije djece i
odraslih osoba, incidencijom različitih nivoa redukcije sluha, problemima
osoba s oštećenim sluhom, povijesnim razvojem slušnih pomagala, izvedbom (tipovima) sl. pomagala, određivanjem vrste, oblika i broja
slušnih pomagala, pravilnikom o ortopedskim i drugim pomagalima
upoznavanje studenata s najčešćim uzrocima provodne nagluhosti,
kako prirođenim tako i stečenim
te najvažnijim dijagnostičkim pretragama kod svake od njih i osnovnim oblicima njihova liječenja (kirurškim i konzervativnim)
upoznavanje studenata s najčešćim uzrocima zamjedbene nagluhosti i gluhoće, kako prirođenim tako i
stečenim te koje je najvažnije dijagnostičke pretrage u takvim slučajevima potrebno provesti i
osnovnim oblicima liječenja zamjedbene nagluhosti i gluhuće
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 10 ishoda učenja)
studenti će usvojiti osnovna znanja o anatomiji i fiziologiji osjetila za sluh
studenti će moći definirati predmet, ciljeve i zadatke audiologije
studenti će znati prepoznati i interpretirati vrstu i stupanj oštećenja sluha na osnovi nalaza akumetrije,
audiograma, timpanograma, stapesnih refleksa, usvojiti će i moći definirati pojmove: sluh, slušanje,
razabirljivost, razumljivost govorne poruke, razlikovati pojedine audiološke termine (subjektivna, objektivna,
tonalna, govorna, liminarna, supraliminarna audiometrija)
studenti će usvojiti osnovna znanja o dijagnostičkim metodama za objektivno određivanju praga sluha u djece (dob)
i odraslih koji ne mogu surađivati u TA, te o SPONSu koji omogućuje ranu dijagnostiku oštećenja sluha u novorođenčadi i ranu slušnu rehabilitaciju
studenti će moći definirati individualne i opće mjere u cilju izbjegavanja, sprječavanja ili smanjivanja štetnih učinaka buke na zdravlje ljudi
studenti će usvojiti osnovna znanja o vestibularnim (vestibulo kohlearnim) poremećajima, razumijeti slušno vestibulari sustav kao jednu povezanu funkcionaln cjelinu
studenti treba znati interpretirati indiciranost slušnog pomagala prema prosječnom stupanju gubitka sluha u govornim frekvencijama, odrediti vrstu,
oblik i broja slušnih pomagala, biti upoznati s ulogom logopeda u slušno govornoj rehabilitaciji osoba s oštećenje sluha
studenti treba znati nabrojati najčešće bolesti koje dovode do provodne nagluhosti, znati najvažnije uzroke i osobine svake od njih, treba biti u stanju
interpretirati očekivane nalaze audioloških pretraga kod svake od njih te znati najbolje metode njihovog liječenja
studenti treba znati nabrojati najčešće bolesti koje dovode do zamjedbene nagluhosti i gluhoće, znati koje je dijagnostičke pretrage potrebno uraditi i s
kakvim ishodom. Također, student treba znati najvažnije načine liječenja zamjedbene nagluhosti ovisno i težini oštećenja
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Anatomija i fiziologija uha i centralnog slušnog sustava
Značaj audiologije u svakodnevnoj praksi
Metode ispitivanja sluha I
Metode ispitvanja sluha II
Oštećenja sluha uslijed štetnog djelovanja buke. Zdravstveno pravni aspekti nagluhosti
Osnove vestibulologije
Audiološka rehabilitacija sluha slušna pomagala
Najčešći uzroci provodne nagluhosti, njihova dijagnostika i liječenje
Najčešći uzroci zamjedbene nagluhosti i gluhoće, njihova dijagnostika i liječenje
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Konačna ocjena donosi se na osnovu znanja na završnom ispitu (potrebno riješiti više od 50 posto pismenog testa) te na osnovu rada i zalaganja na nastavi tijekom predavanja i vježbi.
Ishodi učenja:
  1. Objasniti anatomsko-fiziološke temelje slušanja, glasa, govora, hranjenja i gutanja.
  2. Opisati djelovanje rizičnih čimbenika za nastanak odstupanja u slušanju, komunikaciji, jeziku, glasu, govoru, čitanju, pisanju, hranjenju i gutanju.
Literatura:
  1. Audiologija, , Damir Gortan, Audiologija, 1995.
2. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Audiologija