ERF
search
accessibility

Afazija I

Šifra: 130781
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tatjana Prizl-Jakovac
Izvođači: Ana Došen, mag. logoped. - Kliničke vježbe
prof. dr. sc. Tatjana Prizl-Jakovac - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Cilj predmeta je upoznavanje s različitim metodama dijagnosticiranja osoba s afazijom i njihovom primjenom. Studenti će biti osposobljeni za izradu i provođenje individualnog terapijskog plana. Samostalno osmišljavanje terapijskih zadataka u svrhu poboljšanja narušenih jezičnih sastavnica.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Razlikovati uredno i narušeno jezično procesiranje kod odraslih.
Opisati principe i metode dijagnosticiranja osoba s afazijom
Primijeniti jedan od raspoloživih dijagnostičkih testova namijenjenih procjeni jezično govornih poteškoća nakon oštećenja mozga kod odraslih
Kritički sagledati moguće terapijske pristupe (Grupna terapija afazija, augmentativna i alternativna komunikacija, kvaliteta života, potpora obitelji i društva)
Osmišljavanje i provođenje individualnog terapijskog plana.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
Razlikovanje urednog i narušenog jezičnog procesiranja ( moždani udar/traumatska ozljeda mozga
Razlikovanje urednog i narušenog jezičnog procesiranja ( moždani udar/demencije)
Razlikovanje jezičnih poremećaja nakon oštećenja mozga djece i odraslih
Desnostrana oštećenja mozga
Kavernom
Tumori mozga
Principi i metode dijagnosticiranja osoba s afazijom (različiti testovi za dijagnosticiranje afazija).
Principi i metode dijagnosticiranja osoba s afazijom (različiti testovi za dijagnosticiranje afazija).
Principi i metode dijagnosticiranja osoba s afazijom (različiti testovi za dijagnosticiranje afazija).
Principi i metode dijagnosticiranja osoba s afazijom (različiti testovi za dijagnosticiranje afazija).
Različiti terapijski pristupi
Grupna terapija afazija
Potpomognuta komunikacija kod afazija
Kvaliteta života osoba s afazijom
Potpora obitelji i društva osoba s afazijom (web stranice).

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Uspješnost studenta procjenjuje se kroz pripremu i provedbu zadataka sa osobom s afazijom, analizom dobivenih rezultata i strukturiranjem logopedskog nalaza.
Navedene sastavnice preduvjet su usmenog dijela ispita koji je obavezan.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. Acquired Language Disorders, , Mancinelli, J.M., Klein, E.R., , 2014.
  2. A Coursebook on Aphasia and Other Neurogenic Language Disorders, , Hedge, M. N., , 2006.
  3. Aphasia and its therapy, , Basso, A., , 2003.
  4. Language Intervention Strategies in Aphasia and Related Neurogenic Communication Disorders, , Chapey, R., , 2001.
  5. Handbook of neurological speech and language disorderss, , Kirshner, H. S., , 1995.
  6. Assessment and Intervention in Aphasia, , Whithworth, A., Webster, J., Howard, D., , 2005.
3. semestar
Logopedija, 3. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Afazija I