ERF
search
accessibility

Uvod u psihologiju djetinjstva i adolescencije

Šifra: 23447
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Sanja Šimleša
izv. prof. dr. sc. Miranda Novak
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Miranda Novak - Auditorne vježbe
Maja Petrošanec - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Cilj kolegija je osposobiti studenta za razumijevanje temeljnih psihičkih procesa i razvojnih promjena u kognitivnoj i sociokognitivnoj, emocionalnoj, društvenoj i motivacijskoj domeni. Studij razvojnih procesa i razvojnih promjena je osnova na kojoj će se temeljiti razumijevanje ljudskog ponašanja i odstupanja koja su važna za razumijevanje odstupanja u socijalnom ponašanju djece i adolescenata te ra razumijevanje razvojnih teškoća.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Opisati osnovne razvojne procese koji su u podlozi ljudskog ponašanja (učenje, pamćenje, mišljenje i inteligencija, emocije, motivacija, socijalni razvoj)
Opisati povezanosti među različitim domenama razvoja
Objasniti odnos okoline i učenja u razvoju kognitivnih i socijalnih sposobnosti
Primjeniti psihološke spoznaje u definiranju čimbenika urednog i narušenog razvoja
Razlikovati i suvereno primijenjivati psihološko stručno nazivlje
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Tematske cjeline predavanja i vježbi:
Uvod i gledište u razvojnu psihologiju
Teorije razvoja
Metode istraživanja i etički aspekti u razvojnoj psihologiji
Kognitivni razvoj (pristup obrade informacija, pamćenje u ranom djetinjstvu)
Kognitivni razvoj (pamćenje u starije djece)
Kognitivni razvoj (predočavanje i rješavanje problema, školske sposobnosti, kognitivna promjena)
Inteligencija
Razvoj percepcije i pažnje
Rani socijalni i emocionalni razvoj
Temperament
Razvoj privrženosti
Razvoj pojma o sebi
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Provjera znanja se obavlja kontinuirano kolokvijima (2 kolokvija) na kojima student dobiva određen broj bodova koji se akumuliraju te čine završnu ocjenu.
Ukoliko na temelju kolokvija student dobije zadovoljavajuću ocjenu, ne izlazi na završni ispit.
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficit
  2. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja
  3. Objasniti osnove transdisciplinarne profesionalne suradnje i ulogu edukacijskog rehabilitatora u sustavima odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, socijalne skrbi i zdravstva
  4. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici
  5. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela
  6. Objasniti osnovne metodološke postupke i znanstvenu utemeljenost edukacijsko-rehabilitacijskog područja
  7. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja
Literatura:
  1. Dječja psihologija, , Vasta, R., Haith, M. M., Miller, S. A., Jastrebarsko: Naklada Slap, 1998.
  2. Psihologija cjeloživotnog obrazovanja, , Berk, L.E., Zagreb: Naklada Slap, 1998.
  3. Struktura i priroda inteligencije, , Zarevski, P., Zagreb: Naklada Slap, 2000.
  4. Kognitivna psihologija, , Sternberg, R. J., Jastrebarsko:Naklada Slap, 2005.
  5. Znanstvenik u kolijevci, , Gopnik, A., Meltzoff, A. N. i Kuhl, P. K., Zagreb: Educa, 2003.
  6. Vaše kompetentno dijete, , J Juul, J., Zagreb: Educa, 1996.
1. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Uvod u psihologiju djetinjstva i adolescencije