ERF
search
accessibility

Uvod u inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju

Šifra: 80008
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Natalija Lisak Šegota
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Natalija Lisak Šegota - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
LEGENDA:
P predavanja
S seminari
IU ishod učenja
Modeli pristupa invaliditetu (P 4, IU 4, IU 5, IU 6)
Značajni dokumenti u području invaliditeta: Konvencija o pravima osoba s invaliditetom
Nacionalna strategija izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom od 2007.do 2015. (P 4, IU 3)
Povijesni pregled razvoja područja (P 4, IU 4, IU 5)
Terminološko određenje (P 4, IU 2)
Uloga edukacijsko-rehabilitacijskog stručnjaka (P 4, IU 7)
Djelokrug Ureda pravobraniteljice za osobe s invaliditetom (P 4, IU 2, IU 5, IU 6)
Osobe s tjelesnim invaliditetom i kroničnim bolestima -specifičnosti i osiguranje prilagodbi (P 1, S 3, IU 1)
Osobe s oštećenjima vida -specifičnosti i osiguranje prilagodbi (P 1, S 3, IU 1)
Osobe s oštećenjima sluha-specifičnosti i osiguranje prilagodbi (P 1, S 3, IU 1)
Osobe s poremećajima iz autističnog spektra-specifičnosti i osiguranje prilagodbi(P 1, S 3, IU 1)
Osobe s intelektualnim teškoćama-specifičnosti i osiguranje prilagodbi (P 1, S 3, IU 1)
Osobe s ADHD-om specifičnosti i osiguranje prilagodbi (P 1, S 3, IU 1)
Teškoće učenja- specifičnosti i osiguranje prilagodbi (P 1, S 3, IU 1)
Osobe sa psihičkim bolestima specifičnosti i osiguranje prilagodbi (P 1, S 3, IU 1)
Primjer deinstitucionalizacije - Centar za rehabilitaciju Stančić (P 1, S 3, IU 5, IU 6, IU 7)
Projekcija filmova o osobama s invaliditetom -životne priče (P 1, S 3, IU 5, IU 6)
Evaluacija kolegija (E učenje 4)
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficit
  2. Objasniti osnove transdisciplinarne profesionalne suradnje i ulogu edukacijskog rehabilitatora u sustavima odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, socijalne skrbi i zdravstva
  3. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici
  4. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske rehabilitacije
Literatura:
  1. Pervazivni razvojni poremećaji-Poremećaji iz autističnog spektra, , Bujas Petković, Z., Frey Škrinjar, J., Juretić, Z. Bujas Petković, Z., Frey Škrinjar, J., Juretić, Z., Paediatria Croatica, 2010.
  2. Osobe s intelektualnim teškoćama i modeli podrške, , Cvitković, D., Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2014.
  3. Studenti s oštećenjima vida, , Fajdetić, A., L. Kiš-Glavaš, 2012.
  4. Zakon o potvrđivanju Konvencije o pravima osoba s invaliditetom i Fakultativnog protokola uz Konvenciju o pravima osoba s invaliditetom, , NN, Hrvatski Sabor, 2007.
  5. Studenti s psihičkim bolestima i poremećajima, Studenti s invaliditetom: Opće smjernice, , Jokić Begić, N., Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2012.
  6. Studenti s tjelesnim invaliditetom, Studenti s invaliditetom: Opće smjernice, , Miholić, D., Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2012.
  7. Studenti s oštećenjima sluha, Studenti s invaliditetom: Opće smjernice, , Pribanić, Lj., Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2012.
  8. Studenti s ADHD-om, , Sekušak Galešev, S., Studenti s invaliditetom: Opće smjernice, 2012.
  9. Nacionalni strategija za izjednačavanje mogućnosti osoba s invaliditetom, , Vlada Republike Hrvatske, , 2015.
  10. Zakon o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti, , , nn, 2011.
  11. Down sindrom: vodić za roditelje i stručnjake. Zagreb: Hrvatska zajednica za Down sindrom, , Vuković, D., , 2008.
  12. Holistički pristup osobama s višestrukim teškoćama [Power point materijal priređen za nastavu], , Wagner Jakab, A., Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2014.
  13. Studenti s invaliditetom u sustavu visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj, , Kiš-Glavaš, L., Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2012.
1. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Uvod u inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju